-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
سرانجام وعدههای ناتمام؛ افتتاح جاده پاتاوه - دهدشت در حد حرف باقی ماند
به گزارش اَفتونیوز، جاده پاتاوه به دهدشت سال 73 در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی شد و سرانجام بعد از گذشت 27 سال قرار بود در خردادماه افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار بگیرد ولی تنها در حد حرف باقی ماند و تیغ استاندار کهگیلویه و بویراحمد نتوانست احداث یک پل باقی مانده را ببرد.
جاده پاتاوه - دهدشت 136 کیلومتر طول داشته و قرار است استان خوزستان را به مرکز کشور وصل کند که با بهرهبرداری از آن شاهد کاهش 200 کیلومتری مسافت بنادر جنوبی به مرکز کشور هستیم.
خروج شهرستان کهگیلویه و بخشی از شهرستان بویراحمد از بن بست اقتصادی و بهرهمندی 100 روستای مستقر در مسیر این جاده، از جمله مهمترین دستاوردهای احداث این جاده است.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان 270 کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
وعدههای ناتمام مسئولان
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دوم شهریورماه 99 در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولیفقیه در استان به مناسبت هفته دولت، وعده افتتاح و بهرهبرداری از محور "پاتاوه - دهدشت" را پایان سال 99 اعلام کرده بود
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز 13 شهریورماه 99 در حاشیه بازدید از طرح ملی پاتاوه به دهدشت گفته بود که پروژه ترانزیتی پاتاوه-دهدشت تا دهه فجر تکمیل و زیر بار ترافیک میرود.
امیرمحمود غفاری معاون برنامهریزی و مدیریت منابع معاون وزیر راه و شهرسازی نیز 5 خردادماه 1400 از افتتاح جاده پاتاوه-دهدشت در تیرماه امسال خبر داده بود.
به گفته پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه-دهدشت خردادماه امسال باید با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به صورت رسمی مورد بهرهبرداری قرار میگرفت ولی بعد از گذشت 62 روز از وعده آقای مدیرکل اما هنوز خبری از پاره کردن روبان افتتاح نیست.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان 270 کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند.
عملیات اجرایی این جاده ملی در سال 74 شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعههای اول و سوم آن به ترتیب 26 و 20 کیلومتر و قطعههای دوم و چهارم نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر بوده و تعداد 13 تونل به طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متری در این جاده طراحی شده است.
قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار، قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
قطعه اول جاده سال 87 و قطعه دوم این جاده به طول 28 کیلومتر اردیبهشت سال 97 به بهرهبرداری رسید.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 2 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 3 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- 4 مدیر راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه منصوب شد
- 5 مشکل تهیه داروهای بیماران خاص یاسوج مرتفع میشود
- 6 پیش بینی برداشت بیش از ۱۰۰۰تن کلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 7 افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته
- 8 افزایش چشمگیر داوطلبان جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد
- انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در چه تاریخی برگزار میشود؟ / جزییات
- گاف عجیب سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آیا یک حقوقدان قانون را نمیداند؟!+کلیپ
- پیام تسلیت مجمع نظام مسائل کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهور
- رئیس دولت سیزدهم به شهادت رسید/ همه همراهان رئیسجمهور شهید شدند
- تیتر خبرساز روزنامه اعتماد در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور
- واکنش حسن روحانی به سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی
- معاون اجرایی رئیس جمهور: با 2 نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
- هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیسجمهور حتما باید وضعیت را پیش بینی میکردند
- (اینفوگرافیک) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟
- جدیدترین اخبار از سانحه بالگرد رئیس جمهور/ بروز رسانی می شود
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!