یادداشت
گفتگو و گزارش

اختتامیه هفته فرهنگ و هنر چرام با حضور استاندار/ تصاویر

اختتامیه هفته فرهنگ و هنر چرام با حضور استاندار/ تصاویر

اختتامیه هفته فرهنگ و هنر چرام با حضور استاندار و مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افتونیوز از چرام، اختتامیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

این مراسم در ابتدا با تلاوت کلام وحی آغاز شد و با عرض خیرمقدم سعید خردمند مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چرام  و سخنرانی رضا دهبانی پور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان استان، موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و هنرنمایی خوانندگان محلی و بازیگران چرامی ادامه یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام ضمن گرامیداشت حماسه تاریخی ملت ایران و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب ایران در هیچ جای دنیا بدون نام امام راحل شناخته نخواهد بود، گفت: امام راحل با رهبری راهبردی خویش توانست بهترین انقلاب تاریخ را پس از اسلام به ثبت برساند.

موسی خادمی ضمن تشکر از برنامه ریزان این هفته در استان و شهر چرام بیان کرد: ما عادت کردیم که جشن های دهه فجر را با افتتاح و کلنگزنی پروژه ها برگزار و فکر می کنیم مردم منتظر چنین حرفایی هستند.

خادمی اضافه کرد: البته این فعالیت ها کارهای خوبی است اما چون انقلاب ما انقلابی فرهنگی و اجتماعی بود،باید پایه‌ی کارمان فرهنگ باشد و درکنار فرهنگ بقیه کارها را انجام دهیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دهه‌ی فجر امسال با برنامه های فرهنگی و متنوع در سراسر استان درحال برگزاری است.

خادمی تصریح کرد: استان ما استانی فرهنگی بوده و کمبودهایی نسبت به سایر مناطق کشور دارد اما با دارا بودن فرهنگ غنی، یکی از بهترین استان ها هستیم.

این مسئول افزود: فرهنگ ما سرشار از همدلی و همکاری و به تمام معنا عشایری است چرا که زندگی عشایری با ویژگی‌های صداقت و یک رنگی همراه است.

وی اظهار کرد: باید این فرهنگ حفظ شود و اگر دارای مشکلاتی باشد، آن مشکلات را بزداییم و ممکن است هر فرهنگی دارای مشکلاتی باشد اما فرهنگ ما بسیار خوب است.

خادمی اضافه کرد: فرهنگ ما زمینه های توسعه را داراست و باید این ویژگی های خوب را تقویت و پررنگ کنیم.

خادمی با اشاره به ویژگی‌های چرام به تمجید و تعریف از این شهرستان پرداخت و گفت: از میان شهرستان های استان، چرام گوهر و نگین بوده و جایی فرهنگی است. چرام هم سوابق فرهنگی خوبی دارد و هم افرادی شایسته در عرصه های مختلف را دارد.

وی افزود: چرام جایی است که اگر هیچکس را نداشت و فقط «شیخ علیمراد» را داشت، باز هم برای چرام کافی بود و البته چرام افراد دیگری را نیز دارد. بنابراین جا دارد که این چنین موسیقی ها را تقویت و برای معرفی آن ها تلاش کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سالن ورزشی چرام گفت: ما میتوانیم از طریق اعتبارات نفتی یک مجتمع ورزشی یا بصورت ترکیبی این محل را به مجتمع ورزشی فرهنگی تبدیل کنیم.

وی افزود: روش دیگری هم وجود دارد که می توانیم اداراتی را که بصورت کامل ساخته نشده اند،چندتا از این ادارات را به مجتمع فرهنگی تبدیل کنیم.

خادمی اضافه کرد:روش سومی هم وجود دارد که سال آینده با توجه به اعتبارات به ساخت این مجتمع فرهنگی بپردازیم.

خبر و عکس: محسن زارعی

[gallery type="rectangular" link="file" ids="8141,8142,8143,8144,8145,8146,8147,8148,8149"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها