یادداشت
گفتگو و گزارش

خودتان بیشتر آیینه عبرت‌اید

خودتان بیشتر آیینه عبرت‌اید

افتونیوز - فضل الله یاری  عکس روحانی را توی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها وادارات تازه به تسخیر درآمده‌تان نصب کنید. بدهید رویش بزرگ بنویسند«آیینه عبرت» بعد هم هی تند تند از آن درس عبرت بگیرید؛عبرت از اتکا به غرب. عبرت از مذاکره، عبرت از برجام، عبرت از بی‌توجهی به منویات علم‌الهدی، پناهیان، رائفی‌پور و حسن عباسی، حتی عبرت از برگزاری یک انتخابات با حضور رقیب و مشارکت بالا. می‌توانید هرچیز که خواستید بیان کنید یک عبرت به آن بچسبانید و آن را به روحانی منتسب کنید، الان هم لایک خورش بالاست و هم در همه جا خریدار دارد. به هرحال هشت سال تمام نگذاشت مردم به شما رای بدهند و از این نظر بغض‌های شخصی‌تان را هم برسرش خالی کنید.حتی هواداران سابق روحانی که از او رکب خوردند هم از این موضوع ناراضی نیستند.

اما به نظر می‌رسد که لازم است که یک نفر دیگر را هم باید موضوع عبرت‌آموزی‌تان قرار دهید؛ محمود احمدی‌نژاد. نه این که او مایه عبرت شود. او که خودش خیلی وقت است به این آیینه تبدیل شده است. شما و نحوه برخوردتان با احمدی‌نژاد بشود مایه عبرت. آنجا که می‌گفتید اطاعت از او اطاعت از پیغمبر است. از آن لحظه‌ای عبرت بگیرید که می‌گفتید مومنان به خواب دیدند که امام زمان برای پیروزی‌اش دعا م‌ کند. یک جا هم از لحظه‌ای عبرت بگیرید که نامه‌های بی‌پاسخش به سران آمریکا را گفته بودید باید در مدارس ودانشگاه‌ها تدریس شود. ادامه دهید این بار اما یک جور دیگر عبرت بگیرید؛آنجا که می‌گفتید منحرف شده است. آنجا که می‌گفتید این آدم باهوش و نخبه، فریب مشایی را خورده است. بازهم درس برای عبرت دارد. آنجا که این انقلابی ساده‌زیست و فداکار دست بسیاری از مفسدان ومختلسان را به خرانه مملکت بازکرده بود. ادامه دهید و از آن لحظه‌ای درس عبرت بگیرید که او همه دلسوزان کشور را به بیرون از دایره نظام سیاسی واجرایی پرت کرده بود و شما او را مالک اشتر می‌خواندید. عبرت آخر را از آن موقعیت‌هایی بگیرید که آن که سرباز ولایت و فدایی اسلام‌اش می‌خواندید و همه موانع را برای ترقی‌اش ویران می‌کردید، روبه‌روی ولایت فقیه ایستاد و حرفش را آنقدر نشنیده گرفت که کارد به استخوان دلسوزان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی رسید.

اگرچه به نظر می‌رسد از بایکوتی که درباره احمدی‌نژاد به خرج می‌دهید و تلاشی که برای نادیده گرفتنش می‌کنید، معلوم می‌شود که از سرنوشت او درس عبرت گرفته‌اید، اما قضایا این را نشان نمی دهد.دارید دوباره همان اشتباهات را مکرر می‌کنید. همان جملات ایمان‌سوز را بر زبان می‌آورید، اما به جای نام محمود احمدی‌نژاد، نام سید ابراهیم رئیسی را جایگزین کرده‌اید. برای شروع هم پروژه مالک اشترسازی، او را انتخاب کرده‌اید. برای عبرت گرفتن مقدار کمی هوشمندی نیاز است، اما گاه شما آن را تا حد یک عملکرد فوق‌العاده ذهنی بالا می‌برید. بروید ببینید تاکنون چند مالک اشتر ساخته‌اید و چندبار مجبور شده‌اید آنها را به طلحه و زبیر تغییر موقعیت بدهید. ببینید تاکنون چند ابراهیم بت‌شکن ساختید و بعد هم مجبور شدید که تبر از دوش‌اش بردارید و خودش را فرو بریزید.کمی صبر کنید. همه چیز الان در دستان شماست. می‌توانید هر کاری که اراده کنید به طرفه‌العینی انجام دهید. می‌توانید بدون رعایت قانون یک پزشک بدون سابقه را به جای یک مهندس شهرساز شهردار بزرگترین شهر کشورکنید. آنقدر نفوذ و توان دارید که برخی از چهره‌های معتمد نظام را هم با ردصلاحیت از میدان خارج کنید و زمین بازی را متناسب با توان خودتان بچینید. می‌توانید همه شعارهای انقلابی که منحصرا خود را مدعی آن می‌دانید را به یک‌باره کنار بگذارید، تا نتیجه خودتان را بگیرید. مثلا می‌توانید 40 سال تاکید بر میزان بودن رای ملت و مشارکت بالا را به راحتی عوض کنید و به یک‌باره در همه تریبون‌ها اعلام کنید که همیشه هم اکثریت حرف حق را نمی‌گوید. وقتی این همه امکانات دارید، از آن‌ها استفاده کنید، فعلا برای مدتی بی‌خیال سلمان و مالک‌سازی از دوستان‌تان و برساختن طلحه و زبیر از مخالفان‌تان شوید. می‌بینید که چقد مستحق عبرت گرفتن هستید. اگر نیک بنگرید می‌بینید که خودتان چقدر می‌توانید آیینه عبرت شوید.

*سرمقاله همدلی
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها