یادداشت
گفتگو و گزارش

درخواست جمعی از داوطلبان استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی از نهادهای اطلاعاتی استان/ جلوی تبعیض و بی‌عدالتی را بگیرید+ تشریح موارد عجیب و غریب تخلف!

درخواست جمعی از داوطلبان استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی از نهادهای اطلاعاتی استان/ جلوی تبعیض و بی‌عدالتی را بگیرید+ تشریح موارد عجیب و غریب تخلف!

جمعی از داوطلبان استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی با ارسال متنی نهادهای اطلاعاتی استان تقاضا کرده اند که با ورود و بررسی موضوع این آزمون استخدامی، جلوی تبعیض و بی عدالتی آشکاری که صورت گرفته است را بگیرند.

به گزارش افتونیوز، این افراد از اطلاعات سپاه، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات تقاضا کرده اند که پیرو تخلفات و کم‌کاری گسترده و فاجعه‌بار برخی داوطلبان و عوامل اجرایی مربوط به مراحل مختلف آزمون، این موضوع را پیگیری کرده و برای افرادی که حق آنها تضییع شده، احقاق حق کنند و متخلفانی که سهوا یا عمدا در این بی عدالتی نقش داشتند را بازخواست و توبیخ کنند.

در این نامه مواردی که از این نهادهای اطلاعاتی خواسته شده عبارتند از کنار گذشتن داوطلبان متخلف، ابطال مصاحبه و معرفی دواطلبان متخلف به دلیل استشهاد غیر واقع به قوه قضاییه و برخورد قاطع دستگاههای نظارتی، قضایی و امنیتی با مسئولان خاطی و کم‌کار!

متن کامل نامه در پی می آید:

احتراما به استحضار می‌رساند در هشتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای دولتی و اجرایی تخلفات گسترده‌ای در مراحل مختلف ثبت نام، بررسی مدارک و مصاحبه توسط برخی داوطلبین و اشتباهات سهوی یا تعمدی عوامل اجرایی، با صورت شگفت اور و تاسف باری صورت گرفته خواهشمندیم ضمن مطالعه مواردی که در ادامه عنوان میگردد تحقیق و بررسی نمایید و در صورت راستی ازمایی، در صورت اجازه ورود به این موضوع در جهت ابطال مصاحبه این ازمون و دعوت مجدد از سه برابر ظرفیت افراد مورد نیاز، معرفی داوطلبین متخلف به قوه قضاییه به دلیل تحویل استشهاد غیر‌واقع مبنی بر بومی بودن ان‌ها از شهرستان‌های دنا و مارگون و برخورد قاطع با عوامل اجرایی که به صورت سهوی یا تعمدی در این تخلفات سهیم بودند و کسانی ‌که برای این افراد استشهاد صادر کردند اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

۱- چند روز بعد از ثبت نام آزمون فراگیر دولتی در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۹۹، سازمان سنجش از اِعمال شرایط بومی‌گزینی بر اساس مصوبه ۱۶ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی خبر داد و داوطلبان را به ویرایش ثبت نام در ۲۹ مهرماه تا دوم آبان ماه فراخواندند تا بر اساس متن مصوبه بومی‌گزینی مورخ ۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی که طرح اولیه آن در مجلس دهم در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ با ذکر اشکالاتی آن را مغایر با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی و تبعیض‌آمیز دانست و آن را جهت اصلاح شروط بومی بودن، به مجلس برگشت داد. در مجلس یازدهم، اصلاحاتی در مفاد قانون مذکور صورت گرفت و ده سال سکونت با شرط ساکن بودن به موارد بومی بودن افراد اضافه و شورای نگهبان در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ آن را تصویب کرد تا قانون بومی بودن افراد در استخدامی دستگاه‌های اجرایی برای ماندگاری نیروها نهایی شود و به شهرستان‌های غیر مرکز سهمیه ۴۰ درصد بومی داده شود و شهرستان مرکز استان‌ها بدون سهمیه در نظر گرفته شدند یعنی در شهرستان‌های مرکز از همان نمره کتبی برای نمره نهایی استفاده میشد یعنی ضریب ۱ و بدون تغییر شدن نمره کتبی!! مثلا در استان کهگیلویه و بویراحمد به بومیان تمام شهرستان‌های استان اگر در همان شهرستان قصد اشتغال داشته باشند ۴۰٪ سهمیه داده میشود و نمره کتبی این افراد در ضریب ۱.۴۰ ضرب میگردید اما به کسانی در شهرستان بویراحمد قصد اشتغال داشتند ضریبی تعلق نمیگرفت و همان نمره کتبی داوطلب اعلام میشد.

۲- در آزمون اخیر در استان کهگیلویه و بویرحمد، متاسفانه تخلفات گسترده صورت گرفته و عده‌ای با وجود بومی نبودن به هر طریقی خود را بومی شهرستان مارگون معرفی کرده‌اند و از فیلترهای مختلف به راحتی عبور کردند و حتی در مصاحبه نیز شرکت کرده‌اند و قبول نهایی ازمون از طریق سازمان سنجش شده‌اند تا به گزینش معرفی شوند. به عنوان مثال در دو ردیف شغلی کارشناس توسعه امور شهری روستایی شهرستان جدید تاسیس مارگون!!( در شهرستان مارگون اکثریت افراد قبولی برای وزارت کشور با مشکل برخورد کرده‌اند و امروز در گزینش استانداری به دلیل بالا رفتن حجم اعتراضات این شهرستان و تخلفات و ابهامات، این ازمون بلاتکلیف مانده و حقوق بسیاری از افرادی که میتوانستند در مصاحبه شرکت کنند و حتی کسانی که در مصاحبه حضور داشتند و از تخلف رقیب خویش بی اطلاع بودند و به دلیل نمره بالا رقیب ناامید بودند ضایع گردیده است.)

۳- در آزمون تخلفاتی صورت گرفته، تعمدی یا سهوی!!! که در هر صورت باید با خاطیان برخورد قاطع گردد!! و مردم از طریق رسانه‌ها در جریان میزان اقتدار و درایت نهادهای نظارتی قرار گیرند. به ویژه وقتی برخی افراد، تعمدا و با اختیار و اگاهی کامل به تخلف، در گرفتن استشهاد بومی از دو شهرستان دنا و مارگون تخلف کرده‌اند. مثلا طرف در ویرایش ثبت‌نام تیک بومی را زده و از سهمیه نجومی ۴۰ درصد استفاده کرده و از رتبه مثلا ۳۰ در کتبی به رتبه یک رسیده و در هنگام تحویل مدارک نیز به چه طریق؟ خدا میداند به نقل از برخی کارکنان استانداری، گویا استشهاد از فلان پاسگاه گرفته که بومی مارگون می باشد و سهمیه ایشان لحاظ گردیده‌است.

۳- باید از مجموعه عوامل اجرایی استانداری پرسید بعد از قبولی برخی داوطلبین در مرحله اول، چرا در هنگام بررسی مدارک به این موضوع بسیار مهم توجه نشده و استعلام لازم را نگرفته‌اند تا اینگونه برخی از افراد غیر بومی، با تخلف اشکار، از سهمیه ۴۰٪بومی استفاده کرده‌اند و از فیلتر بررسی مدارک به راحتی عبور کرده و در مصاحبه شرکت کرده‌اند. و در تخلفات این مرحله، نقش هر دستگاه اجرایی و نیروی انتظامی به چه اندازه بوده است؟

۴- بدتر اینکه برخی از این افراد در مصاحبه نیز پذیرفته شده‌اند و از طریق سایت سازمان سنجش به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی شدند و به گزینش استانداری معرفی شده‌اند اما در گزینش به دلیل اعتراضات داوطلبین و اشکار بودن تخلفات، این پروسه متوقف شده و در حال بررسی هستند. اما تخلفاتی که شبیه یک معادله تک مجهولیست و ظرف مدت سه چهار روز، به راحتی قابل بررسی و پاسخگویی‌ست متاسفانه و البته فاجعه بار چند ماه بلاتکلیف مانده است. دقیقا معلوم نیست مراجع پاسخگویی با معادله چند مجمولی مواجه اند که اینگونه تعلل میکنند؟ و دقیقا به دنبال چه هستند!!

۵- باید ابتدا از عومل استانداری سوال گردد در هنگام بررسی مدارک بعد از قبولی مرحله اول و ازمون کتبی، که داوطلبین مدارک خویش را به استانداری ارائه داده‌اند از انان مدرکی دال بر بومی بودن تحویل گرفته شده؟ اگر تحویل گرفته شده ایا مدرکی مبنی بر متولد بودن در مارگون تحویل داده شده یا استشهادی مبنی بر ساکن بودن در زمان ثبت نام و ده سال سکونت در شهرستان مارگون یا دنا ارائه داده‌اند؟ باید مشخص شود کدام دستگاه، نهاد و مسئولی چنین تخلفی را مرتکب شده و گواهی بومی بودن به این افراد داده‌اند؟؟ باید حداقل رسانه ها در جریان برخورد با این افراد قرار بگیرند.( دقت گردد همان استشهاد ده سال سکونت تنها به شرطی قابل پذیرش است که زمان ابلاغ این بخشنامه یعنی نیمه دوم سال ۹۹ نیز ساکن ان منطقه باشند پس اگر شخصی حتی ۳۰ سال ساکن مارگون باشد و هم‌اکنون ساکن مارگون نباشد بازم بومی محسوب نمیگردد)

۶- دعوت از افراد متخلف به مصاحبه باعث گردید داوطلبان دیگری در ازمون و به ویژه از شهرستان مارگون و دنا که میتوانستند در مصاحبه شرکت کنند به مصاحبه دعوت نشوند مثلا در فلان ردیف شغلی که قرار بود یک نفر پذیرفته شود و از ۳ نفر دعوت به مصاحبه گردید و الان مشخص شده یک نفر یا دو نفر از ان سه نفر دعوت شده تخلف کردند و نفرات چهارم یا پنجم یا ششم، هر کدام میتوانستند و حقشان بود به مصاحبه دعوت شوند متاسفانه دعوت نشدند و حقوق این افراد به طرز عجیب و تاسف باری ضایع گردیده است!!

۷- این تخلف انچنان در رتبه برخی افراد میتواند تاثیر گذار باشد که مثلا نفر ۱۰ یا حتی نفر۱۰۰ یک ازمون کتبی در فلان ردیف شغلی و غیر بومی با کسب سهمیه ۴۰ ٪ بومی مارگون و دنا به عنوان نفر اول معرفی گردد. مثلا اگر ۱۰۰نفر نمره ان‌ها از ۲۶ تا ۳۱باشد شخصی با نمره ۲۵.۵ با کسب سهمیه ۴۰ درصد بومی از تمام ۱۰۰نفر سبقت گرفته وبا نمره تقریبا ۳۵ به عنوان نفر اول معرفی میگردد. به همین راحتی!!!!!

۸- داوطلبین متخلف مربوط به ازمون مارگون ادعا میکنند نمیدانستیم مارگون از شهرستان مرکز یعنی شهرستان بویراحمد جدا شده و تیک بومی را زده‌ایم در حالی شهرستان مرکز یعنی شهرستان بویراحمد، اصلا سهمیه نداشت و ضریب شهرستان مرکز ۱ بود یعنی همان ‌نمره کتبی باید لحاظ میشد نه در ۱.۴ ضرب گردد. این یکی از تناقض گویی این افراد به ظاهر زیرک است! باید از این افراد پرسید چگونه متاقضیان اشتغال در بخش‌های لوداب و کبگیان به این دلیل که از بخش‌های شهرستان بویراحمد هستند ضریبی به ان‌ها تعلق نگرفت ولی شما فرض را گرفته‌اید مارگون هنوز جز بویراحمد است و میتوانیم از سهمیه ۴۰ درصد استفاده کنیم؟؟ قطعا چون میدانستید مارگون به عنوان یک شهرستان جدا شده و به امید همان ضریب نجومی تیک بومی را زده اید!!!

۹- جناب اقای اکبر روشن ضمیر مدیر تحول اداری وزارت کشور، در نامه شماره ۸۹۹۳۱ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۵خطاب به تمام استانداری های کشور به صراحت اعلام کرده است اگر تخلفی مبنی بر ادعای داوطلبین، در هر مرحله‌ای ثابت گردد سریعا داوطلب مورد نظر را در هر مرحله ای از ازمون از دیگر مراحل کنار بگذارید. ولی داوطلبین خاطی متاسفانه نه تنها به قول خودشان اشتباهی و سهوی در روز ثبت نام تیک بومی‌بودن مارگون را زده‌اند بلکه اشتباهی چشمشان احتمالا در خواب بوده و به شهرستان مارگون رفتند استشهاد گرفته‌اند و برایشان تایید کرده‌اند ده سال ساکن این شهرستان بوده‌اند و همینک نیز انجا ساکن هستند!! دقیقا نمیدانم بهانه داوطلبینی در دنا تخلف کرده اند چیست؟ ایا ان‌ها نیز ادعا میکنند نمیدانستیم دنا از بویراحمد جدا شده است؟؟؟

۱۰- اگر این افراد چنین تخلفاتی مرتکب نمی‌شدند و برخی داوطلبان که متأسفانه در مرحله اول از آنان نامی برده نشد طبق قانون سه برابر ظرفیت، به مصاحبه دعوت می‌شدند احتمال داشت مثلاً در آزمونی که یک نفر اعلام نیاز شده بود و ۳ نفر دعوت به مصاحبه شده‌اند و امروز مشخص شده نفر اول تخلفی مرتکب شده نفرات بعدی که شرایط نفر سومی را با حذف نفرات متخلف داشته باشد به مصاحبه دعوت شوند و پذیرفته شده نهایی گردند. اما تخلف افراد و استفاده از سهمیه بومی، فرصت را از دیگر افراد که ممکن است حتی بومی شهرستان مارگون باشند را به ناحق گرفته است.

۱۱- برخی از کسانی که به مصاحبه دعوت شدند به دلیل نمره بالای متخلفین، در مرحله اول، نسبت به نتایج مصاحبه از نظر روانی ناامید بودند و خود را رد شده میدانستند چون احساس میکردند با وجود اختلاف امتیاز زیاد با نفر اول، قادر نخواهند بود در مصاحبه از ایشان پیشی بگیرند و بنابر این احتمالا تلاشی نکردند و امروز مشخص گردیده نفر اول متخلف بوده و نفرات دوم و سومی که ناامید بودند با اختلاف ناچیز نسبت به همدیگه نفرات اول و دوم هستند!!! به این افراد نیز ظلم گردیده است.

۱۲- امروز این بدبینی برای مردم و به ویژه داوطلبین به وجود آمده، وقتی در ردیف‌های شغلی مذکور در شهرستان دنا و مارگون( تقریبا اکثریت پذیرفته شدگان مارگون در ردیف‌های شغلی مربوط به وزارت کشور تخلف کرده‌اند) اینگونه کم کاری و تخلف تعمدی یا سهوی صورت گرفته و پذیرفته شدگان بدون اینکه بومی شهرستان‌ها به ویژه مارگون باشند از فیلترهای متعدد عبور کرده‌اند و از سهمیه بومی و ضریب نجومی ۱.۴۰ بهره برده‌اند چنین افرادی احتمال دارد در مراحل مصاحبه نیز توانسته‌ باشند کار بسیار راحت‌تری برای اعمال نفوذ و تخلف داشته باشند یا در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، اگر ما فرض را بر کم‌کاری سهوی مسئولان ذیربط در استانداری بگذاریم چنین افراد مسئولی که اینگونه ساده لوحانه، کلاه سرشان رفته و اکثریت داوطلبین پذیرفته شده مارگون و دنا ان‌‌ها را دور زده‌اند در برگزاری مصاحبه نیز شاید سهواً ، اشتباهات و کم‌کاری داشته‌اند. و این مورد ایجاب میکند در صورت اشکار شدن تخلفات، طبق قانون مصاحبه این ردیف‌ها باطل و مجدد از افرادی که باید دعوت میشدند و دعوت به مصاحبه نگردیدند دعوت گردد. و در یک محیط برابر با همدیگه به رقابت بپردازند.

۱۳- متاسفانه تخلفات تا قبل از ارائه استشهاد میتواند سهوی قلمداد شود که ملاک و مرجع برخورد با همان اشتباهات سهوی، مفاد دفترچه ازمون و اطلاعیه‌های سازمان سجنش می‌باشد!! اما هنگامی داوطلبی تعمدی اقدام به تهیه و ارائه استشهاد بومی از شهرستان‌ها نموده، باید به دستگاه قضا برای محاکمه معرفی گردد.

بعد از مطالبه‌گری از نهادهای مختلف نظارتی و اجرایی و تاخیر در روند بررسی مطالبات و ترس از تضییع حقوق داوطلبین، به سراغ عزیزان شاغل در اطلاعات سپاه پاسداران، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، و اداره اطلاعات آمدیم و از شما بزرگواران خواهشمندیم در صورت مجوز مداخله در این موضوع برای برخورد با متخلفین ورود کرده و با حراست از خون شهدا برای مقابله با تبعیض و بی عدالتی و گسترش ظلم در جامعه و در نتیجه بی اعتمادی مردم به نظام و انقلاب تمام تلاش خویش را به کار گیرید و داوطلبین و مسئولانی که تخلفی مرتکب شده اند را بدون ملاحظه‌کاری و مصلحت اندیشی به قوه قضاییه معرفی فرمائید و نتیجه را برای اعتماد‌سازی بیشتر در میان مردم رسانه‌ای کنید.

با تشکر جمعی از داوطلبین آزمون استخدامی فراگیر مرحله هشتم شهرستان مارگون

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1400/9/13 10:20:42

    تمام فتنه ها زیر سر ...........برای استخدام پیمانی دانشگاه علوم پزشکی دقیقا شگردی شبیه به این بکار برد

    پاسخ
  • 2 حسین خان 1400/9/13 7:33:15

    خدا .........حاج زارع را که اینهمه تلاش کرد و مارگون را شهرستان کرد تا حالا جمعی بخواهند با استفاده از همین ضریب نجومی شاغل بشن و یک سال بعدش هم انتقالی بگیرن بیان ردیف های بوی بویراحمد را بگیرند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها