یادداشت
گفتگو و گزارش

انتشار کتاب رئیس اسبق دانشگاه یاسوج در انتشارات مطرح بین‌المللی/ جزئیات

انتشار کتاب رئیس اسبق دانشگاه یاسوج در انتشارات مطرح بین‌المللی/ جزئیات

کتاب رئیس اسبق دانشگاه یاسوج و یکی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه در انتشارات مطرح بین المللی الزویر (Elsevier) به چاپ رسید.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه، نخستین کتاب در زمینه تشدید فرایند های جذب در دنیا با عنوان "Intensification of Sorption Processes: Active and Passive Mechanisms" توسط «دکتر محمود رضا رحیمی» استاد گروه مهندسی شیمی و دکتر سلیمان مصلح استادیار گروه مهندسی پلیمر دانشگاه یاسوج و رئیس دانشکده نفت و گاز گچساران تألیف شده است و توسط انتشارات الزویر در ماه نوامبر سال 2021 منتشر گردیده است.

این کتاب در دو بخش و هفت فصل نگارش شده است و به بیان جامع کاربرد فرآیندهای نوین جذب بر پایه فناوری تشدید فرآیند (Process Intensification) در صنایع مختلف (نفت و گاز، پتروشیمی، داروسازی، صنایع غذایی، آب و فاضلاب و ...) پرداخته است. این کتاب ضمن بیان اصول بنیانی در تشدید فرآیندها و ساخت تجهیزات، چالشهای موجود در بحث افزایش مقیاس را به همراه ارزیابیهای فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب برای پژوهشگران و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بویژه در رشته های مهندسی شیمی، شیمی و محیط زیست و همچنین مهندسان طراحی فرآیند در صنایع مختلف کتابی ارزنده و مفید خواهد بود.تالیف آن از سال ۲۰۱۸ آغاز و در سال ۲۰۲۱ به اتمام رسیده است و حاصل پژوهش های چندین ساله دکتر محمود رضا رحیمی و تیم تحقیقاتی ایشان به وپژه دکتر سلیمان مصلح می باشد و با توجه به اینکه بخش عمده کتاب هم زمان با همه گیری ویروس کووید-۱۹ نگارش شده است، در مقدمه این کتاب به نقش فناوری تشدید فرآیند در تولید واکسن کووید-19 نیز اشاره شده است و نویسندگان پیشنهاداتی را در راستای توسعه فناوریهای پایدار جهت تولید دارو و واکسن جهت مقابله با بیماریها، از جمله COVID-19، معرفی نموده اند.

لینک دسترسی به صفحه کتاب منتشرشده در پایگاه الزویر:

https://www.elsevier.com/books/intensification-of-sorption-processes/reza-rahimi/978-0-12-821411-4

محمودرضا رحیمی رئیس اسبق دانشگاه یاسوج و عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی است که از خرداد 94 تا اواخر بهمن 96 مسئولیت این دانشگاه را برعهده داشت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 کارمند 1400/10/20 11:56:27

    تبریک عرض میکنم خدمت ایشان و همه دست اندرکاران

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها