یادداشت
گفتگو و گزارش

ایلامی: شاخص مرگ و میر کودکان زیر یکسال استان 80درصد کاهش یافت

ایلامی: شاخص مرگ و میر کودکان زیر یکسال استان 80درصد کاهش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص مرگ و میر کودکان زیر یکسال استان 80 درصد کاهش یافت.

به گزارش افتونیوز، اورنگ ایلامی در جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: حوزه سلامت استان نسبت به قبل از انقلاب تحول چشمگیری داشته به طوری که بسیاری از بیماری ها کنترل و حتی می توان گفت که به صفر رسیدند.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در استان، قبل از انقلاب اسلامی حدود 38 درصد بوده، بیان کرد: هم اکنون پوشش واکسیناسیون در یاسوج به 98 درصد رسیده، که این شاخص در مقایسه با کشورهای منطقه و حتی اروپایی وضعیت خوبی را دارا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخلاف قبل از انقلاب هم اکنون به سبب پوشش مناسب واکسیناسیون مادران و نوزادان، بیماری هایی از جمله کزاز و سرخک در مرحله حذف قرار دارند.

ایلامی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی شاخص مرگ و میر کودکان زیر یکسال 80 درصد کاهش یافته، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی شاخص مرگ ومیر کودکان زیر یکسال در استان 129 در 1000(یعنی از هر یک هزار نفر 129 نفر فوت می شدند) اما هم اکنون اقدامات و تلاش مسئولین این شاخص را به 15 در 100 رساندند و این نشان دهنده خدمات قابل تحسین و تقدیر حوزه سلامت در نظام انقلاب اسلامی است.

ارائه خدمت 170 پزشک متخصص و فوق تخصص در کهگیلویه و بویراحمد

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی به دلیل کمبود پزشک در استان، پزشکان عمومی هندوستانی، پاکستانی و بنگلادشی به مردم ارائه خدمت می کردند، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مسئولین، هم اکنون در استان بیش از 170 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف و همچنین پزشکان عمومی در تمامی مراکز در حال ارائه خدمت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت تختهای بیمارستانی قبل از انقلاب در استان یادآور شد: قبل از انقلاب تخت های بیمارستانی وضعیت مناسبی نداشت به طوری که در شهر یاسوج، تنها بیمارستان شهید بهشتی با تخت های محدود به مردم خدمات ارائه می داد.

ایلامی عنوان کرد: اما امروز در شهرستان بویراحمد سه بیمارستان و یک بیمارستان 280 تختخوابی در مرحله بهره برداری، شهرستان گچساران دارای دو بیمارستان 96 تختخواب(یکی از بیمارستانها در مرحله بهره برداری و آماده ارائه خدمت) و شهرستانهای باشت و بهمئی، بیمارستان 32 تختخوابی در حال تکمیل، تاسیس شدند که به مردم ارائه خدمت دهند.

وی با اشاره به پیشرفت های استان در حوزه آموزش اضافه کرد: امروزه پذیرش دانشجو در چهار رشته دستیاری تخصصی را داریم که امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد پذیرش دانشجو در رشته های دستیاری تخصصی بیهوشی و روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان باشیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها