یادداشت
گفتگو و گزارش

آینده نیروهای انقلابی به روایت زیدآبادی

آینده نیروهای انقلابی به روایت زیدآبادی

انتشار سخنان تند و تیز و توهین‌آمیز حسن عباسی، سخنران مشهور محافل موسوم به ارزشی و مدعی انقلابی نسبت به آیت‌الله منتظری، رئیس جمهور و وزیر خارجه و مسئولان شهرستان پردیس در روزهای گذشته در فضای مجازی واکنش‌برانگیز شد. وی خطاب به روحانی و مسئولان دولتی گفت:«شما دوماه آینده از اریکه قدرت با رای مردم می‌آیین پایین شهروند معمولی میشین، مردم تو خیابون به روی شما تُف میندازن.»وی که با لحنی بسیار عصبی سخن می‌گفت، افزود:«شما مدیران منحوس اصلاح‌طلب این ۱۵روز باقیمانده به انتخابات کرم بریزین...»

عباسی خطاب به فرماندار پردیس نیز گفت:«حالا جوری میزنم تودهنت و دهن بزرگترهات... امام گردن کلفت‌تر از روحانی یعنی منتظری رو عزل کرد... آقای فرماندار عددی نیستی...»

احمد زیدآبادی، تحلیل‌گر مسایل سیاسی و روزنامه‌نگار در یادداشتی به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «کلیپی از حسن عباسی دیدم که در آن، ضمن اهانت به شادروان آیت‌الله منتظری، مسئولان دولت روحانی را نیز از ذیل تا صدر تهدید کرده بود.» وی درباره تاثیر این سخنان در جامعه گفت:«این نوع سخنان احتمالاً افراد دودل و مردد را تحریک می‌کند که از میان کاندیداهای ریاست جمهوری به کاندیدای نزدیک‌تر به روحانی رأی دهند تا مثلاً روی این نوع افراد کم شود.»

زیدآبادی افزود:«اگر قرار بود روی این قبیل افراد با حضور فردی همسوی روحانی در کاخ ریاست جمهوری کم شود، به طریق‌اولی باید با حضورِ شخصِ روحانی در پاستور روی‌شان کم می‌شد که نشد!» این تحلیل‌گر پیرامون آینده این افراد و جریانات مشابه‌شان نوشت:«وضعیت این افراد اما در دولت آینده دیدنی است! دولت آینده اگر به رهبری اصول‌گرایان تشکیل شود، پس از چند صباحی کوبیدن بر طبل شعارهای معمول این جناح، ابتدا در سیاست خارجی و سپس در سیاست داخلی مسیری را خواهد رفت که دولت روحانی می‌خواست برود، اما نتوانست! در آن شرایط، سخنرانی‌های امثال حسن عباسی بسیار شنیدنی است! روزی آنها را خواهیم دید که با همین حدت و شدت از سیاست آشتی با جهان و عادی‌سازی روابط با غرب دفاع خواهند کرد و مخالفان چنین سیاستی را به باد توهین و تهدید خواهند گرفت!» وی ادامه داد:«اما اگر به فرض، عباسی و دوستانش بر همین حرف‌های امروزشان در آن شرایط هم اصرار ورزند، قاعدتاً به عنوان «عوامل پیچیدۀ دشمن» محدود و منزوی خواهند شد و چنانچه بخواهند در مسیر خود، خیره‌سری هم پیشه کنند چه بسا گذارشان به دباغ‌خانه هم خواهد افتاد!»

زیدآبادی در پایان نوشت:«سیاست به معنای میل به قدرت، شعبده‌هایی در آستین و کلاه خود می‌پرورد که در وقت مناسبش تماشاگران را انگشت به دهان و‌ هاج و واج می‌کند!»/ همدلی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها