یادداشت
گفتگو و گزارش

ترک فعل‌های شرکت گاز استان

ترک فعل‌های شرکت گاز استان

اَفتونیوز - یادداشت مخاطبان اگر قرار باشد سازمان های بازرسی و نظارتی استان حداقل یک نمونه ی کاری جدی در مبارزه با تخلفات اداری ارائه دهند، به احتمال زیاد شرکت گاز استان گزینه اول در این کارنامه میتواند باشد، از این بابت که سال هاست روند ناکارآمد مدیریتی توام با شائبه های تخلفات گسترده، این نهاد را از یک شرکت تخصصی و فنی خدمت رسان به کانونی تبدیل کرده است که وادادگی در برابر نمایندگان مجلس و وامدار کردن شخصیت های ذی نفوذ استانی در آن مشهود است.

استخدام‌های فله‌ای بارزترین موارد این تخلف است که در یک همپوشانی حلقه های فامیلی مدیریت تا افراد سیاسی در آن ذینفع هستند.

بررسی افراد استخدام شده حداقل کاری است که میتواند این ادعا را ثابت کند.

شکستن پیمان‌های بزرگ به پروژه‌های کوچکتر با مبالغ کمتر برای باز گذاشتن دست مدیریت در واگذاری‌های استعلامی از جمله مواردی است که شائبه‌ی تخلفات در مناقصات و وگذاری‌ها را تقویت می‌کند.

واگذاری پیمانها با ارقام بسیار بیشتر از برآورد و یا حضور دائمی برخی پیمانکاران در قراردادهای گوناگون مساله ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

گرچه گاز دار شدن دیشموک و قلعه رئیسی از اتفاقات بزرگی بود که در استان انجام شد ولی وانهادن بخشی از کار که از آیتم‌های کم سود برای پیمانکار بوده است، توسط پیمانکار نشان از ضعف کارفرما و ناآشنا بودن به مباحث پیمان و کارهای اجرایی و یا مماشات با پیمانکار در انجام این پروژه بوده است که حضور نزدیکان مدیران ارشد شرکت گاز با عنوان نمایندگان پیمانکار در این پروژه، فرضیه دوم را تقویت میکند.

سایه‌ی سیاست بر این شرکت تخصصی آنچنان بزرگ هست که تزریق گاز بخشی از همین خط بدون انجام تست هیدرو و در راستای اهداف نماینده‌ی وقت، افتتاح نمایشی شد.

بی‌پروایی در استخدام‌های فامیلی و همچنین شائبه‌ی واگذاری مناقصات علی الخصوص استعلامات به اطرافیان، بیشتر از آنکه خطا را متوجه مدیریت این سازمان کند این خلا و جای سوال را مطرح میکند که حراست این شرکت و سازمان های بازرسی و نظارت دقیقا به چه کاری مشغول هستند که اینچنین این روند هر روز ادامه دار تر می‌شود؟!

همزمان با چرخش بسیاری از مدیران با سیاست های دولت جدید برای آنکه چند روزی بیشتر بر صندلی مدیریت تکیه بزنند ریاست این شرکت در تلاش برای این امر است و توانسته است با پذیرش لیست های استخدامی از طرف نمایندگان استان این ارتباط و تعامل را حداقل با نماینده های اصول گرایی که نسبتی با دولت اعتدال نداشتند برقرار کند تا روزنه ای باشد برای حفظ موقعیت و تعامل با دولت جدید.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1400/8/17 16:20:36

    اتفاقا در بدو انتصاب هم رزومه بسیار ضعیفی داشت صرفا استاندار قبلی آقای خادمی به دلیل نسبت فامیلی ایشان را از کارشناسی شرکت خط لوله به مدیریت شرکت گمارد . واقعا شایسته این پست نبود و نیست. فامیلی بازی و رانت و فساد را به اوج رساند و از این بابت مدیران اسبق را خوشنام نمود. واقعا حیف است حیف که امثال ایشان مدیر شوند.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها