«جشنواره دانشجویی حرکت» ترکیب علم با عمل است

«جشنواره دانشجویی حرکت» ترکیب علم با عمل است

نماینده مردم شهرستان ‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جشنواره حرکت اقدامی مهم و ارزشمند در راستای ترکیب و تبدیل علم به عمل است و به همین دلیل نیز اهمیت خاصی دارد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، غلام محمد زارعی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه یاسوج افزود: در این جشنواره ها نباید تنها به ارائه گزارش و یا برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و پژوهشی اکتفا کرد بلکه باید مورد استفاده بهینه علمی و آموزشی قرار گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره ‌هایی در کهگیلویه و بویراحمد امیدبخش بوده و قابل تقدیر است.

زارعی با اشاره به اینکه دانشگاه یاسوج مهمترین و بزرگترین دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: امید است این دانشگاه در زمینه امور تحقیقاتی و پژوهشی به جایگاه های بالاتری دست یابد.

وی عنوان کرد: علم زمانی مفید است که به عمل تبدیل شده و در خدمت بشریت و توسعه روزافزون جامعه باشد و در غیر اینصورت نیز سودمندی چندانی ندارد.

زارعی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بهینه از ظرفیت‌ های بالقوه برای رسیدن به نقطه بالای اقتصادی به منظور توسعه کشور و گسترش صادرات است.

وی با اشاره به نقش ارزنده دانشگاه ها در تحقق شعار امسال، افزود: جهاد علمی مهمترین عملکرد دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه یاسوج در برنامه اقتصاد مقاومتی است.

زارعی گفت: چنانچه به عنوان جهاد علمی به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخته شود می‌ توان آن را با اهتمام مردم و مسئولان اجرایی به نقطه مطلوب رساند.

انجمن‌های دانشگاهی فرصتی برای تبدیل فضای تئوریک به فضای واقعی است

فرماندار بویراحمد در این مراسم به نقش انجمن‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: انجمن‌ها فرصتی هستند که فضاهای تئوریک را به فضاهای واقعی میدان کار ارتباط می‌دهند.

سیدمحمدکاظم نظری اذعان کرد: انجمن‌های دانشگاهی به نوعی تبیین دموکراسی هستند و کارهای گروهی آن‌ها میدانی برای آموزش در این زمینه است.

فرماندار بویراحمد بیان داشت: در سیستم آموزشی خلاهایی وجود دارد هر چند نسبت به گذشته تفاوت بسیاری داشته ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

سید محمدکاظم نظری در مراسم افتتاحیه جشنواره حرکت دانشگاه یاسوج اظهار کرد: ضعف و کمبودهایی در حوزه علم و صنعت داشتیم چرا که دانشگاه از حیطه صنعت و خدمات دور بوده و با وجود شعارهای متعدد در عمل به نتیجه‌ای که می‌خواستیم، نرسیده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرپذیری جشنواره‌های حرکت در بین دانشگاهیان اذعان کرد: فارغ‌التحصیلان کشاورزی ما هنگامی که وارد میدان کار می‌شوند نمی‌توانند به صورت مستقیم تاثیرگذار باشند لذا برگزاری چنین جشنواره‌هایی کمک شایانی به دانشجویان برای حضور باتجربه در میدان کار می‌کند.

فرماندار بویراحمد در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اجرایی جشنواره حرکت دانشگاه یاسوج تصریح کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی قطعا دانشجویان ما برای ورود به بازار کار متناسب با رشته خود آمادگی کامل دارند و موثرتر خواهند بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها