یادداشت
گفتگو و گزارش

گرانی با سُس بی‌خیالی ناظران! / گره بازار با پشت میزنشینی و شعار باز نمی‌شود/ فرماندار مرکز استان «کلانتر» شهر شود

گرانی با سُس بی‌خیالی ناظران! / گره بازار با پشت میزنشینی و شعار باز نمی‌شود/ فرماندار مرکز استان «کلانتر» شهر شود

با تغییر دولت، مردم امیدوارتر از همیشه چشم انتظار توسعه اقتصادی و مبارزه با فساد و قطع دست دلالان و سودجویان شدند چرا که مردم کمرشان زیر فشار گرانی و تورم افسار گریخته خم شده و بی خیالی ناظران بازار برای آنها آزار دهنده شده است.

کهگیلویه و بویراحمد بخصوص مرکز این استان به شهر هزار قیمت تبدیل و سرعت بالای گرانی کالاها به ویژه اقلام غذایی در کنار نابسامانی بازار و فراگیری ویروس کرونا این شهر را به شهر طاعون زده بی خیالی تبدیل کرده است.

هرچه از نابسامانی های بازار در شهر یاسوج بگوییم کم گفته ایم اما در این میان مردم که با تغییر دولت امیدوار تر از گذشته روز را شب و شب را روز می کنند تا کنون تنها از نمایندگان دولت در کهگیلویه و بویراحمد شعارهایی زیبا از پشت میز شنیده اند و هرگز گره گرانی افسار گسیخته با پشت میز نشینی و شعار باز نخواهد شد.

در این شهر بنک‌داران و خرده فروشان به دلیل عدم نظارت مناسب بر بازار هرکسی قیمتی را برای سودش انتخاب می کند و تیغ سودجوییش جیب مشتری را می بُرد.

یکی از خوانندگان این رسانه با ارسال فاکتور خرید چند قلم کالا برای ما مهر تاییدی بر نابسامانی بازار و افزایش افسار گسیخته قیمت ها زد و از خبرنگار ما پرسید مسئولان تا کی می خواهند شاهد و ناظر این قیمت ها باشند و سقف قیمتی این کالاها کی می رسد؟

او خواستار بررسی قیمت‌های افسار گسیخته شد و گفت این اقلام در بازار شهر یاسوج چندین قیمت دارد و شوربختانه، یاسوج بالا شهر و پائین شهر ندارد که قیمت ها با هم متفاوت باشند.

حل معضل گرانی در بازار یاسوج حضور اثر بخش و مستمر ناظران و مسئولان است ، اگر چه به دلیل مصرف کننده بودن استان بخش عمده ای از کالاها وارد کهگیلویه و بویراحمد می شوند اما قانون برای این مورد هم راهکار داده و می توان در گردنه تولید یقه سودجویان را بخوبی اگر بخواهیم گرفت.

دولت در هشت سال گذشته کشور را معطل بیگانگان کرده بود و می توان ادعا کرد با عدم مسئولیت پذیری مسئولان به مرحله‌ی بی‌دولتی رسیدیم اما 8 سال در نهایت به پایان رسید و بیش از صد روز از آغاز به کار دولت جدید گذشته و باید مسئولان استان راه دولت گذشته را ادامه ندهند و از پشت میز بلند شوند و انقلابی وارد میدان شوند.

فرماندار مرکز استان لازم است کلانتر شهر شود و افسار گرانی را در شهر یاسوج مهار کند و مسئولان بازار را از پشت میز بلند کند و مطابق با قانون با صنوف متخلف در همه حوزه ها به خصوص کالاهای اساسی و غذایی برخورد کند.

دستگاه قضا در کهگیلویه و بویراحمد متولیان اجرایی را با تمام توان و ظرفیت برای اقدامات قانونی وبرخورد با متخلفان حمایت کند و استاندار نیز مدیران ارشد دولت را فعال و اگر کسی توان کار ندارد با تغییرات مردم را امیدوارتر کند.

آقایان مسئول این گوی و این هم میدان، بسم الله شروع کنید ، رسانه ها برای نظارت بر بازار در کنار شماست و از سویی دیگر زبان گویای مردم برای پیگیری مطالبات است.

منبع: صبح زاگرس
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها