یادداشت
گفتگو و گزارش

رویکرد حوزه هنری تولید آثار هنری و پرورش هنرمندان است/ رونمایی از کتاب مجموعه کاریکاتورهای «احسان گنجی»

رویکرد حوزه هنری تولید آثار هنری و پرورش هنرمندان است/ رونمایی از کتاب مجموعه کاریکاتورهای «احسان گنجی»

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد و سیاست حوزه هنری تولید آثار هنری و پرورش هنرمندان است.

به گزارش افتونیوز، محمد‌شریف اسلامی در نشست خبری با رسانه‌های استان با بیان اینکه هنر و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد مدیون انقلاب اسلامی هستند، گفت: قبل از انقلاب هنرمندان ما به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید اما به برکت انقلاب اسلامی هنرمندان قابلی در استان رشد کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سیاست و رسالت حوزه هنری تبیین و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی است، گفت: علی‌رغم همه برکات انقلاب، حوزه فرهنگ استان با کمبود زیرساخت‌ها مواجه است.

این مسؤول در ادامه به پیوند هنر و مسجد اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در استان جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد را کلید زدیم که تاکنون 15 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این جشنواره نیمه اول اسفند با مشارکت دبیرخانه مساجد، اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و معاونت پرورشی آموزش و پرورش در یاسوج برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های حوزه هنری در دهه فجر اشاره کرد و گفت: 14 برنامه فرهنگی و هنری در این دهه برگزار می‌شود که برگزاری مسابقه نقاشی کودک و انقلاب، برگزاری کارگاه سینمایی دفاع مقدس، اهدا کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری به کتابخانه‌های استان و رونمایی از سه عنوان کتاب با همکاری کنگره شهدای استان از جمله این برنامه‌ها است.

اسلامی تصریح کرد: نشست تخصصی شعر انقلاب، نقد و‌ بررسی نمایش نامه‌ها و برگزاری مراسم شب آواز لری با حضور خوانندگان بومی و خوانندگان ممسنی به منظور احیاء آوازه‌های اصیل لری برگزار می‌شود.

وی در ادامه به رویکرد حوزه هنری اشاره کرد و گفت: رویکرد ما به سمت تولید آثار هنری و پرورش هنرمندان است که تاکنون 332 اثر تولیدی در بخش‌های مختلف فیلم و کتاب، نمایش، نمایش نامه، هنرهای تجسمی در زمینه عکاسی، نقاشی، پوستر، خوشنویسی، کاریکاتور و موسیقی تولید شده است.

این مسئول با اشاره به تولید 14 اثر در حوزه موسیقی بیان کرد: برای مقابله با هجوم موسیقی غرب و بیگانه آثاری در حوزه موسیقی اصیل لری و موسیقی استان که به فراموشی سپرده شده تولید می‌شود.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حوزه کتاب تا پایان سال جاری از 9 عنوان کتاب رونمایی می‌شود، ضمن اینکه 11 فیلم در حوزه زندگی ایرانی اسلامی، دفاع مقدس و بومی تولید شده و 4 نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در دست تولید است.

رونمایی از کتاب مجموعه کاریکاتورهای احسان گنجی

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چاپ کتاب در زمینه مختلف توسط حوزه هنری بیان داشت: کتاب گنگ کابوس دیده که شامل مجموعه کاریکاتورهای احسان گنجی هنرمند هم استانی است در دهه فجر رونمایی می شود.

اسلامی بیان داشت: چهار کتاب، «بر کاکل ماه» شامل اشعار فارسی شاعران استان که توسط ماشاالله افسر گردآوری شده است، «چتر افتو» شامل شعرهای بومی و محلی، کتاب شعرهای طنز موسی عباسی و مجموعه داستان «سراسیمه در باد» که شامل آثار داستان نویسان هم استانی است در دهه فجر چاپ و رونمایی می شود.

این مدیر فرهنگی از تولید و انتشار اثر پژوهشی کاست «قهس و مقوم» تا پایان سال خبر داد و گفت: گردآوری پنج مجموعه شعر کودک و نوجوان توسط حسن بهرامی از دیگر فعالیتهایی است که در حوزه هنری در حال انجام است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها