یادداشت
گفتگو و گزارش

جوابیه معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبر منتشر شده در رسانه خبری افتونیوز/ اقدام غیرحرفه‌ای روابط عمومی

جوابیه معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبر منتشر شده در رسانه خبری افتونیوز/ اقدام غیرحرفه‌ای روابط عمومی

پس از انتشار مطلبی در سایت افتونیوز در خصوص جذب هئیت علمی در رشته غیرمرتبط، دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به این مطلب جوابیه ای در سایت وبدا دانشگاه منتشر کرد.

به گزارش افتونیوز، روابط عمومی دانشگاه نیز در اقدام غیرحرفه‌ای، به جای ارسال جوابیه برای این سایت خبری، اقدام به انتشار جوابیه در سایت وبدا دانشگاه کرده است اما این رسانه بر اساس رسالت حرفه ای خود مبنی بر شفاف سازی جوابیه را عینا منتشر می کند:

جوابیه معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبر منتشر شده در رسانه خبری افتونیوز

دکتر حسین ماری اوریاد؛ معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در واکنش به خبر منتشر شده در رسانه خبری افتونیوز در خصوص رشته جغرافیای سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی جوابیه ای صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این جوابیه آمده است:

مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت به منظور طراحی و اجرای مطالعات مرتبط با عوامل اجتماعی که به گونه ای بر موضوع سلامت فرد و جامعه تاثیرگذار است در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاسیس گردیده و مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از آنجایی که این عوامل اجتماعی از تنوع قابل توجهی برخوردار است لذا پیکره علمی مراکز شامل اعضای هیئت علمی و کارشناسان مرتبط پژوهشی نیز ضرورتا نباید صرفاً از گروه های پزشکی (بالینی و پایه) باشند و اتفاقاً به دلیل مباحث متنوع بین‌رشته‌ای مطلوب تر آن است که از توان علمی و تحقیقاتی متخصصان امر در سایر رشته ها از قبیل اقتصاد، روانشناسی، علوم اجتماعی و رفتاری، حقوق، علوم سیاسی و ... نیز بهره جست. رویه ای که هم اکنون در بسیاری از مراکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت مرسوم و جاری است.

در خصوص شبهه ایجاد شده در رسانه های خبری ضمن احترام به مطالبه مطرح شده به استحضار می‌رساند بررسی‌های لازم در مراحل مختلفِ موضوع جذب هیات علمی تعهد خدمت در مراکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در دستور کار قرار گرفته ولی با این وجود با در نظر گرفتن حساسیت ریاست دانشگاه، اعضای محترم هیات اجرایی جذب دانشگاه، این معاونت وظیفه خود می‌داند نسبت به بررسی مجدد و در صورت نیاز استعلام از وزارت متبوع اقدام نموده و ادامه فرآیند را به تعیین تکلیف نهایی وزارت بهداشت و تصمیم نهایی هیئت جذب موکول نماید.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بویراحمد بالا 1400/8/8 21:22:48

    حیف دکتر اریاد که به خاطر ...... بخواد جوابیه بده. خداییش نیروی مثل دکتر اریاد کم پیدا میشه. ای خدا ظلم که به بعضی ها مثل ..... بگی استاد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها