یادداشت
گفتگو و گزارش

روزگار بغرنج فرزندان شاهد و ایثارگر در شرکت گاز استان

روزگار بغرنج فرزندان شاهد و ایثارگر در شرکت گاز استان

چند روز گذشته فضای استان متاثر از خودسوزی و فوت فرزند شهید پرازیده در جلوی بنیادشهید استان بود.

به گزارش افتونیوز، این حادثه با واکنش سریع استاندار و رئیس بنیاد شهید کشور همراه شد به گونه‌ای که احمدزاده استاندار استان دستور برخورد با مسببان این حادثه را داد و احکام مدیرکل، معاون و یکی از مددکاران بنیادشهید استان توسط قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیادشهید کشور لغو شد.

این واقعه سبب شد که نگاهی به وضعیت برخی از فرزندان شهدا و ایثارگر در دستگاههای مختلف استانی داشته باشیم. بنیادشهید در این راستا 16 یا 17 دستگاه را شکایت کرده و آنها را به دادگاه فراخوانده است. این شکایت مربوط به عدم رعایت سهمیه استخدامی تخصیص یافته به این بنیاد و عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت کارکنان شاهد و ایثارگر در این ادارات دولتی است.

مواردی از عدم تعامل مناسب و حتی برخورد با فرزندان شاهد و ایثارگر در شرکت گاز استان در دوران مدیریت رحمان خادم بر این شرکت به دست ما رسیده که به صورت مشخص به دو مورد آنها اشاره می شود.

«محمد جهان نژادیان» فرزند شهید جهان‌نژادیان از نیروهای شرکت گاز استان بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از ابرهیم رئیسی حمایت کرده و به وی رای داد. جهان‌نژادیان در شهرستان بهمئی مسئولیت ستاد جوانان رئیسی را در آن دوره از انتخابات عهده‌دار بود. ماجراها اما پس از روشن شدن نتایج انتخابات شروع شد.

جهان نژادیان در گفتگو با خبرنگار افتونیوز می‌گوید: پس از انتخابات به بهانه‌های واهی، به من اعلام شد باید به سی سخت منتقل بشی یا درخواست انتقال به خارج از استان را ارایه دهید.

فرزند شهیدجهان نژادیان ادامه داد: در آن مقطع مسایل و مشکلات شخصی زیادی داشتم و عملا انتقال به سی سخت برایم دشوار بود به گونه‌ای که حتی در مقطعی، بر اثر فشارهایی که از ابتدا مشخص بود به دلیل مسایل سیاسی و انتخاباتی است، فکر رها کردن شرکت گاز و رفتن به دستگاه دیگری نیز در برنامه داشتم.

این فرزند شهید بیان داشت: مسئله اجبار به حضور در سی سخت و جابجایی از محل سکونت و خدمتم یعنی شهر لیکک، یک لجبازی و تبعید اداری محسوب می شد.

وی می گوید: در نهایت بر اثر همین فشارها تقاضای انتقالی به شرکت نفت و گاز آغاجری را دادم که به فوریت با آن موافقت شد!

جهان‌نژادیان ادامه می‌دهد: همان موقع انتخابات سال 96، مهمانسرای شرکت گاز که در کنار شرکت هست در اختیار اعضای ستاد روحانی قرار گرفته بود و اکثر کارمندان نیز این را می دانستند. (مستند این مورد در سایت افتونیوز موجود است)

موارد مربوط به فشارهای وارد شده به خانواده شاهد و ایثارگر تنها به محمد جهان نژادیان ختم نمی شود.

اسماعیل شهابی‌فر فرزند سردار پر افتخار استان عوض شهابی‌فر نیز از دیگر افرادی بوده که مورد لطف و عنایت ویژه مدیران این شرکت بوده است!!!

شهابی‌فر در قسمت امور حقوقی شرکت گاز استان فعالیت می کند. از جمله مواردی که در شرکت گاز استان علیه این نیروی ایثارگر تنظیم شده بی‌نظمی در ورود و خروج به بهانه های واهی عنوان است. این در حالی است که طبق تحقیقات این سایت این مورد بسیار ناچیز و حتی قابل اغماض بوده است. مثلا ورود به شرکت در ابتدای صبح در حد چنددقیقه تاخیر بوده در حالی که در اکثر دستگاههای دولتی تلورانس 15 دقیقه ای برای کارمندان در نظر گرفته می شود.

مورد بعد این که آقای شهابی فر به تازگی صاحب فرزند شده و طبق قانون می تواند از دوهفته مرخصی فرزند تازه متولد شده استفاده کند اما گویا این مدت را برای وی غیبت و کسر از حقوق محاسبه کرده اند و تنها سه روز آن مجاز شمرده شده است.

اسماعیل شهابی‌فر که به جز فرزند اینکه فرزند سردار شهابی فر جانباز بالای 70درصد است، خود نیز از جمله سربازان مدافع حرم بوده که به برای این مهم به عراق و سوریه نیز اعزام شده است.

طبق قانون مصوب مجلس، کلیه نیروهای شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی باید تبدیل وضعیت و به در دستگاهی که در آن شاغل هستند استخدام شوند اما این مورد نیز حداقل تاکنون مسکوت مانده است.

این تنها دو مورد از وضعیتی است که مدیران شرکت گاز از اهرمهای اداری علیه دو نفر از نیروهای شاهد و ایثارگر استفاده کرده اند که بیشتر به یک لجاجت شخصی و سیاسی شباهت دارد.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار سایت افتونیوز می باشد مشخص است که این سختگیری ها به ویژه در ورود و خروج برای بسیاری از کارکنان وجود ندارد و حتی در مواردی اصلاحات دستی! برای تاخیر و تعجیل برخی نورچشمی‌ها انجام می‌شود.

ورود و خروج و ماجرای دستکاری اتوماسیون و همچنین ماجرای تبعیض آمیز مرخصی مازاد برخی از مدیران نورچشمی این شرکت نیز خود قصه ای جذاب و شنیدنی است. همچنین در مطلبی مستقل به موارد و مصداقهای سیاسی کاری در شرکت گاز استان پرداخته می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بی طرف 1400/8/8 15:54:8

    سلام ازاینکه خادم بهایی به قشر ایثار و شهادت نداده شکی نیست محمد اسلامیان فرزند سردار شهید اسلامیان بالای ده سال سابقه کار پیمانکاری دارند و همچنان ماندند _خادم به قشر معظم خانواده همسر بها دادن _ انصاف داشته باشیم خادم برای اصلاح طلبها و خانواده همسر و سازمانهای نظارتی هزینه شده _پیمانهای بی حساب و کتاب که تنها روح قانون درآنهادمیده شده _ فرزند سردار شهید جهان نژادیان و مدافع حرم شهابی فر و امثالهم برای نظام هزینه شدن ،خادم برای خانواده همسر و نهادهای نظارتی و اصلاحات ماندد روز روشن است دفاع نکنید داشتن بها داده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها