یادداشت
گفتگو و گزارش

نتایج کامل آرا همه نامزدهای شورای شهر یاسوج/ هت‌تریک یک عضو منتخب/ بازی اعداد با یکی از منتخبان! / سقوط آزاد بانوان/ تحلیل جزییات

نتایج کامل آرا همه نامزدهای شورای شهر یاسوج/ هت‌تریک یک عضو منتخب/ بازی اعداد با یکی از منتخبان! / سقوط آزاد بانوان/ تحلیل جزییات

فرمانداری بویراحمد در اطلاعیه ای لیست آرا کامل همه نامزدهای شورای شهر یاسوج را اعلام کرد.

به گزارش افتونیوز، در این لیست 109 نفر حضور دارند که بهنام عباس نژاد با 10554 بیشترین رای و آقای رضا ناظری با 36 رای کمترین رای را به خود اختصاص دادند.

نکات جالبی از این دوره در مقایسه با دوره پنجم به دست می آید که خالی از لطف نیست. به عنوان نمونه بازی عدد پنج و شش با یکی از منتخبان جالب توجه است. احمدی کیش در دوره پنجم منتخب ششم بوده و در دوره ششم منتخب پنجم مردم یاسوج!

هفت نفر اول این لیست به عنوان اعضای شورای شهر دوره ششم یاسوج فعالیت خواهند کرد و نفر هشتم تا دوازدهم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شده اند.

آرا نفر اول (عباس نژاد 10554) در این دوره کمی بیش از آرا نفر دوم دوره پنجم (دهرابپور 10282) است و در مقایسه با آرا نفر اول دوره گذشته (نگین تاجی 16776) حدود 600 رای کمتر است.

از اعضای دوره پنجم دو نفر اول (نگین تاجی و دهرابپور) در این دوره شرکت نکردند و سه نفر یعنی سیدهدایت اکبری و فرشید احمدی کیش و کیوان آشنا در دوره ششم نیز مورد اعتماد مردم یاسوج قرار گرفتند. خوبانی رتبه 12 (علی البدل) و اکبری تبار رتبه 16 را بدست آورد.

نسبت به دوره پنجم آرا هدایت اکبری حدود 600 رای کمتر شده (9608 در دوره پنجم- 8938 در دوره ششم) و مشابه دور قبل در رتبه سوم قرار گرفته ولی آرا احمدی کیش حدود 800 رای افزایش یافته (7182 در دوره پنجم - 7977 در دوره ششم) و از رتبه ششم در دوره پنجم به رتبه پنجم در دوره ششم رسیده است! آرا کیوان آشنا نیز حدود 600 رای افزایش یافته و نسبت به دوره قبل یک رتبه بالاتر آمده است.(7060 دوره پنجم و 7663 در دوره ششم)

در دوره پنجم اختلاف رای آخرین فرد منتخب شورا با نفر هشتم 50 رای بوده (آشنا 7060 و عباس نژاد 7010) و در این دوره نیز این اختلاف 43 رای (جاودانه 7650 و یوسفی 7607 ) است.

سه نفر از اعضای علی البدل شورای پنجم یعنی آقایان عباس نژاد، هدایت امیری و عطا الله دانشی توانستد در این دوره نیز با افزایش آرا خود به ترکیب اصلی شورا راه یابند.

در لیست هفت نفر پذیرفته شده هدایت امیری نیز سابقه حضور در شورای شهر یاسوج را دارد.

از ابتدای تشکیل شوراها در کشور، تنها سیدهدایت اکبری توانسته سه دوره پیاپی به پارلمان شهری راه یابد و از این حیث رکورددار است. اکبری در رقابتهای شورا هت‌تریک کرده و امیری برای بار چهارم به شورا راه می یابد.

دهرابپور نیز سابقه سه دوره حضور به صورت متناوب در شورای شهر یاسوج را دارد. تاکنون بیشترین سال حضور در شورا را امیری و دهرابپور در کارنامه دارند(با توجه به شش ساله شدن دوره سوم و 14 سال سابقه حضور در شورا) که با انتخاب امیری وی به تنهایی رکورددار حضور در پارلمان شهری یاسوج می شود.

بانوان در این دوره هیچ موفقیتی به دست نیاوردند و نسبت به دوره پنجم نیز رتبه های پایین تری را به خود اختصاص دادند.

در دوره پنجم الهه شیروانی با 4909 رای بهترین رتبه را در بین بانوان بدست آورد و در دوره ششم فروزان یزدانپناه با 3462 رای رتبه 38 را کسب کرد.

در دوره پنجم و در بین 40 نفر اول چهار نفر از بانوان (شیروانی، زمانی، حکمتی‌اصل و آذرگشسب) حضور داشتند و در دوره ششم تنها یک نفر (یزدانپناه) در بین 40 نفر برتر قرار گرفت.

مسعود آرام

    خبر مرتبط: نتایج کامل آرا همه نامزدهای شورای شهر یاسوج در دوره پنجم
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها