یادداشت
گفتگو و گزارش

بررسی ادعای رئیس دانشگاه یاسوج/ آیا «عریان» واقعیت را می‌گوید؟!

بررسی ادعای رئیس دانشگاه یاسوج/ آیا «عریان» واقعیت را می‌گوید؟!

به گزارش افتونیوز، ماجرا از این قرار بود که یکی از اعضای هیئت علمی تقاضای انتقالی به دلیل بیماری مادرش را داشت و رئیس دانشگاه با این انتقال مخالفت کرده بود و این استاد با زدن فلاکس به دیوار از اتاق رئیس دانشگاه بیرون می آید. پس از انتشار این خبر دو روایت از این حادثه در رسانه ها منتشر شد.

[دکتر مجید بهره ور عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در گفتگویی گفت: به علت مشکلات خانوادگی و بیماری مادرم درخواست ماموریت به دانشگاه گیلان را داشتم اما با وجود اینکه هیئت رئیسه دانشگاه با درخواست اینجانب موافقت کرده بود رئیس دانشگاه نمی دانم به چه دلیلی مخالف کرد. رئیس دانشگاه جای پدر من هست اما به علت چنین رفتاری به من فشار آمد و اعصابم خورد شد و فلاسک چای توی اتاق را به دیوار زدم که در شأن من نبود و عذرخواهم]

اما روایت رئیس دانشگاه یاسوج :

[رئیس دانشگاه یاسوج در مصاحبه با رسانه ها گفته بود: مگر می شود از امتیاز استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج استفاده کنند پس از اینکه دانشیار شدند و تازه باید نتیجه و ثمره آنها را استان ببیند و بدرد استان بخورد، انتقالی بگیرند و دانشگاه و دانشجویان را از داشتن دانشیار محروم کنند. اگر بنا باشد هرکس بیاید و از امتیاز استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج استفاده کند تا عضو هیئت علمی شود و به درجه دانشیاری برسد بعد تقاضای انتقالی دهد که مشکلی از این استان حل که نمی شود بلکه به مشکلات می افزاید]

در این مصاحبه رئیس دانشگاه یاسوج، ادعا می کند که اجازه نمی‌دهد کسی از امتیاز استان استفاده کرده و وقتی باید نتیجه دهد، تقاضای انتقالی دهد.

بر اساس تحقیقات و بررسی های خبرنگار افتونیوز در حداقل چندین مورد می توان خلاف این ادعای رئیس دانشگاه را اثبات کرد. در همین دوران زمامداری دکتر عریان بر دانشگاه یاسوج، با تقاضای انتقالی دو عضو هیئت علمی گروه الهیات موافقت شده که دو نفر به صورت کامل از دانشگاه رفته و یک نفر عضو گروه معارف اسلامی نیز در حال طی کردن مراحل آخر کارهای اداری انتقالی است.

آقای ابوالفضل علیشاهی (دانشیار)، خانم بی‌بی زینب حسینی که کامل از دانشگاه انتقال دائم گرفتند. حجت‌الاسلام بختیاری دیگر عضو هیئت علمی است که موافقت گروه و دانشگاه را گرفته و مراحل پایانی برای انتقال دائم را می گذراند. همچنین شنیده می شود مظفر گودرزی عضو هیئت علمی گروه ریاضی به دفتر یکی از نمایندگان مجلس (محسنی بندپی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت) مامور شده ولی دانشگاه حقوق وی را پرداخت می کند.(این موضوع در جلسه گروه ریاضی مطرح نشده و اعضا از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند)

پیشتر نیز یک عضو دیگر هیئت علمی بدون اجازه دانشگاه به آمریکا رفته اند و بعد از آن تقاضای مرخصی بدون حقوق کرده اند. آقایان پوریا امیدوار از گروه مکانیک بدون اجازه و اطلاع دانشگاه به آمریکا رفته‌اند و گویا طبق قانون باید به هیئت انتظامی اساتید معرفی تا حکم اخراج یا انفصال برای آنها صادر شود که مشخص نیست دانشگاه این کار را انجام داده است یا نه؟

آرش اردلان عضو هیئت علمی گروه آمار، که تقاضای فرصت مطالعاتی داشت و نیمه کاره رها شد مرخصی بدون حقوق رفته و در مهلت تعیین شده مراجعه نکرده و باید به هیئت انتظامی معرفی شود که تا کنون انجام نشده است.

پس این ادعای رئیس دانشگاه که خود را مدافع استان و محافظ منافع استان نشان می دهد محلی از اعراب ندارد.

داستان هیئت ممیزه و ادعای پوچ عریان در خصوص دانشگاه یاسوج

آقای عریان در همین مصاحبه با ایسنا گفته است: که به منظور خدمت یک دانشیار در دانشگاه یاسوج و استفاده از خدمات ایشان مانع رفتن این عضو هیئت علمی شدم. بد نیست به رئیس دانشگاه یادآوری کنیم که در داستان هیات ممیزه دانشگاه یاسوج شما نهایت بی‌حرمتی و بی‌احترامی را به استاد تمام‌ها و دانشیاران دانشگاه یاسوج روا داشتید.

با وجود آنکه تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج دارای مرتبه استاد تمام و دانشیار هستند اما رئیس دانشگاه، اکثر اعضای حقیقی هیات ممیزه را از دانشگاه‌های شیراز و اصفهان انتخاب کرده و روسای هر چهار کمیسیون تخصصی هیات ممیزه دانشگاه یاسوج را در اقدامی بسیار توهین‌آمیز و تحقیر کننده به اساتید دانشگاه شیراز واگذار کرده که هم دانشگاهی‌ها و دوستان وی هستند.

در مطلب آینده نیز به برخی دیگر از زوایایی اقدامات عریان و تیم مدیریتی‌اش در اجحاف به استان و نیروهای انسانی این استان اشاره می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 علی 1400/8/17 16:7:31

    وقتی بروند از بیرون رییس بیاورند همین میشه دلش برای دانشگاه نمیسوزه

    پاسخ
  • 2 یاسوج 1400/8/15 10:56:8

    درود بر شما

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1400/8/15 9:1:0

    درود بر افتو نیوز ک حقایق رو میگن ان شاللهدهمیشه قلمت بر حقیقت بره و مثل باقی رسانه ها رانتی نشی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها