یادداشت
گفتگو و گزارش

تنها یک مقصر؟ / تحلیلی بر حواشی اخیر بنیاد شهید استان

تنها یک مقصر؟ / تحلیلی بر حواشی اخیر بنیاد شهید استان

اَفتونیوز - استان خودکشی فرزند شهید در جلوی بنیاد شهید استان و حواشی مربوط به آن در چند روز گذشته در صدر اخبار استان بوده است . همچنان می توان از زوایای مختلف این حادثه را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. از بدو این حادثه اما مقصرتاشی، پیام همدردی و حکم بررسی سریع از سوی این و آن صادر شد و برخی نیز شروع به عزل پیش از حکم رسمی مدیرکل و تعیین جانشین نمودند . بزودی تب و تاب این حادثه بویژه در رسانه ها فروکش خواهد کرد و آن چه به مانند همیشه مغفول باقی خواهد ماند اصل حادثه است و سوال بی جوابی که چرا باید روزانه در جامعه شاهد چنین اتفاقات تلخی در سطوح مختلف باشیم . مسئول و مسئولین این نوع از حوادث چه کسانی هستند؟ آیا عزل یک مدیر و یک مشاور ساده استاندار پاسخ و راه حل چنین حادثه ای است؟ و آیا با عزل آنها مشکلات مرتفع خواهد شد.

قصد دفاع از عملکرد هیچ کس و در عین حال متهم کردن هیچ مدیر خاصی را نداریم بلکه آن چه روشن است این است که قطعا این حادثه ریشه در یک بحران بزرگتر و مدیریت گسترده تری دارد که از همان سازمان بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود و در مجموعه استانداری استان به اوج می رسد و ادامه آن تا تهران پیش خواهد رفت. بنابراین عزل یک مدیر و مشاور که وظیفه اش نامه نگاری است نه تنها گره هی از مشکلات نمی گشاید تنها فرصتی است برای پنهان شدن سایر مسئولین در حادثه های مشابه تا اینک با پیام های تسلیت و همدردی خود را صاحبان عزا جا بزنند .

اگر قرار بر عزل بود باید استاندار، رئیس بنیاد شهید کشور و هر کس دیگر نیز پاسخگوی چنین وضعیتی باشند نه آنکه ضعیف ترین افراد قربانی سایرین شوند و در نهایت نیز از درون همان مجموعه فرد جانشین معین شود.

ریشه یابی دقیق و معرفی عاملین می تواند التیامی بر این حادثه و مانعی در جهت جلوگیری و تکرار آن به شکل و نیت های مختلف باشد.

گلبونگ

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها