یادداشت
گفتگو و گزارش

ستاد به مثابه فرصت / نگاهی به تشکیل ستادهای انتخاباتی رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد

ستاد به مثابه فرصت / نگاهی به تشکیل ستادهای انتخاباتی رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز - در روز های اخیر و حتی قبل از اعلام رسمی تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری موج شدیدی از راه اندازی ستاد های سید ابراهیم رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد به راه افتاد . از سایر استان ها اطلاعی نداریم اما اگر قرار بر تکرار این رویه باشد مشخص است که رقابت سنگینی در این دوره در میان خود طرفداران آیت الله رئیسی و بر سر تشکیل ستاد انتخاباتی است. پیش از این هرگز چنین رفتاری از سوی طرفداران هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شاهد نبودیم که این گونه برای تشکیل ستاد پر از هیجان و رقابت درون‌گروهی باشند و به ستاد به مثابه یک فرصت و موقعیت خاص نگاه کنند. گویا تنها با تشکیل ستاد است که می توان خود را ثابت کرد و تنها از این راه است که فرصت ورود به ساختار و تقسیمات مدیریت در آینده مهیا خواهد شد. ۸ سال دوری اصولگرایان تنها از مناصب دولتی انگیزه خوبی برای این موج " تشکیل ستاد" شده است و بعید است این موج براحتی فروکش کند.

ممکن است در ظاهر این اندازه شدت و حدت در علاقه مندی به تشکیل ستاد و فعالیت نکته ای مثبت تلقی شود اما به نظر می رسد موضوع چیز دیگری است و گمان قطعی پیروزی سبب شده است هر گروه و جریان کوچک و بزرگی در میان اصولگرایان بخواهد از این فرصت نهایت استفاده و فرصت برای نزدیک شدن را ببرد و هیچ کس دوست ندارد از قافله " تشکیل ستاد" عقب بیفتد .

نکته مهم آن که اقای رئیسی در روز ثبت نام اعلام کرد هیچ هزینه ای برای تشکیل ستاد ندارند و هر خانه یک ستاد است اما در عمل و حتی قبل از آغاز فعالیت رسمی ستاد مرکزی در تهران این اندازه تعدد و تکثر ستادی در نوع خود جالب توجه است و می تواند یک آسیب جدی برای فعالیت انتخاباتی و بویژه بعد از استقرار دولت وی باشد .

هر کدام از اعضای این ستاد ها نیز فردا روز به اتکای فعالیت در این ستادها خود را مدعی و صاحب حق می دانند که هم باید ویژه در مدیریت ها دیده شوند و هم طرف مشورت هر اتفاقی باشند. در آغاز دولت نیز باید منتظر جمع کثیری از افراد مختلف که احکام فعالیت ستادی دارند و توقعات مختلف دارند بود.

نکته جالب دیگر در کنار رشد و اعلام رسمی ستاد ها آن است که همه روسای ستادهای جدید التشکیل رسما اعلام می کنند با سایر ستاد ها هیچ تقابلی ندارند ولی به این سوال پاسخ نمی دهد که اگر تقابل نیست پس فلسفه این تعداد ستاد کدام است و اساسا تقابل آیا غیر از همین ستادهای موازی چیز دیگری است ؟.

در یکی از این موارد دفتر جبهه جبهه پایداری در استان نیز اقدام به تشکیل ستاد استانی کرده است این در حالی است که در میان نامزدهای موجود سعید جلیلی یک نیروی کاملا وابسته به این جریان است و آیت الله رئیسی نیز اعلام کرده است مستقل است پس چگونه است که این جبهه به جای تشکیل ستاد برای سعید جلیلی یک ستاد موازی دیگر برای رئیسی تشکیل داده است؟

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها