یادداشت
گفتگو و گزارش

۲۰ درصد گچسارانی‌ها واکسینه شدند

۲۰ درصد گچسارانی‌ها واکسینه شدند

اَفتونیوز - آرین غلامیان مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران، در گفت و گویی در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز گفت، در مرکز واکسیناسیون گچساران درمورد واکسناسیون کرونا در شهرستان گچساران توضیحاتی بیان کرد؛

علاوه بر این مرکزی که هستیم در برخی از مراکز شهری و روستایی هم فرایند واکسیناسیون انجام می شود. انتظار می رود روزانه حدود هزار نفر واکسینه شوند که این امر هم اتفاق افتاده و خوشبختانه هم نیروی انسانی کافی داریم هم واکسن مورد نیاز در دسترس هست و به موقع از مرکز استان در اختیارمان قرار می گیرد.

در چند روز گذشته بطور میانگین روزانه هزار نفر واکسینه می شوند که اگر همین روند واکسیناسیون که در یکی دو هفته اخیر انجام شده، به همین منوال ادامه پیدا کند میتوانیم ظرف یکی دو ماه اینده تمامی جامعه هدف در شهرستان را واکسینه کنیم.

در حال حاضر حدود ۲۰ درصد جامعه هدف در سطح شهرستان واکسینه شده اند و امیدواریم ۸۰ درصد مابقی هم ظرف مدت کوتاه انجام شود.

در حال حاضر ‌واکسیناسیون افراد بالای ۵۱ سال، فرهنگیان و اساتید دانشگاه ها انجام می شود و همچنین طی یکی دو روز اینده جامعه هدف حمل و نقل عمومی و برخی دیگر از گروهها به جامعه هدف اضافه خواهند شد.

متاسفانه برخی افراد علی رغم این که شرایط سنی مناسب برای واکسیناسیون داشته اند و جز گروه هدف بوده اند، مراجعه نکرده اند. این که علت چیست و با چه انگیزه ای این امر صورت گرفته است باید ارزیابی شود.

با بررسی پرونده های بیماران متوجه شدیم که بیشترین امار بستری شدگان و یا فوتی های ناشی از کووید ۱۹، در بین همین جامعه هدف بوده که مراجعه نکرده اند و متاسفانه درگیر شده اند و یا بستری هستند و یا متاسفانه فوت شده اند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها