یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقاد تاجگردون از رفتار دوگانه امام جمعه گچساران/ حجازی: الان هم می گویم اسب‌دوانی زنان حرام است

انتقاد تاجگردون از رفتار دوگانه امام جمعه گچساران/ حجازی: الان هم می گویم اسب‌دوانی زنان حرام است

غلامرضا تاجگردون نماینده پیشین گچساران و باشت در مجلس که این روزها از بسیاری از چهره های سیاسی و اجتماعی گچساران که در مصدر امور هستند فعال تر است و مسایل شهرستان و استان را به طور دقیق رصد می کند، چندروز پیش در صفحه اینستاگرام خود نسبت به رفتار دوگانه امام جمعه گچساران انتقاد کرده بود و امروز حجازی امام جمعه این شهر در خطبه های نماز جمعه جواب تاجگردون را داد.

به گزارش افتونیوز، ماجرا از این قرار است که تاجگردون نماینده دو دوره گچساران در مجلس دو روز پیش مطلبی را در اینستاگرام خود منتشر کرد و از همشهریان خود خواسته بود که کپشن را مطالعه کنند. تاجگردون در این پست با آوردن عکسهایی از جشنواره مشک و ملار در دوران نمایندگی خود و همچنان در این دوره (امسال) به رفتار دوگانه امام جمعه گچساران انتقاد کرده بود. تاجگردون در این پست نوشته بود:

«دیروز در خبرهاي مربوط به شهرستان گچساران مواجهه با خبري شدم تحت عنوان برگزاري ورزشهاي بومي و چند عكس توجهم را جلب كرد. اون سالها برنامه اي تحت عنوان مشك و ملار به موضوع ورزشهاي بومي و موضوعات فرهنگ بومي ميپرداخت و طبق برنامه بانوي محترمي بسيار وزين و محجبه كه عكسش در اين پست آمده اسب سواري ميكرد. اعتراض برخي از محترمين و ائمه جمعه بلند شد كه نبايد زن اسب سواري كند. من هم عكس محجبه بانو را نشان دادم و اشاره به صدر اسلام كردم و استدلال من كفايت نميكرد و اعتراضات سنگين تر شد. در برنامه ديروز ديدم بانوي محترم و محجبه اي با اسب است و ديدم برخي كه اون روز اعتراض كردند هستند و حتي برگزار كننده برنامه هستند. فهميدم مشكل ورزش و اسب و بانو نبود. مشكل چيز ديگري بود. منتظر روز جمعه و خطبه ها ميمانيم»

 

این انتقاد متوجه حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران بود که وی در خطبه های نماز جمعه امروز پاسخ تاجگردون را از تریبون نماز جمعه داد.

حجت الاسلام حجازی گفت:

«توصیه می کنم خطبه های نماز جمعه را مجبور نکنیم که تریبون نماز جمعه به هرچیزی جواب بدهد، اینکه برخی می گویند منتظرم این جمعه چه می شود. هرچند صحبت هایی می شود و پست هایی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود،اما بگذارید جمعه و خطبه نماز جمعه که خطبه اول در بحث خودسازی و عقاید است و خطبه دوم نیز سیاسی است، پس بگذارید این خطاب ما به دشمنان باشد و مجبور نکنید که مسائل جزئی بیان شود.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند که اگر کسی دعوت به اخلاق ،خودسازی و راه رشد معنوی کند این انسان که دعوت می کند در اجر کسانی که بعدها هم انجام می دهند در اجر آنها هم سهیم است و عکس این موضوع هم صادق است،پس اگر کسی کار انحرافی جلوی مردم باز کند در گناه آنها هم سهیم است.ما اعتراضاتی داشتیم الان هم اعتراض دارم که تریبون نظام جمعه تریبون ولایت و رهبری است و تریبون جناح ، باند و جریانی خاصی هم نیست و بارها هم توصیه کردیم که مردم را منحرف نکنید و مجبور نکنید دختر و پسر بزک کرده مقابل هم قرار بگیرند و این جلسات را تشکیل ندهید،با پول نظام جمهوری اسلامی و اختیارات که مسئولین داشتند رسما جلسه وزر و وبال تشکیل می دادند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:الان هم اعتراض می کنیم و همان حرف را می زنیم،اولا بنای این برنامه را شما گذاشتید طبق این روایت پیامبر(ص) در جرم و گناهش شما شریک هستید و اگر جای دیگری هم مواردی باشد باید بررسی و برخورد بشود پس هردولتی هرکسی و هر مقامی نمی تواند مقابل قرآن و اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد.

حجت الاسلام حجازی گفت: اسب دوانی زن در منظر نامحرم که تهییج می کند و چشم چرانی می شود حرام است،و این دولت و آن دولت هم ندارد متاسفانه بنای بدی گذاشته شد و عزیزان حتما از چنین اقداماتی جلوگیری کنند و امیدواریم کسانی که بنای این موارد را گذاشته اند توبه کنند. (به نقل از فارس)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 حسن 1400/10/25 2:33:1

    افتوخبر طبق قانون ارسال نظرات خودتون باید تعطیلش کنید چون اسمتون عیرفارسیه.وازهمون اول موضع بطرف تاجگردون گرفتی که ازمسؤولین فعالتره ونطرات باب میل و طرف خودتون انتشارمیدین.برضد حاج آقاحجازی ونمازجمعه وافسادطلبینون که ازچهل سال نظام سی وپنجسالش کشور بکام تون بود وازهیچ فسادوخیانتی به دین وکشورتاحدبراندازی ووطن فروشی ونوکری دشمن کوتاهی نکردید کارتون همش همش همین بزن بکوب و........

    پاسخ
  • 2 ص م 1400/10/24 20:13:51

    مگر عصر حجر است آقای حجازی زنان تو دنیا دارند آقایی میکنند آنوقت شما به یک باندی محجبه گیر میدین چرا هر بحثی می کنید به این دیده رفتار جنسیش نگاه می کنید

    پاسخ
  • 3 علی 1400/10/24 19:56:24

    جناب امام جمعه ، توی خیابان که انبوهی از جمعیت در رفت و امد هستند ، چشم چرانی که بیشتر است آیا از نظر شما باید خیابان و بازار را هم تعطیل کرد ؟ راستی میشود بفرمایید شما که اینقدر سنگ آخرت مردم را به سینه میزنید برای دنیای مردم چه کار کردید ؟ بفرمایید مگر شما باید در اخرت پاسخگوی اعمال من در دنیا باشید ؟ خواهشا دنیای ما را با این حرفهای مفت خراب نکنید. ۴۳ سال است همش وعظ می کنید و دریغ از یک جو اثر . مشکل ملت هست با مشکل از .................. شماست که با انهمه امکاناتی که در اختبار داربد ، ذره مثقالی تاثیر مثبت بر دوح و روان و زندگی مردم نداشته اید .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها