یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه‌ای به استاندار/ همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی را جدی بگیرید!

نامه‌ای به استاندار/ همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی را جدی بگیرید!
یکی از فعالان اجتماعی در نامه ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وی خواسته است تا به موضوع همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی توجه جدی داشته باشد. به گزارش افتونیوز، متن کامل نامه سیدعلی حمیده‌کیش شاه‌قاسمی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی می آید:

به نام خدا جناب آقای دکتر احمد زاده استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد سلام علیکم قبلاً از طریق مدیر کل روابط عمومی استانداری جناب دکتر تقی زاده به استحضار رساندم که بنا دارم، تجربه خود را در تهیه و اجرای یک برنامه میان مدت به عنوان مدیر آمادگی یگانی و ماموریت سپاه به همراه تجربیات خود از عملکرد سیاسیون در سطح کشور و برخی از استانهایی که افراد آنها سکاندار سیاست در کشور هستند از قبیل اصفهان و کرمان را تقدیم جنابعالی به عنوان یک دوست که توفیق تان را موفقیت خود می دانم ، تقدیم کنم ، اما این امر به هر دلیلی میسر نشد. با اینحال بواسطه دلسوزی که نسبت به استان و جنابعالی دارم ، اهم موارد بشرح زیر تقدیم می شود . ۱) پرهیز از جریان گرایی و استقرار شایسته سالاری با تعیین استراتژی اداره مطلوب استان با بکارگیری نخبگان ۲) تعیین اهداف ( کلان ، میان مدت و کوتاه مدت) و برنامه ریزی متناسب برای رسیدن به آنها ۳) شناسایی عوامل کلیدی موفقیت به منظور بکارگیری رشد ، توسعه و بهبود اداره استان ۴) شنا سایی موانع و مشکلات اساسی و عمده و تعیین راهکارهای برون از آنها ۵) سازماندهی همکاران متناسب با استراتژی، اهداف و برنامه های تعیین شده ۶) آرایش صحیح امکانات و منابع در جهت رفع موانع و مشکلات اساسی و عمده ی موجود ۷) تعامل و هم افزایی با مجموعه ارکان نظام ، دولت و استان و استفاده بهینه از فرصت های بوجود آمده . ۸) بازرسی دائم و رصد و پایش مستمر اهداف، برنامه ها و عملکرد مسئولین استان ۹) حاکمیت قانون ، شفافیت و مسئولیت پذیری، مشارکت ، برابری، کارایی و پاسخگویی مسئولین و دست اندرکاران ۱۰) توسعه اجتماعی، جذب عادلانه نیروی انسانی بدون توجه به جریان های سیاسی و قومگرایی و توجه جدی به ایثارگران انقلاب اسلامی. ۱۱) تلاش در جهت تکمیل زیر ساخت های توسعه از جمله تکمیل و توسعه راههای مواصلاتی ، بزرگراهها و حمل و نقل هوایی بویژه تلاش در جهت تکمیل حمل و نقل ریلی( راه آهن یاسوج به اقلید) ۱۲) توسعه بخش کشاورزی به عنوان استراتژی و راهبرد اصلی توسعه روستایی در جهت تحقق اهداف رشد و توسعه استان و رفع مشکل نابرابری درآمدهای شهری و روستایی و البته تضمين تداوم رشد و توسعه اقتصادی به عنوان بستر توسعه ملی. بدیهی است که بخش کشاورزی به عنوان منبع اصلی تأمین درآمد و از مهمترین فرصت های اشتغال در توسعه روستایی و یکی از راههای اصلی جلوگیری از سرازیر شدن نیروی کار کم سواد از روستاها به حاشیه شهرها می باشد . ۱۳) اهتمام جدی به اشتغال مولد به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های زیربنای توسعه پایدار در چارچوب تعاونی ها در جهت پشتيبانی اقتصادی از توليدکنندگان روستایی . بدیهی است اشتغال در حوزه صنایع روستایی به ویژه صنایع کوچک و متوسط یکی از پایه های اصلی جهش تولید از طریق اشتغال جوانان و زنان می باشد. ۱۴) حمایت از تولید عام بویژه فعال کردن واقعی شهرک های صنعتی ۱۵) حمایت از گردشگری به عنوان یکی از مولفه های مهم توسعه ۱۶) توجه جدی به ورزش استان اعم همگانی و قهرمانی به عنوان یکی ار شاخص های مؤثر بر توسعه سرمایه اجتماعی. ۱۷) اهتمام جدی به وضعیت مسکن از طریق راه اندازی تعاونی مسکن ۱۸) اهتمام جدی به حفاظت و مدیریت از منابع طبیعی و آب، این منابع مهم و حیاتی استان .

جناب آقای استاندار بدون شک رشد و تعالى استان در پرتو همبستگى اجتماعى و مشارکت عمومی آحاد جامعه امکان پذیر است، امری که متاسفانه تاکنون میسر نگردیده و در این مدت کوتاه استقرار دولت جدید و انتصاب جنابعالی نیز متاسفانه دور نمایی از آن دیده نمی شود، بلکه نشانه های افزایش واگرایی و عوامل تهدید همبستگى اجتماعى بویژه جریان گرایی در سایه قومگرایی از قُبَل سهم خواهی جریان های سیاسی ، پدرخواندهای خود خوانده و نمایندگان مجلس دیده می شود. جناب دکتر احمد زاده عزیز حتما استحضار دارید که از جمله دلایل مهم تهدید همبستگى اجتماعى جاه طلبى و برترى جویى برخى از افراد است. کسانى که براى خود جایگاه ویژه اى قائل هستند و خود را موجودات برتر از سایرین مى دانند. قرآن کریم براى جاه طلبانى که قهراً به عصیان و سرکشى نیز مى انجامد، مى فرمایند: خانه آخرت را براى کسانى قرار مى دهیم که در زمین خواستار برترى نیستند و فرجام (نیکو) از آن پرهیزگاران است. و پیامبر(ص) مى فرمایند: حب مال و جاه طلبى، نفاق را در دل مى رویاند، همان طور که آب سبزى را مى رویاند.

آقای استاندار از دیگر عوامل تهدید همبستگى اجتماعى را می توان توقع ها و طمع هاى بى مورد، دانست که موجب اختلاف و تفرقه گرایى ها می گردد، چرا که کسانی براى اشغال پست هاى حساس و یا هدفهاى دیگر تلاش می کنند و چنانچه به خواسته ها و تقاضاهاى خود نرسند، سر به عصیان مى گذارند و به جبهه بندی ها ی خانمان سوز متوسل مى شوند. بدیهی است به همین دلیل است که اسلام عزیز این حالات را موجب سقوط شرافت و عزت انسانى فرد و جامعه معرفى کرده است.

جناب دکتر احمدزاده ، استاندار محترم بدیهی است که بدون مشارکت عمومى و مردمى، امکان توسعه، رشد و تعالى استان امکان پذیر نیست. از این رو، مى توان گفت به هر میزان انسجام اجتماعى، وحدت و همبستگى ملى و علاقه مندى مردم در مسیر حرکت به سوى اهداف مورد نظر، یعنى توسعه پایدار، مشارکت و همگرایانه باشد، چنین ملتى به راحتى و سریع تر از حد انتظار به اهداف و آرمان هاى متعالى و چشم اندازهاى ترسیم شده خواهند رسید. ملتى که داراى همبستگى اجتماعى و مشارکت عمومى است و از وحدت، یکدلى، یک رنگى و همدلى بهره مى برد، به راحتى با مشارکت عمومى شهروندان خویش به تحقق اهداف متعالى نظام خویش دست خواهد یافت. پس بدون شک انسجام و همبستگی، راهبردی مهم برای توسعه پایدار، خنثی سازی توطئه های دشمنان و عامل مهم رفع مشکلات کنونی استان ماست. انتظار می‌رود جنابعالی به عنوان مقام عالی دولت در استان در این شرایط استمرار بحران ویروس کرونا و وجود مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال، با حفظ وحدت و انسجام همراه با تعامل و همکاری تمام دستگاههای مسئول در سایه علم و آگاهى، مشورت و تفاهم، مهربانى و مدارا ، صفا و یکرنگى و نوعدوستى و برادری با تعامل با نخبگان، دانشگاهیان ؛ صاحبان تجربه و خرد و نمایندگان استان البته در چارچوب تفکیک قوا و وظایف و تکالیف قانونی آنها نه بیشتر ( قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون) ، در جهت استقرار قانون و خدمت گذاری به مردم و توسعه استان تلاش نمایید. سید علی حمیده کیش شاه قاسمی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 محمد 1400/11/27 23:25:21

    درود بر سید خوش فکر و ارزشمند جناب آقای سیدعلی حمیده کیش البته چون طی سالها تجربه به ما آموخته که مسئولین گوش شنوایی نداشته اند، جا دارد این مثل معروف را چاشنی سخن نمایم؛ گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست؛؛ آنچه به جایی نرسد فریاد است. آنچه فعلا ز قوم گرایی و طیف گرایی و انتصاب های فامیلی حتی در سطح کلان کشور مشاهده می شود، خیلی نمی شود به آینده امیدوار بود. اگر صدای منتقدین دلسوز چون شما شنیده شود، نتیجه و میوه شیرنی خواهد داشت وگرنه پایان این داستان تلخی و ناکامی دولت هاست. درود

    پاسخ
  • 2 محمد 1400/11/27 23:21:41

    درود بر سید خوش فکر و ارزشمند جناب آقای سیدعلی حمیده کیش البته چون طی سالها تجربه به ما آموخته که مسئولین گوش شنوایی نداشته اند، جا دارد این مثل معروف را چاشنی سخن نمایم؛ گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست؛؛ آنچه به جایی نرسد فریاد است.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها