یادداشت
گفتگو و گزارش

کهگیلویه از بهارستان تا بیمارستان

کهگیلویه از بهارستان تا بیمارستان

اَفتونیوز _ این روزها مردم شریف کهگیلویه همانند سایر نقاط جنوبی و مرکزی و شرقی ایران زمین، در عطش آب و آتش هوا میسوزند با این تفاوت که این مردم ولایت مدار، سکوت اختیار کرده و با حفظ نظم و آرامش، منتظر فردائی بهترو امیدوار به آینده ای روشن هستند.

گرمای بی سابقه و غیر قابل تحمل از یک سو و قطع آب شرب در روزهای بلند تابستان طاقت هر انسانی را طاق میکند و هر از چندی نیز شاهد گزارش های آتش سوزی های مراتع و جنگل ها و کوه های این سرزمین میباشیم. در این میان اما دردآور و غم انگیزتر، سرگذشت انسانهایی است که به جبر روزگار بیمار میشوند و مجبورند که برای احیای سلامتی خویش، سر از بیمارستان امام خمینی ره دهدشت درآورده و برای مدتی در آنجا بستری شوند. شرایطی بسیار هولناک و غیرقابل توصیف.

این جانب نگارنده ی این مرقومه که پدرم دچار سکته ی مغزی شده و مدتی است در شرایط بیمارستان دهدشت گیر افتاده ام و چاره ای جز تحمل وضع موجود ندارم. اگر از تمام مصائب و مشکلات موجود در فضای بهداشت و درمان بگذریم اما کمبود دستگاه های سرمایشی در فضای درمانی بیمارستان دهدشت امری اجتناب ناپذیر و غیر قابل تحمل میباشد.

بارهای بار رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که ما باید کاری کنیم که خانواده هایی که بیمار دارند فقط نگرانی شان شخص بیمار باشد و در سایر موارد از پوشش بیمه ای تا خدمات درمانی ودارو و ....دغدغه ای نداشته باشند. اینجا ودر بیمارستان امام خمینی دهدشت اما اوضاع بسیار متفاوت و حتی خارج از استانداردهای اولیه میباشد به گونه ای یک خانواده ای که بیماری داشته باشند با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و حتی آسایشی برای شخص بیمار و خانواده اش باقی نمی ماند.. چرا؟ به راستی چرا باید در شهرستانی به وسعت جغرافیای کهگیلویه ی بزرگ؛ نگهداری از یک بیمار اینگونه آسایش جسمی و روانی افراد خانواده اش را بهم بریزد؟ مگر ما از شهرستانهای همجوار چه چیزی کمتر داریم ؟ آیا در جامعه ی اسلامی، مسلمانان باید این اسیر زیاده خواهی و بی تدبیری مسولان و مدیران باشند؟ مگر ما پیرو حضرت علی( ع) نیستیم که برای فرمانداران شهرهای مسلمان آنچنان نامه ها و سفارش هائی داشتند که نامه ی آن حضرت به مالک اشتر؛ مدون ترین قوانین و راهکارهای زیست اجتماع مسلمین بوده و می باشد؟

آقای طیب زادگان مدیر شبکه ی بهداشت و درمان کهگیلویه؛ شما که سوگند پزشکی یاد کرده اید و لاجرم پزشک حاذقی هستید وقتی در حوزه ی مدیریتی مشکل دارید بهتر نیست صندلی ریاست به شخصی کارآمدتر و تواناتر در عرصه ی مدیریت بسپارید و به طبابت مشغول شوید؟ آیا شما گرفتاری مردم و بیماران را که در این اوضاع جوی با درد و بیماری از یک سو واز سوی دیگر با گرمای هوا در بیمارستان دهدشت فریاد دادخواهی شان بلند شده است ، را نمی شنوید؟ آیا واقعا از اوضاع غیر قابل تحمل در مجموعه ی تحت مدیریت تان غافلید یا برای شما حضور در مجامع سیاسی و سیاست بازی ارجح بر جان و جسم بیماران است؟ آقایان، شما مسولان هرچه دارید از مردم دارید پس چرا حرمت مردم را نگه نداشته و به مردم دهن کجی می کنید؟ گرمای بیمارستان به حدی است که پرسنل بیمارستان به همراهان بیمار سفارش می کنند که پنکه ی دستی به بیمارستان بیاورند تا اندکی از رنج گرمای محیط بکاهند اما کولر ها و اسپلیت اتاق شما شبانه روز روشن است. این نشان از بی تعهدی و بی لیاقتی یک مدیر است که علاوه بر بیماران، همکاران و پرسنل زیر دست خودش نیز در عذاب تحمل گرمای این روزهای تابستان به سر میبرند. شما که توان اداره ی مجموعه درمان و برآورده کردن نیازهای بیمارستان را ندارید بهتراست از شرم بمیرید. گزارش هنرمندی شما از سیمای استانی دنا نیز پخش شد ولی با توجیه به مناقصه رفتن طرح سرمایش بیمارستان سعی در تبریه ی خویش دارید. به فرض که این مجموعه به مناقصه برود فکر کرده اید که تا پایان فصل گرما همین شرایط بر بیمارستان حاکم است و مردم باید تا آبان متحمل خسارت ها و عذاب های فراوانی بشوند؟ مگر هموطن دیشموکی که برای درمان به دهدشت می آید چه گناهی کرده که باید چوب ندانم کاری و بی لیاقتی شما را بخورد؟ حداقل تلاش کنید به اندازه ی همان کوپن سیاسی که هزینه ی شما شده برای کهگیلویه تلاش کنید و راندمان داشته باشید. آقای یزدانپناه، شما نیز در این امر دخیل هستید و تمام مشکلات حوزه ی درمان استان را شما سبب شده اید. از طرح بیمارستان چرام که در ۶ سال گذشته که کلنگ خورده و اسیر کاغذ بازی های سیاسی شما بوده تا نرگسی گچساران و بی بی حکیمه و لیکک..

اگر در ۴ سال ۹۴ تا ۹۸ آقای تاجگردون نبودند شما چه کارنامه ی قابل دفاعی داشتید؟ دیگر کافی است و به خود بیائید. شما که در طرح واکسناسیون کرونا زیر صفر مانده اید، در توسعه ی سرانه ی فضاهای درمان صفرید در آموزش و ارائه ی مقالات علمی هم که هیچ ؛ در تامین یک فضای امن و سرمایش یک بیمارستان گیج و در جا میزنید آیا بهتر نیست صندلی مدیریتتان را با کرسی آموزش طاق بزنید تا مردم ما بیشتر ازاینها رنج و عذاب نکشند؟ در پایان سخنی با نماینده مردم شریف کهگیلویه: آقای نماینده این گونه جواب محبت مردم را می دهید؟ آیا نباید شما درد مردمتان را درک کنید و قبل از بروز این همه مشکل یک علاج ساده ای بیندیشید؟ مگر شما نماینده ی مردم نیستید پس چرا وزیر را به صحن مجلس نمی کشانید و بابت خسارتی که بر مردم وارد می شود و روزگار تلخی که برایشان رقم میخورد ، وزیر را بازخواست نمی کنید، آیا تذکر به وزیر بهداشت بابت این همه عذاب مردم کهگیلویه در توانتان نیست یا فقط به راضی بودن اقوام و اقارب و حفظ سبد آرای تان دلخوش مانده اید؟

آقای نماینده گزارش گرمای بیمارستان دهدشت و حمل پنکه توسط همراهان و کمبود آب شرب در حوزه ی انتخابیه ی شما و آتش سوزی ها و خودکشی ها و بیکاری ها و اعتیاد و بازارهای تعطیل و فروشگاه ها و کارگاه های در گرو بانکها تا مدیرانی که شما به کار گماشته اید کهگیلویه را از ۱۶ سال سیاهی به قهقهرایی تاریخی میبرد پس کمی به خود بیائید و از خدا بترسید و به حل مشکلات مردم بیاندیشید. بهتر است مدیرانی که از نگهبان بیمارستان تا مدیر داخلی را جابه جا کردند پای کار بکشانید تا مردم عذاب گرمای بالای ۵۰ درجه را در بخش های سرشار از عفونت و کرونا متحمل نشوند. این گرما هم تمام میشود ولی روسیاهی این درد برای کسانی می ماند که از خدا غافل شده و به صندلی های ریاست چسپیده اند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها