یادداشت
گفتگو و گزارش

حاشیه‌های شورای پنجم شهر یاسوج تمامی ندارد/ اکبری خطاب به دهرابپور: چرا لجبازی می‌کنید و نامه‌های مردم را در جلسه شورا مطرح نمی‌کنید؟ / مانع تراشی رئیس شورا در مقابل شهردار یاسوج

حاشیه‌های شورای پنجم شهر یاسوج تمامی ندارد/ اکبری خطاب به دهرابپور: چرا لجبازی می‌کنید و نامه‌های مردم را در جلسه شورا مطرح نمی‌کنید؟ / مانع تراشی رئیس شورا در مقابل شهردار یاسوج

نشست هفتگی شورای شهر یاسوج با حضور ۵ تن از اعضا در واپسین ماههای باقیمانده از عمر شورای پنجم برگزار شد.

به گزارش افتونیوز به نقل از موج برتر، رئیس شورای شهر در ابتدای این نشست با بیان اینکه ۳ انتخابات مهم در پیش رو داریم و باید تلاش کنیم دستاوردهای خوبی داشته باشد و بخشی از نگرانی‌های موجود در جامعه را حل کند.

محمدرحیم دهرابپور افزود: انتظار می رود هم منتخب میان دوره‌ای مجلس در حوزه گچساران و هم کاندیدای شورای شهر در نقاط مختلف استان افرادی باشند که در قبال مردم مسئولیت پذیر باشند و در عمل نیز این احساس تکلیف و مسئولیت پذیری را نشان دهند.

وی با بیان اینکه نشست های ماه‌های آخر رنگ و بوی انتخاباتی دارد، عنوان داشت: برخی منتخبین شورای دوره پنجم همچنان احساس تکلیف کردند و برای دور ششم نیز کاندید شدند، ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان باید عرض کنم عملکرد مناسبی در دوره کنونی شورا نداشتیم.

فرشید احمدی کیش نیز در این نشست گفت: در این جایگاه همه یک وظیفه مهم داریم و آن هم تسهیل کار مردم است اما متاسفانه علیرغم شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی، در شورای شهر نه تنها به کار مردم رسیدگی نمی‌کنیم بلکه نامه ها و درخواست هایشان را در صحن شورا مطرح هم نمی‌کنیم.

وی افزود: نامه های مردم باید در شورا مطرح شوند تا همه اعضا با توافق نظر روی آنها بحث و تبادل نظر کنند نه اینکه آنها را در کشوی میزها مخفی کنیم تا فقط مانع انجام امور شده باشیم و در رسانه ها فریاد بزنیم شورای پنجم کاری نکرد، بگویید نگذاشتیم کاری صورت گیرد.

احمدی کیش در بخش دیگری از تذکرات خود خاطرنشان کرد: مصوبات کمیسیون ها نباید نادیده گرفته شوند، بطور مثال در کمیته نامگذاری یکی از خیابان ها را بنام شهدای مدافع سلامت نامگذاری کردیم و مصوبه به شورا ارسال شد اما هیچگونه بحثی در شورا نداشتیم انگار نه انگار این کمیسیون مصوباتی داشته است، این برخوردها با شعار مانع زدایی منافات دارد.

این عضو شورای شهر یادآور شد: همانطورکه از مردم انتظار داریم فردا پای صندوق های رای حضور داشته باشند، امورات مربوط به آنها را نیز باید انجام دهیم تا کارشان روی زمین نماند و احساس ناامیدی نکنند، زیرا اگر قرار باشد خواسته ها از مردم یکطرفه باشد و فقط در دوران انتخابات از آنها یادی کنیم، از ما روی برمی‌گردانند.

دهرابپور در پاسخ به تذکرات احمدی کیش گفت: نامه پاسخ داده نشده ای روی میز شورا نیست، هرکدام قابل پاسخگویی بود جواب دادیم و هرکدام نبود هم به شهرداری فرستادیم. کمیسیون نامگذاری هم کارش قانونی نبود، تشخیص دادیم این مورد مطرح نشود، شما حتی یکبار در جلسات کمیسیون از ما دعوت نکردید تا در جریان روند کار کمیسیون باشیم.

وی اضافه کرد: برخی از نامگذاری ها غیرقانونی و برخی تکراری بودند، به اتفاق هیات رئیسه بررسی کردیم و نیاز به رسیدگی بیشتری نداشت.

احمدی‌کیش در پاسخ به این واکنش رئیس شورا افزود: مصوبات نه تنها توسط هیات رئیسه بلکه باید در صحن شورا و با حضور همه اعضا مخصوصا اعضای کمیته نامگذاری باشد نه اینکه بدون بررسی مصوبه را رد کنید، این کار غیرقانونی است و کمیسیون را زیر سوال می برد.

کیوان آشنا دیگر عضو شورای شهر در این نشست گفت: برخی دوستان از عدم اجرایی شدن مصوبات توسط شهرداری صحبت کردند، باید عرض کنم برخی از این مصوبات شرایط اجرایی شدن را ندارند، برخی مشکلات و پروژه های نیمه تمام قبل از عمر این دوره از شورا و شهرداری هم وجود داشتند ولی با وجود تمام کارشکنی ها و سنگ اندازی ها این ۴ سال سکوت کردیم.

وی اذعان داشت: این ۴ سال کجا بودید که اعتراض نکردید و فقط دنبال کارشکنی بودید؟ چرا موقع انتخابات برای ظاهر سازی حساسیت نشان می دهید؟ چرا به مردم نمی گویید هر طرح و سرمایه گذاری که آمد سنگ اندازی کردید تا امروز بگویید شورا و شهرداری کاری نکرد؟

آشنا تاکید کرد: کارهای زیادی علارغم تمام فشارها انجام شد اما به حساب شهردار یا شخص خاصی نمیگذاریم زیرا همه خدمات نظام است اما اگر ذره ای از سنگ اندازی کوتاه می آمدید و همراهی می کردید کارهای بیشتری صورت میگرفت و به راحتی کارهای صورت گرفته را زیرسوال نمی بردید.

مسعود خوبانی نیز در ادامه این نشست پرحاشیه و تذکر گفت: امروز بحث انتخابات و شرکت حداکثری مردم در این رویداد بزرگ است، با وجود هجمه های زیادی که وجود دارد باید از خودمان بپرسیم در ۴ سال گذشته چه کارهایی صورت گرفته است و از آنها دفاع کنیم.

وی افزود: اگرچه از شرایط فعلی راضی نیستم اما از خدمات صورت گرفته نمی توان چشم پوشی کرد به برخی شعارهایمان نتوانستیم عمل کنیم والی بیش از ۱۰۰ مصوبه مهم و تاثیرگذار داشتیم که قابل دفاع هستند.

هدایت اکبری نیز در واکنش به سخنان رئیس شورا در این نشست گفت: شما عنوان کردید به تمام نامه های شورا جواب دادید، اگرچه فرمودید برخی ها را خودتان به تنهایی و بدون طرح در جلسات شورا پاسخ دادید ولی جهت رد این مورد باید عرض کنم امروز شهردار شهر یاسوج نیز نسبت به عملکرد شما در پاسخ دهی به نامه ها نگران هستند زیرا نامه ها مردمی هستند و کار آنها روی زمین مانده است.

وی اظهار داشت: برخی مشکلات را طی نامه های متعددی به دستگاههای نظارتی فرستادید، نامه هایی که حاوی حب و بغض بود که تکلیفشان مشخص است و رسیدگی نخواهند شد ولی نامه مردم را لطفاً پاسخ دهید تا در این مدت باقیمانده شرمنده مردم نشویم.

اکبری اضافه کرد: وقتی جلسات برگزار می شود و اعضای شورا هم حضور دارند هیچ دلیلی برای عدم طرح نامه های مردم نیست، نادیده گرفتن این درخواست ها از سر لجبازی با دیگر اعضاست و ظلم به ما نیست بلکه دارید به مردم ظلم مستقیم می کنید.

وی ضمن انتقاد از اعضای اکثریت شورای شهر گفت: با تمام توان جلوی کارهای شهردار را گرفته اید بعد عنوان می کنید شهرداری کار نمی کند، چطور کار کند وقتی تمام قد ایستاده اید تا جلوی کارها را بگیرید و بگویید شهرداری کار نکرد؟

اکبری با تاکید بر اینکه چرا می خواهید سر مردم کلاه بگذارید، اظهار داشت؟ شهردار بارها به شورا نامه فرستاد که همراهی کنید تا حقوق عقب افتاده کارگران را پرداخت کنم اما از هر دری زدید تا مانع این کار شوید، کارگران وارثان شهرداری هستند ولی نمی گذارید با فروش املاک مازاد شهرداری در حالیکه با توجه به شرایط سخت پیش آمده هیچ منبع درآمد پایداری شهرداری ندارد، حقوق آنها را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: چطور شما حقوق می خواهید و املاک را به افراد خاصی در دوران مختلف فروختید ولی کارگری که صبح تا شب دستش لابه لای زباله هاست نباید از طریق همان املاک به حقوقش برسد؟

وی ضمن اعتراض به رئیس شورای شهر در رابطه با ارسال نامه به صدا و سیما گفت: چرا و در چه جایگاهی به صدا و سیما نامه ارسال کردید که از شهردار شهر دعوت نکنند و آنجا هم راه را برای کمک بستید؟ شما در جایگاه اکثریت شورا و هیات رئیسه از هیچ تلاشی برای زمین زدن شهردار و ناکارآمد جلوه دادن ایشان فروگذار نکردید اما علیرغم همه این تلاش ها کارهای خوبی صورت گرفت و ما نیز در جایگاه اقلیت از هیچ تلاشی برای کمک به مردم کوتاهی نکردیم، نتیجه تلاشمان را نیز در خردادماه مردم نشان خواهند داد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها