یادداشت
گفتگو و گزارش

مهدی روشنفکر و خواب‌ زمستانی مستمر!

مهدی روشنفکر و خواب‌ زمستانی مستمر!

اَفتونیوز - یادداشت ارسالی: مهدی روشنفکر نماینده ضعیف اما خوش‌اقبال شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیش از گذشته به یوم الحساب (زمان ارائه کارنامه) نزدیک می‌شود. از آنجایی که در مقایسه با سایر نمایندگان کشور، نمایندگان ادوار گذشته استان، انتظارات مردم و علی الخصوص شعارهای ایشان در زمان انتخابات، دست وی از اقدامات علمی، عملی، مشهود و ساختاری خالی می‌باشد دچار استرس و آشفتگی شده و سعی دارد با فرار به جلو و استفاده مستمر از جملات کلیشه‌ای، به دیگران برچسب خواب خرگوشی بزند اما غافل از این می‌باشد که در نظر کسانی که عملکرد و اقدامات وی را رصد می‌کنند، خودش و اطرافیانش به خواب زمستانی فرو رفته‌اند و قصد بیدار شدن ندارند!

اینکه چرا نخبگان، فعالان و بزرگان ندای وحدت به‌ جای نقد درون جریانی، جلوگیری از تکرار اشتباهات، کوشش برای پایان تناقضات بی‌پایان مهدی روشنفکر و تلاش برای بازگرداندن جریان ندای وحدت به ریل خدمت، سکوت سیاسی و جریانی را برگزیده‌اند مشخص نیست. شاید اینان نیز از مهدی روشنفکر قطع امید کرده‌اند و برای پایان دوره‌ نمایندگی ضعیف و غیرقابل قبول ایشان لحظه‌شماری می‌کنند!

مهدی روشنفکر در نشست شورای اداری شهرستان دنا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ در مصلی بخش پاتاوه، منتقدان سد تنگ سرخ را مورد عنایت قرار داد و معتقد بود این منتقدان در ۱۱ سال گذشته خواب بودند. منظور مهدی روشنفکر از ۱۱ سال گذشته همان ۱۱ سالی می‌باشد که ستار هدایت‌خواه و غلام‌محمد زارعی نمایندگان بویراحمد و دنا بوده‌اند و ایشان نیز افتخار لیدری هر دو نماینده را در مقاطع مختلف داشته‌، اکنون نیز همفکر زارعی و هدایت‌خواه در جریان اصولگرایی می‌باشد و با تقدیم‌ جریان ندای وحدت به شاگردان و هواداران هدایت‌خواه نشان داد ارادت قلبی‌اش به هدایت‌خواه و سایر اصولگرایان اصیل پایانی ندارد. اینکه مهدی روشنفکر هیچ استدلال علمی جهت ادامه پروژه سد تنگ سرخ ندارد و صرفاً به سکوت ۱۱ سال گذشته منتقدان اشاره می‌کند، نشانه استیصال وی، اتاق فکر نخبه، روسای دفاتر و مشاوران توانمندش می‌باشد! باید به مهدی روشنفکر گفت برای ارزیابی سد تنگ‌ سرخ باید منافع و ضررهای آتی سد را اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری کرد و سپس مقایسه کرد؛ اگر ضررهایی که سد در آینده به بویراحمد، دنا و مارگون تحمیل خواهد کرد بیشتر از منافع آن باشد باید اجرای سد را متوقف کرد حتی اگر تاکنون میلیاردها تومان هزینه در پی داشته است.

همچنین مهدی روشنفکر در همان نشست شورای اداری شهرستان دنا در حالی مبحث برگشت بودجه را تکرار کرد که مذاکرات پشت پرده ایشان و اطرافیانش با همان افرادی که برگشت بودجه به آنان نسبت داده می‌شود بر هیچکس پوشیده نیست و همفکر بودن ایشان با همان جماعت برای همگان اثبات گردیده اما برای تحریک مردم و جلوگیری از فروپاشی ندای وحدت، راهی جز حملات مستمر و تکراری به رفقای اصولگرایش ندارد!

اینکه مهدی روشنفکر بدون داشتن استراتژی مدون،‌ نقشه‌ راه، برنامه‌های علمی و مبتنی بر مطالعه برای دوره‌های زمانی مختلف، زبان به نصیحت می‌گشاید و در نشست شورای اداری اظهار داشت مدیران باید برای دوره‌های زمانی مختلف برنامه داشته باشند و یک قدم بدون برنامه‌ریزی برندارند، گواه تناقض، فرار به جلو و استمرار خواب زمستانی است.

ایشان در همان نشست در مصلی شهر پاتاوه بیان داشتند که باید کار بلد باشیم، اگر بلد نیستیم کار را رها کنیم. سوال این است: آیا ایشان در تراز یک نماینده مجلس می‌باشد؟ آیا توانست به شعار بازگشت به مردم جامعه عمل بپوشاند یا اینکه نیاز است استعفا دهد و کار را رها کند تا مردم بیش از این متضرر نشوند؟

همچنین مهدی روشنفکر در نشست اخیر با شورای وحدت استان اظهار داشت: عبور از مرزها ایده بنده است‌. حال لازم است ایشان پاسخ دهند دقیقاً از کدام مرز عبور کردند؟ خواب زمستانی اجازه نمی‌دهد مرزهایی که در ندای وحدت تعریف شده مشاهده شود. در ندای وحدت نخبگان و دلسوزان هر روز بیش از گذشته منزوی می‌شوند و صرفاً عده‌ای خاص و اقلیت که یا وابستگی سببی و نسبی با مهدی روشنفکر دارند و یا ارادت قلبی به اصولگرایان اصیل دارند، در ندای وحدت صاحب جایگاه، تصمیم‌گیرنده و اثرگذار هستند و به نام وحدت بر علیه وحدت تاخت و تاز می‌کنند.

موارد بالا نمونه‌ای از اظهارات تکراری مهدی روشنفکر می‌باشد که با توجه به عملکرد وی، گواه فرار به جلو می‌باشد که این روزها تلاش می‌کند با ژست نصیحت و هشدار به مدیران و منتقدان، در واقع دست پیش را بگیرد که پس نیفتد. اما این جملات کلیشه‌ای و در تضاد با عملکرد مانع شکست نخواهد شد و بزودی آثار فروپاشی جریانی پدیدار خواهد گشت، موج مطالبات و اعتراضات سراسر ندای وحدت را فرا خواهد گرفت و به نوعی یوم‌الحساب نزدیک است. پس نصیحت ما به مهدی روشنفکر، روسای دفاتر ایشان و مشاوران نخبه وی این است که قبل از فرا رسیدن زمستان و یوم‌الحساب، از خواب زمستانی بیدار شوید.

(انتشار این مطلب در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی باشد)
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 34 نظر

  • 1 فرهنگی 1400/10/23 19:7:13

    خاک عالم تو سر ما که با تمام توان تلاش کردیم برای روشنفکر.... من اهل جناح نیستم... ولی ایشان در مجلس مانند مهره منچ شده که منادی و متفکر و اسماعیلی در کمیسیون آموزش حرکتش میدن... جلوی منادی جرات نداره حرف بزنه... منادی علیه نیروها طرحی داد... ایشون با اینکه میدانست و قول مساعد داده بود .... کرد با منادی همراه شد... با همین یک کارش حداقل 20هزار از آرای خودش رو از دست داد.از سادات محمودی تا شبلیز و مارگون و سیسخت و زیلایی 90درصد آراش رو از دست داده....

    پاسخ
  • 2 غ 1400/9/8 13:58:41

    روشنفکر بیدار شوووووو. بساطططططططت رو جمع کن ....

    پاسخ
  • 3 شهنیز 1400/9/7 11:15:2

    خداحافظ مجلس خداحافظ روشنفکر

    پاسخ
  • 4 بویراحمد 1400/9/7 10:46:49

    خود شما از همه دزدتر و پست تری عقده ای

    پاسخ
  • 5 بهرام‌بیگی 1400/9/6 21:25:41

    دقیق و کارشناسانه... زدی وسط خال

    پاسخ
  • 6 فرزند ایثارگر 1400/9/6 21:12:39

    بروید ببیند چه بر سر رضا پارسیان نژاد اومد. گفتن میزارنش مدیر کل بنیاد شهید ولی ازش حمایت نکردن و فتاحیان رو گذاشتن و ایشان رو تخریب کردن. اینجوری کار درستی نیست یکی یکی نیروهای جریان رو بزاریم خراب بشوند. این چیزا باعث ریزش اکثر بچه های خوب ندای وحدت داره.

    پاسخ
  • 7 علی 1400/9/6 20:27:54

    آب بریز همون جان خودت که میسوزه

    پاسخ
  • 8 دنا 1400/9/6 19:18:2

    در مدت یکسال گذشته نمایندگان با مدیران و دولتی همراه بودند که تمایلی به همکاری نداشتند ولی دکتر روشنفکر با درایت و سخت کوشی ، سعی در پیگیری مشکلات استان خصوصا حوزه انتخابیه خود بودند بطور مثال در سازمانی که بنده در بدنه کارشناسی ان مشغول به خدمت میباشم در ادوار گذشته حتی برای یکبار نماینده جلسه ای با وزیر در خصوص مشکلات استانی نداشت ولی در همین مدت جناب دکتر روشنفکر‌ دو بار در وزارتخانه تمام مشکلات مهم حوزه انتخابیه خود را در حضور وزیر مطرح نمودند و پیگیر رفع ان مشکلات بودند . صرف نظر از عدم همکاری و مشکلات اقتصادی، اگر منصفانه هر بخش را ارزیابی بکنیم نمره ایشان تا کنون نمره قابل قبولی بوده و امیدوارم تداوم داشته باشد البته در هر زمانی آدمهای فرصت طلبی و تمامیت خواهی وجود داشته و دارد که همیشه به دنبال منافع شخصی خود می‌باشند که این ایراد مربوط به یک دوره خاص نبوده و شامل ادوار گذشته هم میباشد امید است دوستان به جای توجه به منافع فردی، به فکر توسعه و پیشرفت استان و حذف افراد فرصت طلب باشند و از تخریب نماینده محترم و مدیرانی که شبانه روز تلاش میکنند دوری ورزند

    پاسخ
  • 9 رضا نجاتیان 1400/9/6 18:18:19

    ..... برو خونه ات بشینی که دیگل تو کیسه نمیکنی زمانی که احمدی کیش برای معاون وزیر راه و شهرسازی انتخاب شده بود و تنها معاون وزیری بود که سهم استان بود استعلامش انجام داده بود رفتی خرابش کردی و سر حسادت فورا یه ادمی مثل نجات نیا که اصلاحطلب هست رو از کهگیلویه معرفی کردن که وزیر حاضر نشد یه معاونت خوب بده سهم استان بعد احمدی کیش اینها خیانت ها شماست که هرگز فراموش نمیشه

    پاسخ
  • 10 لینک‌پراکن 1400/9/6 17:28:7

    بیش از ۹۰ درصد کسانی که به روشنفکر رای دادن پشیمون هستن. این جریان شکستش قطعیه.

    پاسخ
  • 11 بویراحمد 1400/9/6 16:58:48

    منتظریان روز به روز در حال رشد خودم شاهد و مطمن ودیدیم که چقدر از طوایف مختلف بصورت محرمانه از زیبایی تا تنگ سرخ دارن باش نشست برگزار می کنند

    پاسخ
  • 12 مطلع 1400/9/6 16:0:19

    جریانی که نظم و تشکیلات نداره بهتر از همین نمیشه. آقایون جز قشر خاصی کسیو نمیزارن نزدیک نماینده بشه. هیچ طرح و نقشه ای ندارن. حتی بیگلری آوردن ساختار سازی کنه عصبیش کردن که استعفا داد. جریان برای ...... خوبه که با پورشه بچه وزرا تو درکه و لواسان... اینم بگم هرکی تو یاسوج یه مدیری رو گرفته تو دست و براش حاله امن درست کرده. استاندار هم که نتونسته به 1 دونه مدیر دست بزنه.

    پاسخ
  • 13 مطلع 1400/9/6 15:53:51

    جریان ندای وحدت پشت آدم پاکدست اما متزلزلی وایساد. ببینید معاون عمرانی متعلق به بویراحمد بود هنوز انتخاب نشده. بحث عزت بویراحمد در زمان زارع بود که الان خرابتر شده. هیچ مدیری نتونسته تغییر بده. فقط بلدن نخبگان رو بدنام و خراب کنند. مشاوری وجود نداره. هرکی دنبال تطمیع خودشه. آقایی که دفتر ..... بیاد بگه عملکرد 2 سالش چیه. جز اینه با بچه وزرا تو درکه و تجریش میچرخه. 1 نفر رو در سطح ملی رشد ندادین. تو استانم با مدیرا رودرواسی داری یاهم زورت به موحد نمیرسه. من فقط اینو میدونم آخر دوره نمایندگی جمله معروف خودتو میشنوی. جم کن بساطططط را. امیدی هم بهت نیست چون سفلی بالا بردت و هیچ کاری نکردی براشون. فقط حرف.

    پاسخ
  • 14 ناشناس 1400/9/6 15:46:34

    احترام خاصی برای ایل سترگ و نامی تامرادی دارم ولی سوالم اینه ک واقعا بین این همه نخبه و بزرگ شخص بهتری از ایشون نبود ؟اسبش‌گرگ ایخره ایل بی تفنگچینه

    پاسخ
  • 15 مارگون 1400/9/6 15:21:35

    حیف اون همه زحمتی که برای آقای روشنفکر کشیدم خودم کردم که لعنت بر خودم باد آقای روشنفکر در ایل تامرادي بیشتر از 40 درصد حداقل ریزش رای دارد بهتر است با توجه به عملکرد بسیار ضعیف نه آبروی خود و نه آبروی ایل بزرگ تامرادي را ببرد ایل تامرادي مردان بزرگی داشت و دارد حیف است عملکرد ضعیف یک فرد به پای همه ما نوشته بشود

    پاسخ
  • 16 ناشناس 1400/9/6 15:10:35

    مقصر بویر احمد بالا بودن که سه تا کاندید بلند شد تا روشنفکر نطق خاموش و ........ بشه نماینده ما حالا مگه ایشون پیش سید ناصر حسینی یا موحد میتونن کاری از پیش ببرن محال ممکنه ایشون حتی توانایی انتخاب یک مدیر کل رو نداشتن وای بر ما.....

    پاسخ
  • 17 لوداب 1400/9/6 14:52:28

    مجلس را باید به اهلش سپرد یعنی دکتر هدایتخوا پشیمانم که به روشنفکر رای دادم

    پاسخ
  • 18 بویراحمد 1400/9/6 14:36:18

    این مردم به خوبی تو را شناختند🥴

    پاسخ
  • 19 دنا 1400/9/6 14:17:37

    در این دوره نمایندگی روشنفکر بر اموزش و پرورش بویراحمد بخوانید فاتحه

    پاسخ
  • 20 سپنتا 1400/9/6 14:15:41

    روشنفکر از اولش هم خاموش بود و این بختش بود که روشن شد . از کوزه همان برون تراود که در اوست. بخت بویراحمد خواب بود که یو شد وکیلشون البت نماینده 20درصدی بهتر از این نمیشه دیگه !!!

    پاسخ
  • 21 حرف حق 1400/9/6 14:12:23

    متاسفانه نتیجه رای قومی وجغرافیایی همینه وتا این روند باشه باید در سکوت و خفقان باشیم انصاف نیست والا باید هر کسی در حد توانش توقع داشته باشه

    پاسخ
  • 22 عرفان 1400/9/6 14:9:45

    سایت آفتاب پرست لطفا همه نظرات را منعکس کن به کوری چشم مخالفان وبه کوری سهم خواهان نه تنها دور آینده بلکه دورهای آینده تا اراده میدان داری دارد ندای وحدت پابرجاست

    پاسخ
    • 22 - 1 خاک برسر ت پاسخ به : عرفان 1402/11/13 19:56:46

      خاک........... وا روشن ......... درود بر مقدم

  • 23 حسن 1400/9/6 13:35:40

    حیف رای که به تودادم هرچه زودتراستعفابده تو یکدوره بیشترنیستی واقعاوقت رانلف کردی وبهدردادی

    پاسخ
  • 24 لوداب مطلوم 1400/9/6 13:16:57

    لعنت بر ما که به تو رای دادیم

    پاسخ
  • 25 سیلارستان 1400/9/6 12:53:11

    واقعاً لازمه روشنفکر استعفا بده. جریانش نابوده. جریان ندای وحدت بچه‌بازی شده. یه عده خاص فقط ب فکر منافع خودشونن

    پاسخ
  • 26 تامرادی 1400/9/6 12:40:7

    درود جای تاسف داره واقعا چرا باید ایشون نماینده ما باشه ایشون سواد سیاسی ندارند قطعا تک دوره خواهد بود و دیگه روی مجلس رو نخواهد دید

    پاسخ
  • 27 کارشناس 1400/9/6 11:37:21

    مهدی روشنفکر هیچگونه برنامه ای برای رشد و توسعه حوزه خود ندارد البته ایشان ماحصل انتخاب قومی و جغرافیایی است و انتظاری جز این از ایشان نبود و نیست

    پاسخ
  • 28 ناشناس 1400/9/6 11:28:40

    یعنی همو ن زارع رفته بود هر چند بد بود ولی صد شرف داشت به روشنفکر بابا ایشون ...................

    پاسخ
  • 29 ناشناس 1400/9/6 11:27:31

    بابا تو ادم مجلس نیستی زدی ابو طایفه رو بروی

    پاسخ
  • 30 ناشناس 1400/9/6 11:27:2

    ناامیدی ما خودمون که به ایشون رای دادیم هم پشیمونیم چه برسه به باقی مردم

    پاسخ
  • 31 آرمان 1400/9/6 11:14:58

    روشنفکر تک دوره‌ای خواهد شد، چه بیدار شود و چه بیدار نشود!

    پاسخ
  • 32 بسطامپور 1400/9/6 11:5:6

    همش تخریب و ناجوانمردیه ندای وحدت ندای مردم و بازگشت به مردم است این سخنان تخریب گرایانه کار یه مشت ضد انقلاب و ضد ایران هستند درود بر ندای وحدت

    پاسخ
    • 32 - 1 مقدم پاسخ به : بسطامپور 1402/11/13 19:59:30

      خاک باساخت وا نماینده .... درود بر خرامین

سایر اخبار
برگزدیدها