یادداشت
گفتگو و گزارش

طعنه به شورای نگهبان در بیانیه‌ی «رحیمی»/ ﺑﺴﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻴﺮ ﺍﺳﺖ

طعنه به شورای نگهبان در بیانیه‌ی «رحیمی»/ ﺑﺴﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻴﺮ ﺍﺳﺖ

کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس حوزه گچساران و باشت در بیانیه ای که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده نسبت به رد صلاحیتش واکنش نشان داد.

به گزارش افتونیوز، عبدالرحیم رحیمی فرماندار اسبق گچساران و سابق بروجرد در این بیانیه، با انتخاب یک بیت شعر و یک آیه از سوره بقره طعنه ای نیز به شورای نگهبان زده است.

در عکسی که رحیمی منتشر کرده بیت شعری از مناجات خواجه عبدالله انصاری را آورده است:

این بنده چه داند که چه می‌باید جُست؟ داننده تویی هر آنچه دانی، آن ده

که با توجه به متن کامل این مناجات و جملات قبل و بعد از این بیت شعر، جالب توجه است.

رحیمی همچنین در انتخابی هوشمندانه، آیه ای از سوره بقره را در بیانیه خود آورده که باز هم جالب توجه است. در ترجمه فارسی این آیه آمده: ﺑﺴﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻴﺮ ﺍﺳت.

متن کامل بیانیه عبدالرحیم رحیمی در پی می آید:

کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَّکُمْ وَعَسَىٰ أَن تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ جهاد در راه خداﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻘﺮّﺭ ﻭ ﻟﺎﺯم ﺷﺪﻩ ، ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ ﺍﺳﺖ . ﻭ ﺑﺴﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻴﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺑﺴﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺪ ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﺧﺪﺍ [ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ] ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻴﺪ. بقره(٢١۶)

محضر مردم شریف شهرستانهای باشت و گچساران ضمن عرض تحیت و سلام و قبولی طاعات و عبادات شما و جمیع مومنین و مسلمات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر لازم می دانم از همین ابتدا به پاس الطاف کریمانه و محبت های بیکرانتان در این چند وقته‌ی اخیر که حقیر عزم حضور در آزمون انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را داشتم و از هیچ تلاشی دریغ نکردید، قدردان محبت هایتان باشم و دست شما از دور به بفشارم. به همه شما ولی نعمتان خود عرض کنم، حضور اینجانب در عرصه کاندیداتوری انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم با کسب اجازه از محضر بزرگان و ریش سفیدان صرفا جهت خدمت و انجام وظیفه در عرصه جدیدی به شما بود و این مهم را تکلیف شرعی خود می دانستم. با توجه به اینکه پیش از این هم با صراحت اعلام کرده بودم بنده تابع رای و نظر شورای محترم نگهبان هستم،اکنون هم پس از رد صلاحیت خود همچنان بر موضع سابق باقی مانده و به رای این شورا تمکین کرده و خود و همه همراهانم را ملزم به رعایت و احترام و تبعیت تمام و کمال از قانون می دانم. لذا با توجه به تمهیدات دیده شده در قانون اساسی و به جهت رفع شبهه از وجهه فرهنگی خود به عنوان دبیر تعلیمات دینی و قرآن و جانباز هشت سال دفاع مقدس اقدام به اعتراض کتبی نموده و بنده و دوستانم نیز پیگیر این مورد خواهیم بود ،مجدداً اینجا هم با صراحت اعلام می دارم که نتیجه هرچه که باشد بازهم تبعیت ما از قانون را بدنبال خواهد داشت. لازم می دانم این نکته را به همه ی شما عزیزان یادآور شوم چنانچه هرکجا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لازم بداند با تمام وجود آماده خدمت و انجام وظیفه به مردمم و انقلاب و آب و خاکم هستم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد. لازم به ذکر است که در پایان در این مرقومه عرض کنم که پس از تعیین تکلیف نهایی در رابطه با انتخابات پیش رو در فرصتی دیگر با مردم صحبت خواهم کرد.

برادر کوچک شما عبدالرحیم رحیمی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها