یادداشت
گفتگو و گزارش

اورژانس هوایی در کما / پایگاه هوایی یاسوج تعطیل شد

اورژانس هوایی در کما / پایگاه هوایی یاسوج تعطیل شد

در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد به علت حادثه خیزی و داشتن مناطق صعب العبور و سخت گذر و پراکندگی جمعیتی در کوهستانها و مناطق فاقد کمترین امکانات و راه دسترسی و جاده های ایمن و همچنین افزایش تعداد تصادفات و تلفات ناشی از آن در سطح جاده های مواصلاتی، یکی از اولویتهای اصلی داشتن اورژانس هوایی است.

متاسفانه بیش از یک ماه هست که بالگرد اورژانس ۱۱۵ به علت بدهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به شرکت هلی کوپتری ایران که طرف قرارداد دانشگاه هست از استان برده شده است و بیماران و مصدومان از تاریخ ششم شهریور ماه از نعمت استفاده از خدمات آن محروم هستند.

اهمیت وجود اورژانس هوایی بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پس از تعلل و کوتاهی در تعطیلی پایگاه هوایی گچساران این بار نیز پایگاه هوایی یاسوج را با بی تدبیری به تعطیلی کشاندند و این در حالی است که در چند ماه گذشته از سال جدید، چندین پایگاه در شهرستانهای کوچک در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده و فعالیت میکند اما یاسوج مرکز استان از این نعمت محروم شده است.

اورژانس هوایی یاسوج در اسفند 95 و اورژانس هوایی گچساران در سال 96 در دوره مدیریت دکتر ایلامی بر دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی شد.

پایگاه هوایی گچساران که پیش از این تعطیل شده بود به شهرهای دهدشت، چرام، قلعه رئیسی، دیشموک، لیکک و لنده نیز خدمات ارائه می داد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها