یادداشت
گفتگو و گزارش

بازتاب ضرب و شتم باستان‌شناسان آلمانی در روزنامه سراسری همدلی

بازتاب ضرب و شتم باستان‌شناسان آلمانی در روزنامه سراسری همدلی
روزنامه همدلی در مطلبی که در شماره 1811 روز سه شنبه 18 آبان 1400 منتشر شده، موضوع ضرب و شتم باستان شناسان آلمانی را بازتاب داد. این روزنامه، با بررسی سایتهای استانی، اخبار و گفتگوهای مسئولان پیرامون این واقعه را منتشر کرده است. متن کامل این مطلب به نقل از روزنامه همدلی در پی می آید:

همدلی| برخی از منایع خبری در استان کهگیلویه و بویراحمد از ضرب وشتم برخی از باستان‌شناسان و کارشناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و تعدادی از کارکنان میراث فرهنگی کهگیلویه در یکی از مناطق مورد کاوش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری اَفتونیوز به نقل از منابع آگاه باستان شناسان آلمانی که طی چند روز گذشته به استان سفر کرده بود امروز همراه با کارشناسان باستان شناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و تعدادی از کارکنان میراث فرهنگی کهگیلویه برای برسی و بازدید تپه تاریخی( تل کوچک ) واقع در یکی از روستاها در هشت کیلومتری شهر دهدشت رفته بودند که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و توجیه نکردن مردم این روستا با مقاومت و برخورد تند و نامناسب اهالی روستا مواجه شدند و علاوه براین مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند این حادثه تلخ باعث رعب و بیهوشی یکی از باستان شناسان آلمانی نیز شد. بنا بر این گزارش و به گفته حاضرین، در این حادثه دست و پای کارمندان میراث فرهنگی شکست و یکی دیگر از کارمندان این اداره به صورت جدی آسیب دید.

گفته شده که معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این موضوع را تکذیب کرده و از رسانه‌ها خواست در جهت تقویت صنعت گردشگری گام بردارند.

اما دارا کریمی‌نژاد فرماندار کهگیلویه در گفت وگو با پایگاخ خبری کبنا با تأیید خبر درگیری اظهارکرد: میراث نیاکان ما و ایرانی‌ها این بود که دروغ نمی‌گفتند، نباید متولیان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد دروغگویی را رواج دهند.!

دارا کریمی نژاد عنوان کرد: نباید صورت مسئله را حذف کرد، چنین اتفاقی و ایجاد وحشت رخ داده است، باید هر کسی مسئولیت خود را بپذیرد تا دوباره این مسائل پیش نیاید.

وی با اشاره به تناقض گویی مقامات میراث فرهنگی، گفت: ابتدا گفتند درگیری رخ داده و حالا تکذیب کرده اند در حالی که مدارک و صورت جلسه مشخص است و از دادستان هم خواستار پیگیری و برخورد با خاطیان شدم که هویت آنها هم مشخص است.فرماندار کهگیلویه افزود: قصور میراث فرهنگی این بود که هیچ اطلاعی به ما از حضور باستان شناسان ندادند که امنیت آنها را تأمین کنیم.

در همین ارتباط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه نیز از تشکیل پرونده و اشد مجازات برای کسانی که اقدام به ضرب و جرح تیم باستان شناسی کرده بودند، خبر داد.

«سعید کریمی زاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: در پی اهانت و ضرب و جرح به اعضای تیم باستان شناس، پس از وصول گزارش، پرونده در این خصوص تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی اظهارکرد: یک نفر از کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک نفر از اهالی روستا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند اما فعلا هیچ مستندی در رابطه با کتک کاری و ضرب و شتم کارشناسان خارجی در دست نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: در ساعات اولیه دستورات قضایی لازم جهت احضار متهمان صادر شده و با متهمان به اشد مجازات برخورد خواهد شد. در اجرای قانون با هیچ شخصی تعارف نخواهیم داشت.کریمی زاده بیان کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و قطعا با متهمان به اشد مجازات قانونی برخورد خواهد شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها