یادداشت
گفتگو و گزارش

جلسه شورای عالی آموزش و پرورش/درخواست نماینده بویراحمد از رئیسی/رتبه بندی چه می‌شود؟

جلسه شورای عالی آموزش و پرورش/درخواست نماینده بویراحمد از رئیسی/رتبه بندی چه می‌شود؟
اَفتونیوز _ رییس جمهوری با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند توسعه پایدار و آینده کشور را تضمین کند، توجه ویژه دولت به این حوزه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: شکی نیست که محور آموزش و پرورش “معلم” است و باید شان، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود. رییسی، با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، گفت: در بحث رتبه‌بندی معلمان اصل بر افزایش کیفی و مهارتی این عزیزان است و موضوع مالی و معیشتی تنها یکی از مسائل مورد توجه است. رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تفاوت بین استفاده از تجارب دیگران و سندنویسی و نسخه نویسی، اشاره کرد و گفت: ما در موضوعات مهم و بنیادین از جمله تحول در آموزش و پرورش از همه تجربیات دنیا استفاده می‌کنیم و هیچ حد و مرزی در این زمینه نداریم اما سند نویسی خودمان را داریم و نباید دنبال اجرای سندی برویم که نقشی در تنظیم و تدوین آن نداشته‌ایم و متناسب با باورها و فرهنگ کشور ما تنظیم نشده است. رییس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی و فراهم کردن امکانات لازم برای همه دانش آموزان کشور در بهره‌مندی از خدمات آموزشی به‌ویژه آموزش مجازی از طریق شبکه شاد در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: اینکه همه دانش آموزان در سراسر کشور به آموزش دسترسی داشته باشند و دانش آموزی بخاطر محرومیت از امکانات و تجهیزات نوین آموزشی از تحصیل محروم نشود، وظیفه ما است. رییسی همچنین تاکید کرد: جایگاه آموزش و پرورش در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور باید تعریف شود و مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک بار برای همیشه حل کنیم تا مسئله اصلی آموزش و پرورش ما مسئله مالی و معیشتی نباشد. مهدی روشنفکر؛ نماینده بویراحمد در این جلسه گفت: آموزش و پرورش حال و هوای خوبی ندارد، منابع انسانی در آموزش و پرورش باید به بهترین نحو مدیریت شود. قرار بر این بود که “سند تحول بنیادین آموزش و پرورش” هر ۵ سال یک بار مورد بازنگری و بِروزرسانی قرار بگیرد اما یک دهه پس از ابلاغ این سند، نه‌تنها خبری از بازنگری آن نیست بلکه نحوه و چگونگی اجرای آن همچنان محل بحث و مناقشه میان مجریان و قانونگذاران است و فقط ده درصد آن اجرا شده است. یکی از پیوست‌های اصلی اجرای سند تحول بنیادین، رتبه بندی معلمان است، که به یک خواسته عمومی تبدیل شده که امیدواریم این رتبه بندی به عنوان خواسته ی اصلی معلمان اجرا شود. زیرساخت ها با وجود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس فراهم نشده و بیش از ۴ میلیون نفر از دانش آموزان ما از امکانات محروم مانده اند و نتوانسته اند در سامانه شاد از تحصیل و فرهنگ در آموزش و پرورش بهرمند شوند. شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس ایمیل ما ارسال فرمایید.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها