یادداشت
گفتگو و گزارش

فاجعه محیط زیستی در گچساران/ ورود پساب کشتارگاه مرغ به زمینهای کشاورزی و بی‌خیالی مسئولان

فاجعه محیط زیستی در گچساران/ ورود پساب کشتارگاه مرغ به زمینهای کشاورزی و بی‌خیالی مسئولان

کشتارگاه مرغ نسیم گچساران می‌بایستی پساب خروجی خود را در محوطه داخلی خود مدیریت نماید ولی متاسفانه پساب خروجی توسط یک لوله به طول 600متر به بیرون از کارگاه هدایت شده و بدون از هر گونه عملیات تصفیه فیزیکی و شیمیایی به دره فصلی وارد و بطول 5 کیلومتر جاری شده است.

این اتفاق موجب اعتراض باغداران و اهالی روستا ی تلخاب شیرین را درآورده بطوری که باعث آلودگی کامل خاک آن منطقه شده و امکان نفوذ به آب های زیرزمینی را هم دارد و بوی متعفن آن در همه جا پیچیده شده است.

ماده 680قانون مجازات اسلامی و قوانین هوای پاک و ماده 16قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست چرا اجرا نمیشود؟

ادارات محیط زیست و بهداشت محیط و بخشداری و دامپزشکی همگی در جریان این اتفاق قرار دارند ولی متاسفانه با توجیهات غیر قابل قبول این وضعیت را به حال خود رها کرده اند.

جوابی که از طرف مسولین این ادارات آمده این است که سیستم تصفیه پساب توسط کشتارگاه خریداری شده و نیاز به زمان برای راه اندازی دارد!!!

حال سوال اینجاست تا زمان راه اندازی دستگاه تصفیه پساب باید محیط زیست، کشاورزی و آب های زیر زمینی و سطح زمین آلوده و نابود شوند؟

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 اسد 1400/10/5 19:55:6

    محیط زیست استان که فعلا در خوابه و کی بیدار میشه خدا میداند ، کار اصلی خود که همانا کنترل آلودگی و حفاظت از محیط زیست و حیات وحشه رها کردند و در حال رایزنی جهت ابقای خود هستند ، فعلا کسی کاری به محیط زیست و مردم بیچاره نداره

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها