یادداشت
گفتگو و گزارش

از ستاد تا سامانه در کهگیلویه و بویراحمد

از ستاد تا سامانه در کهگیلویه و بویراحمد

گویا همیشه باید موضوع و سوژه ای برای هیجان و هجوم سیاسون استان وجود داشته باشد. اگر تا دیروز موضوع تشکیل ستاد انتخاباتی برای حجه الاسلام رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد سوژه رسانه ای و افکار عمومی بود و هر کسی از راه می رسید با استناد به جمله “هر خانه یک ستاد” ستادی خانوادگی و طایفه ای تشکیل میداد و برای تمام فامیل و بستگان و دوستان حکم صادر میکرد، حالا خبر راه اندازی سامانه معرفی مدیران به دولت موجی از کمپین معرفی گزینه های بدون رزومه ولی همیشه حاضر در تمامی صفوف فشرده و طولانی خدمت به راه انداخته است.

این سامانه، افراد را به چنان دستپاچگی انداخته است که گمان‌ میبرند با چند لایک اقوام و آشنایان براحتی می توانند معاون رئیس جمهور و وزیر شوند‌.

این افراد انتخاب در این سطح را با انتخاب بهترین گل هفته در برنامه فوتبالی نود یا چالش انتخاب بهترین خنده کودک در فلان‌پیج اینستاگرامی اشتباه گرفته اند.

انتخاب معاونان رئیس جمهور و وزرا یک فرایند سیاسی و پیچیده است که در لابی های سنگین جریان های سیاسی و نهادهای قدرت در خصوص آن تصمیم گیری می شود و کسی با ده یا بیست معرفی نامه از فامیل و دوست و همشهری و بدون رزومه و یا حضور در حلقه های قدرت نمی تواند به این سادگی به وزارت و یا سایر مسئولیت های ملی دست یابد. استدلال همیشگی فعالان این کمپین ها در این مورد هم معمولا حمایت از یک هم استانی است و گویی یک نظر سنجی ساده برای اهدا یک کادو است که باید این روزها شاهد التماس برای هجوم به سامانه معرفی مدیران دولتی باشیم.

تاکنون و با این تعداد از مدیران معرفی شده هم استانی و التماس برای حمایت از آنها پنج کابینه فقط برای گزینه‌های هم‌استانی کم است.

حکایت نحوه مواجهه با سامانه ادامه همان حکایت ستادهاست و این تازه ابتدای راه است و بعد از این باید شاهد گزینه سازی های جعلی برای استانداری و سایر مسئولیت ها در استان بود.

منبع: کانال تحلیلی خبری گلبونگ

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها