یادداشت
گفتگو و گزارش

نقره‌داغ کردن مردم استان توسط استاندار دولت انقلابی!

نقره‌داغ کردن مردم استان توسط استاندار دولت انقلابی!

مالیات های استان از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری، به ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه 1401 افزایش یافته است که افزایش حدود 70 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش افتونیوز، در حالی که به علت بیماری کرونا در دو سال گذشته، خیلی از صنوف یا تعطیل هستند یا مغازه خود را جمع کردند یا هیچ گونه کالای جدید خریداری نکرده اند و از آن سو وضعیت شرکتهای خدماتی و پیمانکاری وضعیت مناسبی ندارند و دولت هم هیچ گونه پولی به پیمانکاران پرداخت نکرده است و مشتی کاغذ به نام اسناد خزانه در مقابل طلبشان به آنها داده و سررسید آنها برای ۴ سال دیگر است که حتی با تنزیل و فروش باکسر ۷۰ درصد کمتر از قیمت هم خریدار ندارند استاندار و دیگر دستگاههای متولی مثل برنامه و بودجه، اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی و ... در ستاد درآمد استان برای سال آینده پیشنهاد افزایش 70 درصدی مالیات مردم استان را در بودجه داده اند. هر چند خیلی از درآمدهای مالیاتی استان نیز از محل فروش نفت و گاز گچساران بوده و هست اما همین نیز هم به واسطه عدم فروش نفت به جهت تحریم ها وصول نمی‌شود و اکنون نیز بیشتر بدهی مالیاتی خود را پرداخت نکرده است.

معمولا مالیات استان هر ساله از سوی ستاد درآمد که استاندار ریاست آن را برعهده دارد و دستگاههای نظیر برنامه و بودجه، اقتصاد و داریی، امور مالیاتی و .... از اعضای آن هستند پیشنهاد و مصوب شده و طی نامه ای با امضای استاندار به کشور اعلام می‌شود.

در این اوضاع و احوال که معیشت مردم روز به روز دچار مشکل می شود و به دشواری هزینه های زندگی خود را تامین می کنند، استاندار و دیگر مسئولان استانی هم گویا به دنبال دست کردن در جیب مردم و صنوف بدبخت و کارکنان دولت و مشتی شرکت ورشکسته و بدهکار هستند.

ظرفیت بند واو تبصره ۵ قانون بودجه یا همان تهاتر است در بحث مالیات تکمیل شده است و بر اساس اخبار موثق، به تازگی هم اداره مالیات استان به سراغ عملکرد سال های ۹۰ به بعد رفته چون کفگیر دولت به ته دیگ خورده است(کاهش درآمدهای مالیاتی از سال 90 به بعد و به عنوان نمونه گرفتن مالیات از تراکنشهای مالی مردم که تا کنون سابقه نداشته) و متولیان دولت انقلابی و مردمی! کاری راحت‌تر از افزایش مالیات مردم و ظلم بیشتر به آنها پیدا نکرده اند.

نکته تاسف بارتر اینجاست که رشد مالیات در کشور 60 درصد بوده اما مالیاتی که مردم استان باید بپردازند رشد 70 درصدی داشته است!!!

اکنون توپ در زمین نمایندگان استان است که در مجلس و کمیسیون تلفیق حضور دارند که مردم استان با رصد عملکرد آنها در این کمیسیون و مشخصا در خصوص همین موضوع مالیات استان، متوجه شوند که آیا کسانی که با رای آنها به مجلس رفته اند وکیل الدوله هستند یا وکیل المله!

جمله مشهوری هست که می گوید: موثرترین راه برای در هم کوبیدن طبقه متوسط و مردم این است که آنها را بین دو سنگ آسیاب «تورم» و «مالیات» قرار دهند که در این حالت جامعه به دو طبقه فرادستان و فرودستان تقسیم می شود.

در بودجه سال آینده سهم استان از مالیات چند برابر شده است و اثر تورمی آن نیز به زودی بر تورم کمرشکن فعلی افزوده خواهد شد و نتیجه آن فقیرتر شدن روز به روز مردم بی‌پناه استان خواهد بود.

تلاش برای تماس با شهابی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و غفاری مدیرکل مالیاتی استان و گفتگو با آنها بی‌نتیجه بود!

منبع: سازمان مدیریت و برنامه ریزی - سازمان مالیاتی - لایحه پیشنهادی دولت ۱۴۰۱ و صحبتهای یک کارشناس اقتصادی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 مردم 1400/10/28 21:58:50

    تا کی کلمه انقلاب را باید بکار ببرند مگر کشور ویران نشده خب کلمه دولت ویرانگر بگید در اخبار و اعلامیه ها

    پاسخ
  • 2 حسین 1400/10/28 9:38:17

    تا بود همین بوده این نیروهای ب اصطلاح انقلابی دقیقا همیشه همین جور بودن یادتان نرفته بعداز سال۸۲ اقایان که مجلس رابدست گرفتن دولت را هم تحت فشار قرادن و عملا تعطیلش کردن بعد که اقای احمدی نژاد امد هرچی فشار بود از امون اول بر ملت وارد کردن در این چند مدت کوتاهی که مجدد امدن سر کار مجدد از همون اول شروعش کردن

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1400/10/27 23:55:59

    چقدم انقلابی ها ساده لوح شدن

    پاسخ
  • 4 ساعد 1400/10/27 20:45:5

    سلام وخسته نباشید خدمت روزنامه‌نگاران عزیز.وهمچنین پایگاه خبری آفتونیوز. شماخبرنگارا وظیفه بزرگی دارین درقبال مردم ستم دیده استان ما.شمادرواقع مجری عدالت هستین.شما خبرنگاران خودتان بزرگترین صلاح هستید.پس چرا صداسیما سکوت می‌کنه چرا ازصداسیما انتقادی نمیشه .همه مردم استان ک نمیتوانندازطریق پایگاه شماآگاه بشن.لطفاازخودصداسیما شروع کنید.بله من ک میدانم صداسیما بزرگترین خیانت رو بمردم ستم دیده استان کرده مردم باید بفهمند.آگاه شوند ک چ اتفاقهای در استان وکشورمیشوند.مردم ماهنوز نمی‌دونن چگونه مطالبگری کنن.پس شماروشنفکرا صدای این مردم فقرزده وستم دیده هستید.و از آفتو نیوز وهمه عوامل آنها تشکرمیکنم

    پاسخ
  • 5 یاسوج 1400/10/27 19:54:31

    درود بر شما که درد و فشار بر مردم را انعکاس میدین. همه جای کشور هر روز در حال افول است و رونقی نیست، اما مالیات در حال صعوددددد

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1400/10/27 18:52:46

    پیشنهاد شهابی مدیر اصلاحاتی خودتونه حتما

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها