-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
دردنامه خلبانان هم استانی/ صحبت ما مبتنی بر تخصص است نه غرض/ ما را بشنوید!
اَفتونیوز _ داغ سوختن زاگرس بهانه ی شد تا چند سخن و نکته در باب حال و روز صنعت هوانوردی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کنیم ، سخنانی از جنس درد و دل و دغدغه پیشرفت استان زادگاهمان از آنجایی که این مطلب بر هیچکس پوشیده نیست ، صنعت هوانوردی غیر نظامی یک پل ارتباطی بسیار آسان است برای مردم هر سرزمین در جهت رفاه ، سرمایه گذاری ، گردشگردی و توریسم ، معرفی فرهنگ ها ، ایجاد وحدت ، ارتباط مستقیم با مراکز سیاحتی معنوی و اقتصادی و سیاسی و…
تاکنون به خوبی آشکار بود که استان کهگیلویه و بویراحمد بهره ای خاص که از آن صنعت نبرده است هیچ ، حتی در جهت همان خدمات عمومی نیز از تمام استان های کشور در این امر عقب مانده بود و دلایل آن هم روشن است.
پل هوایی دائم استان کهگیلویه و بویراحمد باید خیلی پیش از این به مقاصد تهران و مشهد را اندازی شده بود .
پرواز های گاه و بی گاه و بدون برنامه و نامنظم ، شرط و شروط گذاشتن ایرلاین ها ولو به ایرلاین های دولتی و متعلق به بیت المال برای ایجاد یک پرواز ، معرفی و انتصاب مدیر های هوانوردی و فرودگاهی که علاوه بر اینکه تخصصی در این زمینه که نداشتند هیچ گاهاً انسان را به فکر فرو میبرد که چگونه کسی که لیاقت گرداندن یک ترمینال مسافربری زمینی را ندارد ، منتصب میشود به آن پست های خاص !؟ مگر استان ما نیروی متخصص نداشت و ندارد ؟!
وجود موانع پروازی طبیعی و در اکثر اوقات موانع ساخت به دست بشر که خود بهترین دلیل بر نبود نیروی متخصص حاضر در استان بود ! کسی که اگر حضور میداشت میتوانست با یک نامه یا دستور از مراجع زی ربط بخواهد مسیر لندینگ یا تیک آف فرودگاه ها باز باشد و خلل در مسیر آن ایجاد نکنید و برخورد کنید ، بهره نبردن از اساتید امر در تشخیص درست جایگاه جغرافیایی فرودگاه ها ، توجیح نبودن و مشکلات فرهنگی مردم استان با فرهنگ هوانوردی و سفر هوایی ، نبودن ارتباط موثر بین سازمان های استانی و خصوصاً دستگاه های متولی امر هوانوردی با دیگر سازمان ها در جهت ایجاد دعوت و جوی موثر و سرشار از آرامش برای عموم مردم و ...تنها گوشه ای از مشکلات این صنعت فراموش شده برای مردم استان بود.
اینها نه یک جهت گیری غیر معقول و غرض ورزانه بلکه در نگاه اول یک صحبت تخصصی و مطالعه شده و در نگاه دوم دغدغه ما برای استان زادگاهمان است .
هر دستگاهی و هر صنعتی خصوصاً تاکید میکنیم صنعت هوانوردی که در آن اولین اشتباه برابر است با آخرین اشتباه قطعاً و حتماً و به اجبار باید از متخصصین امر جهت کمال و اصلاح استفاده کنند.
نبود نیروی متخصص در مجمع دستگاه ها ، انجمن ها متولیان و مدیران هوانوردی استان کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین ضربه ای بود که این صنعت تا کنون میتوانست در این منطقه بخورد.
انتظار و چیزی که در خور شان صنعت هوانوردی استان است برابر است با فرودگاه مرکز استان (OISY) علاوه بر پل هوایی دائم تهران و مشهد مقدس باید توانایی انجام پرواز حجاج محترم مکه مکرمه و همچنین پرواز های کارگو ( باری ) به مقاصد جده و کشور های حاشیه خلیج فارس در جهت هدف های معنوی و اقتصادی را داشته باشد . در این روزها قطعاً هم عموم و هم متخصصین به خوبی میدانند که ایجاد یک پایگاه هوایی آتش نشان و حضور ثابت حداقل یک فروند هواپیمای میان پیکر مجهز به مخزن آب در جهت جغرافیا و جنگل های بلوط استان و پوشش گیاهی و همچنین حضور هواپیمای گشتی سازمان محیط زیست در جهت حراست از مناطق حفاظت شده لازم الجرا و ضرورری است،حال چه کسی باید این کمبودها و طرح ها را تشخیص دهد و پیگیری کند ؟؟!!
فرودگاه گچساران (OIAH) از جهت حضور پر رنگ وزارت نفت در آن مناطق باید علاوه بر پل هوایی دائم به تهران ، انجام پرواز مشهد عسلویه - اهواز - نجف اشرف را نیز در دستور کار داشته باشد .
شهرستان کهگیلویه علاوه بر احداث فرودگاهی در خور و شان در جهت پرواز های مسافربری ، اضطراری و امدادی ، ایجاد یک پل هوایی دائم به تهران را باید به عنوان پیش نیاز داشته باشد .
و قطعا ایجاد یک بستر مناسب برای سرمایه گذاری ، حضور ، تسهیلات ، آموزش ، آشنایی و تبلیغات هوانوردی تفریحی از جهت چهارفصل بودن و مناظر بی نظیر کهگیلویه و بویراحمد در قالب کمیته ها و موسسه ها و آموزشگاه های هوانوردی با مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری زیر مجموعه کمیته فوق سبک سازمان.
و مطلب بسیار مهم
استفاده از نیروهای ««متخصص»» بومی و سرمایه گذاری معنوی و مالی برای آموزش جوانان که قطعاً دغدغه و دلسوزی به مراتب بسیار بیشتری در جهت حل مشکلات کلیدی و برون رفت از مشکلات نسبت به افراد غیر بومی و تشنگان مناصب دارند ، تنها گوشه ای از نیازمندی های هوانوردی کهگیلویه و بویراحمد است.
تاکید میکنیم کار هوانوردی یک کار تخصصی لازم به مدارک هوانوردی و رشته های تحصیلی مربوطه است.
نقد پذیری در جهت پرسش گری و پاسخ گویی برای تعالی هوانوردی استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه ای است بس گرانبها .
شناخت کاستی ها و نواقص و تلاش در جهت رفع آنها ، گامی است مقدس در مسیر فلاح افراد و جامعه استان .
به جای پاسخگویی خود را به نادانی زدن ، پرده پوشی بر آنچه بوده و هست یا انکار نواقص و مشکلات ، واقعیت را عوض نکرده و دردی از درد مردم را درمان نمیکند .
در پایان تلاش های مهندس عنایت انصاری فرد مدیریت فرودگاه یاسوج که بستر همان حداقل های فرودگاه یاسوج را فراهم کرد و به رایزنی آنها پرداخت نیز جای تقدیر دارد.
با امید فردایی بهتر و زندگی آسوده تر برای مردمان استانمان .
{ لِیُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرًا (طلاق۷}
خلبان مجید فرد
خلبان نیما عزیزی
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 2 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 3 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- 4 مدیر راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه منصوب شد
- 5 مشکل تهیه داروهای بیماران خاص یاسوج مرتفع میشود
- 6 پیش بینی برداشت بیش از ۱۰۰۰تن کلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 7 افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته
- 8 افزایش چشمگیر داوطلبان جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد
- پیام تسلیت مجمع نظام مسائل کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهور
- رئیس دولت سیزدهم به شهادت رسید/ همه همراهان رئیسجمهور شهید شدند
- تیتر خبرساز روزنامه اعتماد در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور
- واکنش حسن روحانی به سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی
- معاون اجرایی رئیس جمهور: با 2 نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
- هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیسجمهور حتما باید وضعیت را پیش بینی میکردند
- (اینفوگرافیک) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟
- جدیدترین اخبار از سانحه بالگرد رئیس جمهور/ بروز رسانی می شود
- جسد «سبحان» بعد از 27 روز در رود خرسان پیدا شد
- دلایل افزایش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از زبان استاندار
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!