یادداشت
گفتگو و گزارش

اولین روز بدون مرگ و میر کرونا در استان بعد از حدود دو ماه

اولین روز بدون مرگ و میر کرونا در استان بعد از حدود دو ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از گذشت حدود دوماه امروز فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۹۳ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۳ بیمار کرونایی قطعی و ۲۶ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۲۵۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۵۵۷ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٠ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بودند. همچنین از ۱۶۴ نمونه رپید تست۱۱ درصد مثبت و بیشترین مبتلایان در کهگیلویه، مارگون و بویراحمد هستند.

دکتر یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید ١٩ می شود.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، حذف مسافرت های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و واکسیناسیون راه های کنترل بیماری می باشند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها