یادداشت
گفتگو و گزارش

شائبه‌های بیمه‌ تکمیلی در علوم پزشکی/ هزینه‌تراشی مدیران دانشگاه برای کارکنان/ آیا در مناقصه تخلف شد؟

شائبه‌های بیمه‌ تکمیلی در علوم پزشکی/ هزینه‌تراشی مدیران دانشگاه برای کارکنان/ آیا در مناقصه تخلف شد؟

بر اساس اسنادی که به دست افتونیوز رسیده است دانشگاه علوم پزشکی در یک مناقصه به صورت آشکار برای پرسنل و مجموعه خود هزینه تراشی کرده است.

به گزارش افتونیوز، این اسناد که مربوط به بیمه تکمیلی درمان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هست نتیجه نهایی کمیته مناقصات دانشگاه را نشان می دهد که به صورت آشکار در جهت افزایش هزینه های کارکنان علوم پزشکی خدمات بیمه ای خود را به بیمه‌گری داده است که هزینه بالاتری را پیشنهاد داده است.

بر اساس آئین نامه معاملات دولتی، در مناقصه باید کمترین قیمت ملاک باشد اما مشخص نیست در این مناقصه برگزار شده دانشگاه علوم پزشکی چرا به این مهم توجه نشده است.

در صورتجلسه کمیسیون گشایش استعلام و مناقصه بیمه تکمیلی درمان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که ساعت 10 صبح روز 12 آبان 1400 برگزار شده است برای کارکنان دو سطح بیمه ای 1 و 2 در نظر گرفته شده است که بیمه دی برای سطح 1 قیمت 90 هزارتومان برای هر نفر و برای سطح 2 قیمت 105 هزارتومان را پیشنهاد داده است و آن گونه که خبرنگار ما اطلاع یافته این قیمتها بدون مالیات بر ارزش افزوده است که باید حدود 10 درصد نیز به مبالغ فوق افزوده شود (سطح 1 حدود 99 هزارتومان و سطح 2 حدود 116 هزارتومان) و با همین مبالغ نیز برنده مناقصه شده است.

در همین سند مشخص هست که شرکت بیمه سینا برای مناقصه بیمه تکمیلی درمان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و برای سطح 1 قیمت 40 هزارتومان و برای سطح 2 نیز 84 هزارتومان پیشنهاد داده است که قابل قیاس با مبلغ پیشنهادی بالای بیمه دی که برنده این مناقصه شده است نبوده و مشخص نیست توجیه مدیران برای خالی کردن جیب کارکنان خود به نفع بیمه چه چیزی است؟

بیمه سینا در طول یکسال گذشته طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده است و اگر توجیه نارضایتی کارکنان از خدمات آن شرکت را نیز فرض بگیریم، باید این عدم نارضایتی حداقل از سوی 5 تا 10 درصد از جامعه آماری بیمه شده دانشگاه به صورذت مکتوب یا نظرسنجی عنوان شده باشد.

اگر دانشگاه حدود هفت هزار نفر پرسنل داشته باشد و نصف این تعداد بیمه تکمیلی گرفته باشند حدود 3500 نفر جامعه آماری است که باید تعداد 150 تا 300 نفر براساس نظرسنجی از خدمات این بیمه ناراضی باشند که به نظر می رسد. بر اساس تحقیقات خبرنگار ما از برخی از کارکنان علوم پزشکی، هیچ گونه نظرسنجی (سازمان دهی شده) درباره خدمات بیمه طرف قرارداد مبنی بر رضایت یا عدم رضایت صورت نگرفته و گویا شرکت بیمه ای طرف قرارداد دانشگاه در کمترین زمان ممکن نیز هزینه های کارکنان را جبران می‌کرد. در کمیته واگذاری مناقصات دانشگاه علوم پزشکی سه نفر حق رای دارند که شامل معاونت توسعه دانشگاه، مدیر مالی، رئیس یا نماینده وی با ابلاغ کتبی بوده و از دیگر واحدها نیز حراست، بازرسی، امور قرادادها و ..... نیز حضور دارند که هماهنگی شرایط مناقصه و عقد قرارداد به عهده واحد امور قراردادها بوده که این واحد در دو سال گذشته حواشی زیادی را برای دانشگاه و یزدانپناه به وجود آورده است. (در مطالب آتی به این موضوع به صورت تفضیلی پرداخته می‌شود)

ناگفته پیداست کسانی که اقدام به بیمه تکمیلی درمان می کنند عمدتا از اقشار آسیب پذیر و کارکنانی هستند که حقوق آنها کفاف زندگی‌شان را نمیدهد و این بیمه تکمیلی نیز بخشی از هزینه های گزاف دارو و درمان را جبران می کند که برای این کارکنان نیز نعمتی است و برخی که تمکن مالی دارند اصولا درمان خود را در بیمارستانهای خصوصی پیگیری میکنند و نیازی به بیمه تکمیلی ندارند.

(پیامی که از سوی برخی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فضای مجازی مرتبا بازنشر می شود نیز در پایین آورده شده است)

به زودی عملکرد واحد امور قراردادها، دفتر فنی و مدیریت بازرسی که از قضا مدیران این سه حوزه نسبت فامیلی نزدیکی با هم دارند مورد بررسی قرار گرفته و به صورت شفاف موارد و مسایل این حوزه‌ها به اطلاع افکار عمومی و نهادهای نظارتی می رسد.

این رسانه آماده انتشار توضیحات مدیران دانشگاه در خصوص بیمه تکمیلی درمان و همچنین نظرسنجی های انجام شده می باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 پرستار 1400/10/24 2:36:46

    خدا شاهده از بیمه سینا راضی بودم پشت پرده چه خبره که از جیب ما میزنی خدایا هرچه برای ما میخواهی ده برابرشو به خودت بده یزدان پناه

    پاسخ
  • 2 بهورز 1400/10/24 2:33:36

    خدا از یزدان پناه نگذره آخه من با سه فرزند و ده ها قسط عقب افتاده و هزار بدبختی چطور پرداخت کنم بینی و بین الله من از بیمه سینا راضی بودم عینک سه میلیونی خودم و دوتا از بچه هام خریدیم پولشون را پرداخت کرد دندون هام همینطور

    پاسخ
  • 3 یاسوج 1400/8/26 21:18:18

    شما که میفرمایید کارمند دانشگاه هستید مطمئنا از رانت موجود بهره ای بردید.والا ماهم کارمند دانشگاهیم وخیری از عبدی زاده وبیمش ندیدیم .

    پاسخ
  • 4 محمد 1400/8/25 22:23:4

    شنیدم افتو نیوز خواسته غیر قانونی از یزدانپناه داشته!!!! براورده نشد خخخخ

    پاسخ
  • 5 رضا 1400/8/25 22:22:3

    اگر ما کارمند دانشگاهیم راضی هستیم

    پاسخ
  • 6 یاسوج 1400/8/25 22:21:45

    مبلغ تعهدات بیمه را هم در نظر بگیرید که چه مقدار هست بیمه سینا به اندازه همون ۴۰۰۰۰تومان هم خدمات نداده .تو سالهای گذشته بزرگترین خیانت در حق پرسنل انجام شد با بیمه سینا.بخش زیادی از همکاران قید بیمه تکمیلی رو زدند.بیمه تکمیلی ۴۰ تومانی یعنی در حد سرما خوردگی .ما از بیمه خدمات میخواهیم.هر چقدر پول بدیم همونقدر اش میخوریم .پارسال هم باهمینترفند بیمه کوثر رو کنار زدند وبا رانت ومافیا بیمه سینا رو تحمیل کردند به پرسنل.این خبر هم مطمئنا از طرف بیمه سینا وعبدی زاده معامله گر چاپ شده که دم مدیران رو میدید.اگر بخوان بازم بیمه سینا رو قالب کنند به پرسنل بنده به روال قبل قید بیمه تکمیلی رو میزنم .تا ببینم کی ریشه این فساد از بیخ کنده میشه.

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1400/8/25 19:42:37

    از نارضایتی نود درصدی کارکنان از بیمه سینا هم بگین

    پاسخ
  • 8 کارمند 1400/8/25 19:40:13

    به دلیل نارضایتی بسیار بالا از عملکرد ضعیف بیمه سینا بوده

    پاسخ
  • 9 کارمند بیمارستان 1400/8/25 18:58:35

    متاسفانه نمیدانیم باید مشکلمونو به کی بگیم ،وقتی تو این استان بازرس یا دلسوزی نیست تکلیف چیه؟؟؟آخ ازبخت ما کارمندانه ع پ

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1400/8/25 17:6:10

    هیچ نظرسنجی انجام نشده باز مسئله خوردن‌ها و بردنهاست خدایا این دانشگاه رو از شر این قوم ظالم نجات بده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها