یادداشت
گفتگو و گزارش

گفتگوی تخصصی با کاندیدای انتخابات شورای شهر دوگنبدان/قسمت سوم/آرمان پناهپوری

گفتگوی تخصصی با کاندیدای انتخابات شورای شهر دوگنبدان/قسمت سوم/آرمان پناهپوری

۱_ ابتدا خودتون را معرفی کردهمعرفی و سوابق کاری تحصیلی خود را بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم این جانب آرمان پناهپوری، فرزند ایل سترگ قشقایی، داماد لرهای با غیرت و با تعصب شهرستان گچساران، ایل بویراحمد گرمسیر هستم. دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و کارشناسی مهندسی صنایع. از سال ۱۳۸۸ در دانشگاه علمی کاربردی گچساران یک مشغول به کار شدم. در حوزه های فرهنگی_دانشجویی، روابط عمومی، امور پژوهشی و اطلاع رسانی و در حوزه های مرکز نواوری تجهیزات نفت و گاز و در سایر قسمتهای دانشگاه که مهمترین این مسئولیتها در حوزه کارشناس، مدیریت و حوزه معاونت فرهنگی_دانشجویی به مدت ده سال در این حوزه ها فعالیت کردم. از سال ۱۳۸۸ بعنوان عضو اصلی و مشاور اصلی هیئت موسس دانشگاه انتخاب شده و همان سال وارد اداره امور منابع آب شهرستان گچساران شدم و بعنوان مسئول روابط عمومی و مسئول دبیرخانه این اداره، هم اکنون در حال فعالیت هستم و همچنان ارتباطم با دانشگاه علمی_کاربردی بعنوان مشاور عالی هیئت موسس برقرار هست و چندین سال هم در حوزه روابط عمومی هیئت فوتبال شهرستان گچساران و هم اکنون با حفظ سمت، بعنوان خزانه دار هیئت فوتبال شهرستان گچساران مشغول به کار هستم.

۲_اهداف و برنامه ها

اهداف کلی حقیرخدمتگذاری به مردم شریف شهر دوگنبدان است. همانطور که اطلاع دارید وظایف شورا قانونگذاری است و ابلاغ مصوبه های تصویب شده به شهردار محترم. در حوزه های عمرانی، زیرساختی، در حوزه بافت فرسوده، حوزه زیباسازی شهر دوگنبدان، بحث فضای سبز، مبلمان شهری، المان شهری و توسعه مکانهای ورزشی_گردشگری، حوزه اتوبوس رانی و تاکسی رانی، برنامه های خوب و جامعی دارم که ان شاالله زمان تبلیغات در یک نشست انتخاباتی بصورت کلی تشریح خواهم کرد.

۳_هدف از ثبتنام

قبل از هر چیزی جا دارد که تقدیر ویژه ای داشته باشم از اعضای محترم پنج دوره شورای اسلامی و شهرداران محترم شهر دوگنبدان و همچنین شهردار دور پنجم که همه این عزیزان به نوبه خودشان کارهای بزرگی انجام دادند و خدمات خوبی را برای شهروندان عزیز دوگنبدان هدیه کردند. ولی خوب قطعا نواقصی هم در کار بود. بنظر حقیر شورایی باید انتخاب کنیم که یک شورای همدل، همصدا، همفکر باشند و با هم در تعامل باشند تا بتوانند یک شهردار قوی، متعهد، باتعصب و کارآمد انتخاب کنند که الگویی برای سایر شهرهای استان و کل کشور باشد. از نظر بنده ایرادی که نسبت به شورای پنجم وارد بود این بود که این عزیزان در اوایل تشکیل شورا تعامل خوبی داشتند ولی متاسفانه درگیر حواشی هایی شدند که کلا به ضرر مردم شهر دوگنبدان تمام شد و باعث شد که این شهر از لحاظ توسعه عمرانی، زیباسازی و مسائل دیگر شهرداری، مقداری عقب بیوفتند. من احساس می کنم اگر یکی از بزرگان از جمله ریاست شورا در این قضیه اختلاف ورود و با تبادل نظر یک همدلی ایجاد می کردند، قطعا می توانستند خیلی موفقتر عمل کنند. عامل اصلی عدم کارایی شان شاید همین اختلافات بین اعضای شورا بود. قطعا هر کسی که وارد انتخابات شورا می شود، هدفی غیر از خدمتگذاری ندارد. مردم عزیز شهر ما قبل از هرچیزی باید یک شورای متخصص را انتخاب کنند. فارغ از هر نوع مساله قومیتی و سیاسی، عزیزانی که می دانند، می توانند برای شهروندان مثمر ثمر باشند، انتخاب کنند. کسی را انتخاب کنند که تخصص داشته باشد و با وظایف و مسائل شورا، مسائل قانونگذاری آشنایی داشته باشد. یک شورا باید تعامل خوبی با نهادها، سازمانها و همه ارکانهای دولتی و خصوصی داشته باشد که بتواند اعتبارات و بودجه شهرداری را تامین کند و هدف بنده هم ان شاالله اگر انتخاب بشوم، انتخاب یک شهردار خوب است که با مشاوره شهردار خوب بتوانیم از نخبگان در مسائل سیاسی و نخبه های فرهنگی، فنی و عمرانی استفاده کنیم و همچنین از اساتید فرهیخته دانشگاهی جهت مشاوره بهره ببریم تا بتوانیم در حوزه عمرانی شهر یک شهر زیبایی در خور و شان مردم عزیز دوگنبدان داشته باشیم.

۴_برای تامین اعتبارات شهرداری چه راهکاری دارید.

با توجه به این که شهرداری یک نهاد خدمت رسان است و ارتباطات خوبی با کل مجموعه ادارت شهر دارد، هم باید هزینه کند و هم درآمدزا باشد. از یک طرف بحث تامین حق و حقوق و مزایای کارکنان شهرداری مطرح است و از طرفی هم ما مجموعه بسیار بزرگی در گچساران بعنوان مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران داریم که در بحث آلودگی محیط زیست و خدماتی که شرکت نفت به شهرداری ارائه می دهد و همچنین بودجه سالیانه ای که رقم بسیار بالایی هم هست، پرداخت می کند. فکر می کنم در سال ۱۳۹۹ مبلغی که شرکت نفت به شهرداری پرداخت کرد حدود ۲۰ میلیارد تومان بود. میتوانیم با تعامل با شرکت نفت بخشی از اعتبارات را فراهم کنیم. سازمانهای دیگری که شهرداری به انها خدمات رسانی می کند، میتوانند منابع مالی را از جای دیگری تامین کنند. اما شهرداری حتما باید یک برنامه نظام مند و هدفمندی برای مباحث مالی داشته باشد تا بتواند حقوق و مزایای پرسنل را تامین و از بودجه ای که از جاهای دیگری کسب می کند بتواند در بحث عمرانی شهر استفاده کند.

۵_ملاک انتخاب شهردار

توصیه بنده به عزیزانی که انتخاب می شوند و حتی اگر خداوند توفیق دهد و حقیر هم  یکی از اعضای ان هفت نفر باشم، اولین اولویت برای انتخاب شهردار، خارج از مسائل قومی، قبیله ای و سیاسی، این است که دلسوز، متعصب، متعهد، پاکدست باشد، متخصص باشد اطلاعات کامل و کافی و تجربه مدیریتی داشته باشد. مردم دار باشد اینها ویژگیهای یک شهردار می تواند باشد و اعضای،شورا هم انشاالله تخصصی انتخاب بشوند. خود این عزیزان هم می توانند بعنوان یک مشاور در کنار شهردار باشند و او را یاری دهند تا بتواند در حد توان به شهروندان شهر خدمت کند.

۶_برای کارهای فرهنگی آیا برنامه ای دارید؟

بنده ده سال بعنوان کارشناس فرهنگی و مدیر فرهنگی_دانشجویی در حوزه دانشگاه فعالیت کردم و بنظر بنده مساله فرهنگی یکی از مسائل مهم و اصلی شهر است بنده برنامه های خوبی دارم جهت شاد بودن شهر. همایشها، جشنواره ها زیباسازی شهر، در مسائل مذهبی در مناسبتها و ایام عزاداری و ولادتها شهرداری و شورا سعی کنند برنامه ها و همایشهای کلی بگذارند تا دل مردم شاد شود. از هنرمندان و چهره های خوب سیاسی فرهنگی، هنرمندان خوب کشوری استفاده کنند. مساله مهم بعدی، آسیب شناسی مسائل فرهنگی اجتماعی است که قطعا  اگر بنده انتخاب شوم، کارگروهی تشکیل خواهم داد که مسایل فرهنگی آسیب شناسی شود و مشکلات ریشه یابی شوند و بتوانیم با اموزشهای لازم همشهریانمان را  توجیه کنیم تا در حوزه فرهنگی به ما کمک کنند. یک نمونه بارز این است که ما میتوانیم در حوزه ترافیک، فرهنگ ترافیک را با اموزش دادن به شهروندان، فرهنگ سازی کنیم. بطور کلی، کار فرهنگی بسیار وسیع است قطعا نیازمند مطالعه و اسیب شناسی است و بنده  قول می دهم در این حوزه از چهره ها و صاحب نظران فرهنگی و راهکارهایشان جهت توسعه مسایل فرهنگی شهر استفاده کنم.

۷_سخن اخر

تقدیر و تشکر می کنم از اصحاب محترم رسانه از مردم عزیز هموطن بنده بعنوان یک کاندید شورا از ملت شریف ایران خصوصا هم استانیهای عزیرم و ملت شهیدپرور و عزیز شهر دوگنبدان دعوت می کنم که در روز ۲۸ خرداد، پای صندوق های رای بیایند. ما سه انتخابات مهم در شهر دوگنبدان پیش رو داریم انتخابات ریاست محترم جمهور، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، بنده خواهش میکنم که مردم عزیز به پای صندوق های رای بیایند اول برای پایدار بودن نظام و رای به نظام و رای به اسلام، رای به استحکام انقلاب شکوهمند اسلامی. سعی کنند فارغ از مسائل سیاسی، قومی، قبیله ای، فرد شایسته، اصلح، متخصص و افرادی که می توانند گره از مشکلات این مردم بردارند، را انتخاب کنند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری که همیشه ایشان تاکید داشتند که مردم، افراد اصلح را انتخاب کنند ماهم ان شاالله پای صندوقهای رای خواهیم رفت و مردم را هم تشویق و ترغیب خواهیم کرد که پای صندوق های رای بیایند و ان شاالله یک انتخابات باشکوهی در کشور عزیزمان ایران داشته باشیم. برای همه عزیزان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم که این وضعیت کرونا هم هر چه سریعتر از ایران عزیز رخت ببندد و بتوانیم به زندگی عادی خود برگردیم و زندگی شادی را در کنار همدیگر داشته باشیم.

گزارش: سعید کاویانی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها