یادداشت
گفتگو و گزارش

تاثیر مخرب فرافکنی بر جامعه

تاثیر مخرب فرافکنی بر جامعه

افتونیوز - جهانگیر ایزدپناه آحاد مردم، خانواده، آموزش و به طور کل جامعه و حاکمیت مجموعه‌‌ای هستند که بر همدیگر تاثیر می‌گذارند. ترویج و تزریق فرهنگ فرافکنی از بالا به جامعه، بر فرهنگ و رفتار خانواده‌ها و تاروپود اجتماع تاثیر مخربی خواهد گذاشت که جامعه را از مسیر ترقی و پیشرفت باز خواهد داشت. فرافکنی نوعی انکار و تحریف واقعیات و عدم بازبینی خویشتن خویش و عدم اصلاحگری است.

این اوهام و توطئه و دشمن‌پنداری در درازمدت می‌تواند موجب پرورش روحیه خشونت‌گرایی و بدبینی و دشمن‌پنداری و عدم تفاهم و عدم اصلاح و بازبینی شود و تضعیف روحیه صلح و دوستی، اعتماد متقابل، گفت‌وگو و تفاهم و آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز را به دنبال خواهد داشت. جامعه پویا نقدپذیر است و احتیاج مبرم به بررسی و بازبینی واقع‌بینانه عملکردها و نظرات و نوآوری جدید و بالندگی دارد.

فرافکنی نقطه مقابل جامعه پویاست. نمودهای بارز فرافکنی در رفتار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات مشهود هست که چگونه کاندیداها به جای ارائه راهکار و برنامه به فرافکنی و مقصر جلوه دادن همدیگر متوسل می‌شوند و دولت‌های جدید به جای ارائه راهکار برای حل مشکلات عدیده مردم مدت‌ها با برشمردن نقایص دولت‌های پیشین و همچنین با وعده‌های بدون پشتوانه و رفتار پوپولیستی مردم را فریب می‌دهند و سرگرم می‌کنند. از آنجایی که فرافکنی و فرافکن سعی در گریز از واقعیت و منحرف کردن نگاه‌ها به سمت دیگر و مقصر نشان دان دیگران دارند، نمی‌تواند با قشر آگاه، نخبه و خردمند و صاحبان اندیشه سازگاری داشته باشد، بنابراین برای بقای حیات سیاسی و اجتماعی خود به رفتار پوپولیستی و عوام‌فریبی متوسل می‌شود.

فرافکنی که ایده و رفتارش با استدلال و با منطق سروکار ندارد با رفتار پوپولیستی و عوام‌فریبی رابطه تنگاتنگی دارد که بدین وسیله بتواند عامه مردم را راضی نگهدارد.

فرافکنان از هر فرصتی برای عوامفریبی استفاده می‌کنند و عوام‌الناس را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تنگناهای اقتصادی و سر خوردگی مردم از رفتار و عملکرد جریان‌های سیاسی زمینه را برای توسل فرافکنان به اقدامات پوپولیستی و عوامفریبی فراهم می‌کند./همدلی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها