یادداشت
گفتگو و گزارش

استفاده از «داور خانم» در مسابقات والیبال «آقایان» در یاسوج+فیلم/ توضیحات رئیس هیئت

استفاده از «داور خانم» در مسابقات والیبال «آقایان» در یاسوج+فیلم/ توضیحات رئیس هیئت
مطلبی که می خوانید از سوی مخاطبان افتونیوز ارسال شده و انتشار این مطلب در سایت خبری به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی باشد. در ادامه توضیحات رئیس هیئت والیبال استان نیز آورده شده است. همچین این سایت خبری آماده انتشار مطالب کادر سابق هیئت والیبال استان می باشد.

هیئت والیبال استان طی فراخوانی اقدام به برگزاری مسابقات والیبال آقایان نموده است که شنیده‌ها حاکی از آن است به دلیل عدم رضایت از عملکرد آقای امیرحسین خسروانی‌تبار جمع کثیری از داوران و باشگاه‌داران در این مسابقات شرکت ننموده‌اند در صورتی که دوره قبل این مسابقات با حضور ۱۶ تیم برگزار شد اما این مسابقات با حضور ۴ تیم در حال برگزاری است که خود این مسئله که چه عواملی باعث دلسردی جمع کثیری از جامعه والیبال شده است؟

طرح این سوال خود جای تجزیه و تحلیل اساسی دارد که در زمانی مناسب به آن می‌پردازیم.

چیزی که در این شرایط کنونی حائز اهمیت می‌باشد شکل و روند برگزاری مسابقات است که تاکنون در تاریخ والیبال استان شاهد آن نبودیم که این شیوه برگزاری بر پیکره والیبال استان خدشه وارد نموده است.

نقدهای زیادی بر شیوه برگزاری مسابقاتی که در حال برگزاری است وارد است.

هیئت والیبال استان از هر تیم مبلغ دو میلیون تومان اخذ کرده است ولی این مسابقات داور خط ندارد آیا برگزاری مسابقه والیبال بدون داور خط قانونی است و رسمیت دارد یا خیر؟

در این مسابقات «خانم دولتی» به عنوان داور منشی در مسابقات قضاوت می‌کند آیا مجوزهای لازم و هماهنگی و مکاتبات اداری برای حضور داور خانم در مسابقات مردان که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار شاهد چنین ماجرایی هستیم اخذ شده است؟

[video width="640" height="352" mp4="/imgpost/2021/11/WhatsApp-Video-2021-11-20-at-22.21.35-1.mp4"][/video]

آقای جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آیا جنابعالی بعنوان متولی ورزش استان برای حضور داور بانو در این مسابقات مجوز داده‌اید؟

صحبت بعدی و روی سخنم با آقای دارفرین ریاست کمیته داوران استان است آیا ابلاغ رسمی برای قضاوت و چیدمان داوران با هماهنگی و مسئولیت شما بوده است؟

ظرفیت داوری استان این است که آقای «رحمان همت‌پور» رئیس محترم هیئت ورزش روستایی و عشایری به قضاوت مسابقات والیبال بپردازد.

چرا با توجه به حضور داور بانو در مسابقات مردان هیچ نماینده‌ای از حراست اداره کل ورزش و جوانان استان حضور ندارد؟

امیدواریم شخص آقای جهانبخش و هیئت والیبال استان و کمیته داوران پاسخگوی ابهامات متعدد این رسانه باشند.

توضیحات رئیس هیئت والیبال استان

رئیس هیئت والیبال استان در واکنش به این مطلب به خبرنگار افتونیوز گفت: مسابقاتی که اکنون در حال برگزاری است اولین دوره جام سردار دلها می باشد که با حضور 4 تیم مجید و پدیده یاسوج، معارفی پاتاوه و باشگاه پاسره برگزار می شود.

امیرحسین خسروانی‌تبار افزود: مسابقات قبلی به اسم خلیج فارس بود که در سالهای گذشته برگزار شد و مسابقات فعلی اولین دوره است که پس از کرونا در استان برگزار می شود و به دنبال پیدا کردن نقاط قوت و ضعف آن بوده تا در سالهای آتی و دوره های بعدی بهتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره، از دو تن از جوانان والیبالیست استان به نامهای طاهری و پرویش برای کار داوری مسابقات استفاده می کنیم که با توجه به بالا بودن حق الزحمه داوران این تصمیم گرفته شد.

خسروانی در خصوص استفاده از داور خانم در مسابقات آقایان گفت: از داور خانم استفاده نمی کنیم ولی خانم دولتی به عنوان کادر اجرایی و منشی مسابقات فعالیت می کند و از داوران خانم در لیگ برتر والیبال کشور نیز استفاده می شود و منع قانونی ندارد.

[video width="352" height="640" mp4="/imgpost/2021/11/WhatsApp-Video-2021-11-20-at-10.21.35-PM.mp4"][/video]    

رئیس هیئت والیبال در خصوص عدم استقبال باشگاههای والیبال از این دوره از مسابقات به خبرنگار ما گفت: این مسابقات پس از دوسال عدم فعالیت بسیاری از رشته های ورزشی به دلیل شرایط کرونایی برگزار می شود و حتی متقاضیانی از شهرهای گچساران و نورآباد ممسنی و حتی بخش سادات محمودی داشتیم اما به دلیل شرایط خاص کرونایی نتوانستند در این دوره حضور یابند.

خسروانی در خصوص دوران مدیریت خود در هیئت والیبال استان گفت: در همین مدت کم پنج ماهه ماهه نگذاشتیم چراغ این رشته ورزشی خاموش شود و کلاسهای داوری والیبال و اولین دوره مسابقات سردار دلها را برگزار کردیم.

وی گفت: در دوره رئیس سابق هیئت والیبال، ثبت نام برای کلاسهای داوری ویژه بانوان انجام شده بود که با توجه به مطالبه ثبت نام کنندگان، کلاسها را برگزار کردیم تا حقی از کسی ضایع نشود و در حال انجام بسیاری از کارهای بر زمین مانده از مدیریت قبلی هیئت هستیم.

وی در انتقاد به مدیریت سابق هیئت والیبال گفت: در طول دو سال گذشته که این رشته ورزشی دست شما که ادعای دلسوزی برای والیبال دارید و ریاست و دبیری و همه ارکان در اختیار شما بود چه کاری انجام دادید؟!

با توجه به اینکه برخی از موارد مطرح شده در خصوص رئیس سابق هیئت والیبال استان بوده این فرصت برای پاسخگویی در اختیار کادر اجرایی سابق والیبال استان قرار داده می شود تا در صورت لزوم پاسخ موارد مرتبط منتشر شود.

 
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 بی تفاوت 1400/9/5 17:50:42

    شرم اوره ک بخواهیم راجب مسابقاتی حرف بزنیم که فقط ۴تیم در ان حضور داشتند که هر دیقه دعوا میشد بازیها ، داور اصلا دارای کارت داوری نیست و این نشون دهندیه بی مسئولیتی مدیر و مسئول برگزاریست و حتی توپ های بازی استاندارد نبودند سرنوشت عاشقان والیبال به دست خلبانی داده شده که جان مسافرانش برایش چندان باارزش نیست امیدوارم ک همه در سال های اینده یک لول برویم بالاتر و انقدر پیشرفت فرهنگ صورت بگیرد ک دنبال مقصر نگردیم دست به دست هم دهیم

    پاسخ
  • 2 عشاق والیبال 1400/9/5 17:30:0

    باسلام خدمت سرپرست جدید بعنوان یک ورزشکار چندین ایراد در صحبت های حضرتعالی هست را یاداور شوم ۱_والیبال هیچوقت جنبه مالی برای هیچکدام از عاشقانش نداشته و قطعا کسی که داوری یا مربیگری این رشته ارزشمند رو میگیره فقط و فقط عشق و علاقه است و حرف جنابعالی توهینی به کل جامعه والیبال است(دریافت حق الزحمه)...حتی هرمسابقه ای برگزار شده نهایتا ۵۰۰ ورودی یک تیم بوده برای تشویق ورزشکاران درصورتیکه مسابقات حضرتعالی باورودی ۲ میلیون تومان حداقل بازی ها را انجام دادند. ۲_تا جایی که بنده میدانم بعنوان ورزشکار ده ساله والیبال هیئت قبلی و داوری جناب دارفرین پای زنان ورزشکار و ورزش دوست رو علیرغم همه مخالفت های پاچه خواران برای اولین بار در تاریخ وارد سالن کردند و اگر اشتباه نکنم جام شهدای بابکان بود.(پس نقدی بر خانم دولتی نیست) ۳_مورد بعدی برگزاری مسابقات و دوره ها بوده که همیشه پرشور برگزار شده بدون هیچگونه حاشیه ای و دوسال اخیر همه شاهد بیماری کرونا و محدودیت ها بودیم پس انتقادی وارد نیست. پس بهتره بجای نقد و ایراد و انتقاد و حاشیه به فکر علاقمندان و ورزشکاران این رشته باشیم وکار را به کاردان بسپاریم

    پاسخ
  • 3 دوستدار ورزش 1400/9/5 12:19:3

    سلام. تشکر میکنم از کلیه کسانی که در امر ورزش (والیبال )در یاسوج باعث فعال شدن این مهم شدن

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1400/9/4 15:23:33

    ضمن سلام و ادب و احترام خدمت همه مردم شریف و فهیم استان و جامعه ورزش اللخصوص خانواده والیبال سوال اینجاست ک همین تخرب گران انهایی بودند ک تا یک ماه پیش با اقای خسروانی هم سو بودند و همکارش بودند و در بدنه هیئت جا داشتند و همان انهایی بودند ک دو سال پیش هیئت با سرپرستی اداره میشد اعتراضی نبود و همان کسانی بودند ک مسابقات نونهالان را در سال ۹۷ با حضور بانوانی برگزار کردند ک امثال در کلاس داوری شرکت کردند و همان کسانی هستند ک از سانس های رایگان هیئت درامد زایی کردند و همان کسانی هستند ک میخواستند در سالن تمرین کنند و در مسابقات ساحلی مشهد شرکت کنند وهمان کسانی هستند ک عادت کردند ب لاش خوری تجهیزات شهرداری یاسوج را ب یغما بردند و الان هم کلیه تجهیزات هیئت والیبال را بردند و همان هایی هستند ک ب دنبال تبعیض بین بچهای استان هستند و عقیددارند ک نباید بویراحمد پایین و گرمسیری باشد و همان هایی هستند ک برای یک مسابقات نونهالان شصت میلیون سند زدند و خوردند و خیلی از اتفاقاتی ک در شان والیبال استان نیست در هیئت رخ داد و تشکر ویژه از جناب اقای خسروانی ک با مدیریت قاطع خود دست سودجویان را کوتاه کرد

    پاسخ
  • 5 حسین 1400/9/4 15:15:23

    من خودم فوتبال کار میکنم تو حوزه ماهم این کارشکنی ها زیاد هست میدونم این کارها و حاشیه سازی ها موقع تغییرات زیاد هست دوست عزیز بزارین کارشونو انجام بدن بعدشم الان دیگه داوران خانم یه چیز باب شده خیلی اتفاق تازه ای نیست .

    پاسخ
  • 6 علی 1400/9/4 15:11:19

    آقای دارفرین باید محروم بشه

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1400/9/4 15:10:26

    بانوان هم باید حضور داشته باشند. مطمئنا شمایی که این تفکر را دارین به جایی نمیرسین و فقط واسه تخریب اومدین

    پاسخ
  • 8 ببر 1400/9/3 23:29:50

    فک کنم نمیدونین حتی مسابقات جهانی از داور خانم استفاده میکنن😂😂😂

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1400/9/2 16:41:1

    این تخریب گران همان کسانی هستند ک بدهکار خون اقای راد هستند

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1400/9/2 14:34:46

    والیبال را خدا آزاد کرد...... عرض خسته نباشید خدمت جناب اقای خسروانی و تشکر از برگزاری مسابقات ک والیبال را زنده کرد

    پاسخ
  • 11 تل 1400/9/1 18:6:30

    عجبببببببببببببب

    پاسخ
  • 12 دکتر مظفری-نهار 1400/9/1 10:45:17

    این همه تخریب جناب خسروانی واقعا انصاف نیست. این خبر آبروی استان رو میبره. تمام دنیا با حضور خانم ها الزام قائل شدند. تمام کشور خانم ها حضور دارند. جمع کنید این تفکر قرون وسطی تونه افتو جان این خبر باعث دلخوری جامعه بانوان میشه و هرکی هرچیزی بهت میده نزن تو سایتت

    پاسخ
  • 13 یاسین 1400/9/1 10:28:20

    سوالم از اقای خسروانی این هست ک ایا اقایان پرویش وطاهری کارت داوری دارند؟شما در طول ابن ۶ماه ک سرپرست بودید چراهیچ‌کاری انجام ندادید؟ نزدیک ب ۱۰ تیم حاضر ب شرکت درمسابقات بودن ولی دلیل شرکت نکردن درمسابقات کرونا نبود ک خود اقای خسروانی از این موضوع کامل اطلاع دارن و تمام تیم ها ب دلیل سرپرستی جدید هییت و کادر ضعیف در مسابقات شرکت نکردن و اینکه گفتن ب دلیل کرونا هست یک دروغ محضه سوال بعد خدمت اقای خسروانی تمام رشته های ورزشی از ۱اسفند۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰بدلیل شرایط کرونایی تعطیل بودند ک هیچ هییتی وورزشی قابل بازگشایی و برگزاری مسابقات نبودن. سوال اصلی بنده این هست ک چرااقای جهانبخش شخصا در کار هییت والیبال دخالت میکند چرا داره طایفه گرایی میکنه چراازنیروهای متخصص ورزشی استفاده نمیکند و دلیل اصلی شرکت نکردن تمام داورها ومربیان وپیشکسوتان وبازیکنها و تیم بدلیل ضعیف عملکردن هییت و نبودن نیروهای تخصصی درهییت میباشد ک عامل اصلی اینها خود اقای جهانبخش میباشد ک ما ازمسئولین خواهش داریم درمورد والیبال بیشتر پیگیری کنند باتشکر

    پاسخ
  • 14 Lord 1400/9/1 10:26:30

    تمام‌مشکلات حل شده این شده دغدغتون خاک تو سرتون با خبراتون

    پاسخ
  • 15 حسین والیبال 1400/9/1 10:13:25

    دوسال والیبال استانمون بخاطر کرونا خوابیده و این ۶ ماه هم هیچ خبری از مسابقات نیست از مسئولان میخوایم که پیگیر باشد تمام استعدادهای داخل استان دارن میسوزن واقعا خواهشا پیگیری کنیت از مسئولان میخویام که کسی که میتونه کار انجام بده برا هیئت و شایسته هست رووو انتخاب کنننندبا تشکر

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها