یادداشت
گفتگو و گزارش

جوابیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی استان به جذب غیرقانونی نیرو در دانشگاه / اقدام غیرحرفه‌ای روابط عمومی

جوابیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی استان به جذب غیرقانونی نیرو در دانشگاه / اقدام غیرحرفه‌ای روابط عمومی

پس از انتشار مطلبی در سایت افتونیوز با عنوان « بکارگیری غیرقانونی نیرو در دانشگاه علوم پزشکی استان/ اخراج نیروهای غیرخودی برای جذب قوم و خویش‌ها! » دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به این مطلب جوابیه ای در سایت وبدا دانشگاه منتشر کرد.

به گزارش افتونیوز، روابط عمومی دانشگاه نیز در اقدام غیرحرفه‌ای، به جای ارسال جوابیه برای این سایت خبری، اقدام به انتشار جوابیه در سایت وبدا دانشگاه و ارسال آن برای برخی رسانه ها کرده است اما این رسانه بر اساس رسالت حرفه ای خود مبنی بر شفاف سازی جوابیه را عینا منتشر می کند:

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر جذب غیر قانونی نیرو در این دانشگاه

مدیر منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص خبر منتشر شده در برخی رسانه های استان مبنی بر بکارگیری غیر قانونی نیرو در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رویه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر این بوده که جذب نیروی مورد نیاز دانشگاه و واحدهای تابعه، طبق قانون انجام شود تا شاهد بی عدالتی در این موارد نباشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر فریبرز پارسایی افزود: در دو سال اخیر تمام افراد به کار گیری شده در قالب شرکتی، قراردادی و پیمانی فقط بر اساس مجوزهایی صادره از طریق وزارت به دانشگاه و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت در سال ۹۸ انجام شده و هیچ گونه تخلفی صورت نپذیرفته و مدارک و مستندات به صورت کامل جهت ارائه به نهادهای نظارتی موجود می باشد.

وی ادامه داد: در خصوص اخراج نیروهای قبلی بیمارستان شهید جلیل و مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد یاسوج، علیرغم دفاع ریاست محترم دانشگاه و سیستم مدیریتی فعلی دانشگاه از عدم اخراج این نیروها، بدلیل ورود نهادهای نظارتی و محرز شدن‌ عدم رعایت قانون در این مورد توسط مدیریت قبلی دانشگاه و بیمارستان متاسفانه این نیروها اخراج شدند اما همه مطالبات آنها به طور کامل پرداخت گردید و نیروهای جدید از طریق آزمون و بدون دخالت دانشگاه جذب شدند و تاکنون حتی یک نفر نیز بدون آزمون در این بیمارستان بکار گرفته نشده است.

دکتر پارسایی یادآور شد: در مورد به کارگیری نیروهای جدید در مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان شهدای باشت باید خاطر نشان کرد که نیروهای مورد نیاز هر کدام از این مراکز بر اساس مجوز صادر شده از وزارت بهداشت و از طریق طی کردن فرایند قانونی آزمون که در سال ۹۹ با حضور حدود ۹ هزار داوطلب و طی ۳ مرحله برگزار گردید و اخبار برگزاری هر کدام با ذکر تعداد داوطلب و مکان برگزاری آزمون نیز در سایت وب دای دانشگاه درج گردید جذب و به کارگیری شدند.(لینک خبر)

https://b2n.ir/w52173

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجوز جذب نیروی انسانی این بیمارستان ها(در رسته های نگهبانی و تمیز کار) در قالب خرید خدمات نیروی انسانی به صورت شرکتی می باشد و نه به صورت حجمی، در صورت نیاز این بیمارستان ها به نیروی بیشتر با صدور مجوز از وزارت بهداشت، نیروهای مورد نیاز از میان نیروهای ذخیره آزمون با رعایت موارد قانونی به کار گیری خواهند شد.

دکتر پارسایی همچنین گفت: تعدادی از خدمات در دولت و در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرکت‌های بخش خصوصی واگذار می گردد، از جمله تعدادی از داروخانه و تعداد از درمانگاه های سر پایی و … که تامین نیروی انسانی این بخش ها و خدمات مربوط به شرکت های پیمانکار طرف قرارداد است نه دانشگاه، لذا جذب این گونه نیروها از طرف پیمانکار صورت می پذیرد.

وی افزود: در ادامه باید این نکته را یادآور شد که نیروهای خدماتی حجمی شرکتی نیازی به آزمون ندارند و صرفا از طریق پیمانکار برنده مناقصه با نامه رسمی به دانشگاه معرفی می شوند. لذا افرادی که از طریق پیمانکار معرفی می شوند و ریاست دانشگاه بارها دستوراتی اکید مبنی بر منع مداخله در چنین موضوعاتی را به معاونین و مدیران صادر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه از معدود دستگاه هایی هستیم که در این دو سال و نیم گذشته، سهمیه جذب نیروهای خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران را به صورت کامل رعایت و اجرا کرده‌ایم.

مدیر منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها در مواردی درخواست های نامتعارفی جهت تحمیل نیروی انسانی به حوزه های مختلف دانشگاه داشته اند و توسط بعضي از پيمانكارهاي قبلي كه دست آنها از دانشگاه كوتاه شده است حمايت مالي مي شوند بعد از نرسیدن به خواسته‌های غيرقانوني خود مبني بر جذب نيرو در دانشگاه اقدام به نشر مطالبی کذب‌ نموده اند. قطعا دوره این گونه باج خواهی‌ها گذشته است و دانشگاه علوم پزشکی نیز حق خود می‌داند در مراجع قضایی پیگیر این نشر اکاذیب باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 پارسا 1400/8/11 17:20:49

    اقای پارسایی دروغ میگوید. در بیمارستان جلیل اقوام درجه یک دکتر یزدانپناه بعنوان حراست و بعد بعنوان نیروی اداری خدمات کار کرده و همچنان در مجموعه علوم پزشکی کار میکند و هیچ ازمونی هم شزکت نکرده. اقای پارسایی دروغ میگوید و کسانی که در بیمارستان جلیل بعنوان نیروهای نورچشمی اخراج شده اند الان هم با حکم قطعی دادگاه هرکدام صد میلیون طلبکار دانشگاه شده اند و دانشگاه مجبور است همه را برگرداند. اقای پارسایی دروغ میگوید و هم اکنون نیروهایی در امام سجاد و بهشتی و خود ستاد دانشگاه با دستور مستقیم بالا دستی هایش مشغول به کارند. اقای پارسایی خیلی خوب دروع میگوید و نهادهای بازرسی و حراستی هم بهتر از همه میدونن که اقای پارسایی دروغ میگوید

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها