یادداشت
گفتگو و گزارش

سوءمدیریت و هدررفت بیت‌المال در گازرسانی به زیلایی! / نظارت نماینده؛ فدای نسبت فامیلی با مدیرعامل/ خیانت به مردم و نظام یا افتخار؟!

سوءمدیریت و هدررفت بیت‌المال در گازرسانی به زیلایی! / نظارت نماینده؛ فدای نسبت فامیلی با مدیرعامل/ خیانت به مردم و نظام یا افتخار؟!

افتونیوز - تاخیرهای متعدد در پروژه‌های گازرسانی که عمدتا به دلیل سوء‌مدیریت‌ بوده، یکی از مباحثی است که هزینه‌های اجرای یک پروژه را ممکن است چند برابر کند. به عنوان مثال، در یک پروژه، پیمانکار خلع میشود و ۳۰ درصد این پروژه باقی می‌ماند و کارفرما با سوءمدیریت، این ۳۰ درصد باقیمانده را با تاخیر و بعد از چندین ماه یا مثلا یک سال و دو سال، آنهم در یک شرایطی تورمی در حالی به پیمانکار دیگر واگذار می‌کند که در این زمان، دو برابر هزینه کل پروژه، باید هزینه‌ی اجرای ۳۰ درصد باقیمانده شود.

گاهی حتی به دلیل ناکارآمدی عوامل کارفرما در حل برخی موانع، شاهد طرح دعاوی پیمانکاران علیه کارفرما در دادگاه و صدور حکم علیه کارفرما بوده‌ایم که کارفرما به پرداخت جرائم سنگینی به پیمانکاران محکوم شده‌اند.

همچنین ناکارآمدی مدیریتی در ارتباطات با پیمانکاران می‌تواند دلیل واگذاری پروژه‌ها به پیمانکارانی باشد که صلاحیت فنی نداشته و با تاخیرهای طولانی مدت ناشی از سوء مدیریت، شاهد رشد نجومی هزینه‌ها می‌باشیم و گاها کیفیت اجرای پروژه‌ها با استاندادها فاصله بسیار دارد. گاهی به دلیل ارتباطات فامیلی و رفاقتی با پیمانکاران یا در اثر ناآگاهی فلان پیمانکاری که باید بر اساس ماده ۴۶ شرایط عمومی پیمان فسخ پیمان شود با دور زدن قانون از ماده ۴۸ و خاتمه پیمان برای پیمانکار مربوطه استفاده می‌شود.

شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها از برخی موارد فوق مستثنی نبوده بلکه در پروژه‌های مختلف شاهد تحمیل هزینه‌های دوچندان به دلیل تاخیرهای ناشی از ضعف شرکت گاز استان، یعنی کارفرما در دوران مدیریت خادم همیشه پر ادعا، و در عین حال بسیار ضعیف بوده‌ایم و حتی در پرونده‌هایی، پیمانکار با شکایت از کارفرما، شرکت گاز را محکوم به پرداخت مبالغ کلان به پیمانکار نموده که همه‌ی آنها ناشی از ضعف شدید کافرما و در راس آن خادم و معاونت‌های مربوطه بوده است که در تمام این مدت با بزرگنمایی برخی افراد، تلاش می شد با پوشش و روکش زدن بر ضعف‌های مجموعه، از وی به عنوان مدیری قوی یاد شود!

در ارتباط با گازرسانی زیلایی بویراحمد، به دلیل سوءمدیریت بزرگ و چیزی شبیه خیانت که در خوشبینانه حالت می توان آنرا غیر تعمدی قلمداد کرد، زمان اجرای این پروژه به درازا کشید. و باعث هدر رفت حداقل مبلغی در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان از منابع مالی و بیت‌المال بی زبان در اثر این سوءمدیریت شد.

تکمیل گازرسانی روستاها و مناطق استان در مرحله پایانیست و گازرسانی به بخش محروم زیلایی، پس از گازرسانی به تمام مناطق استان، افتخاری نیست که اینگونه آن را در بوق و کرنا می‌کنند کاری که در زمان هدایتخواه و جناب حبیبی برای آسفالت راه روستایی زیلایی شاهد آن بودیم و با تبلیغات فراوان به عنوان خروج زیلایی از بن بست محرومیت نام می‌بردند!! اما هنوز زیلایی غرق در محرومیت است. و این داستان ادامه خواهد داشت.

حتی بدون نمایندگان استان و مدیرعامل فعلی شرکت گاز، شاید خیلی زودتر چنین اتفاقی با ۳۰ یا ۴۰ درصد این مبلغ هزینه در سال ۹۷ شروع می‌شد.

اما چگونه؟ و واقعا شاهد چه خیانت بزرگ و سوءمدیریتی در این پروژه بوده‌ایم؟؟

پروژه گازرسانی زیلایی که تامین اعتبار ابتدایی ۶۷۳/۴۸۹/۱۴۵/۰۰۰ ریال (تقریبا کمی بیش از شصت و هفت میلیارد تومان) آن بر اساس شواهد به زمان نمایندگی غلام‌محمد زارعی بر‌می‌گردد در ابتدا با سوءمدیریت خادم، این پروژه با تاخیر به مناقصه رفت و پس از اینکه به پیمانکار واگذار شد با یک حساب سرانگشتی توسط پیمانکار به دلیل تورم بالا و زیان‌ده بودن تقریبا ۸ میلیاردی، از اجرای پروژه انصراف داد و قید یک و نیم میلیارد تومان ضمانت خود را نیز زد (روند شکایت در این پرونده برای استرداد ضمانت پیمانکار و کم کاری شرکت گاز استان خود جای بحث فراوان دارد)

خادم و حلقه اطراف‌ش - که در دولت جدید هنوز توسط نماینده مرکز استان احتمالا به دلیل ارتباطات فامیلی حمایت می‌شود - به جای اینکه تامل کنند و خلاقیت به خرج دهند که وقتی نمی‌توانند با ۶۷ میلیارد تومان، کل پروژه را اجرا کنند و هزینه‌ها نیز هر روز به شدت افزایش می یابد سریعا بخشی از پروژه را تفکیک کرده و مثلا این مبلغ را به ۷۰ تا۸۰ درصد پروژه اختصاص دهند و سریع مناقصه را برگزار و شروع به کار کنند و ۲۰ تا ۳۰ درصد باقیمانده را نیز در اولین فرصت و پس از تامین اعتبار به پیمانکار واگذار و به پایان برسانند تا سر جمع، کل پروژه حتی در صورت بالاترین تورم، با مبلغی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیاردتومان هزینه اجرا می شد و مردم محروم زیلایی یک روز و یک سال زودتر صاحب گاز می شدند، نه تنها هزینه اجرای یک پروژه را به دلیل سوءمدیریت تقریبا ۲ برابر شده، بلکه با این تاخیر در حق این بخش جفا و ظلم شده و نباید اینگونه بر آن‌ها منت گذاشت. آنهم وقتی هنوز مشخص نیست با همین مبلغ و این مدیریت ضعیف قوم و خویشی اجرای پروژه چقد طول بکشد؟!

در واقع باید در این موضوع، مدیریت شرکت گاز استان مذمت و توبیخ شود و مسئولان در روز کلنگ‌زنی از مردم زیلایی عذرخواهی می‌کردند و اگر نظارتی بود باید به جهت این حیف و میل بیت‌المال پاسخگو باشند.

اما متاسفانه، خادم و تیم اطرافش در این موضوع، تهی از خلاقیت و کارآمدی بوده و به دلیل عدم احساس مسئولیت و وجدان کاری، امروز و فردا کرده تا مثلاً مازاد اعتبار این پروژه تامین شود و هر روز به دلیل تورم، این رقم افزایش پیدا کند و در نهایت مجبور شدند پروژه ای که در بدترین شرایط موجود، تقریبا با ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شد امروز برای واگذاری ۱۷۵ میلیاردتومانی آن به پیمانکار جشن پیروزی گرفته و پایکوبی کنند. البته ارتباطات فامیلی مدیرعامل گاز با نماینده مرکز استان و عدم نظارت درست دستگاههای نظارتی در این موضوع تاثیر زیادی بر این سهل انگاری و هدر رفت منابع داشته است.

در باب دیگر تاخیرها و ناکارآمدی‌های خادم و حلقه‌ی اطراف‌ش، می‌توان به گازرسانی به مجموعه روستاهای قلعه رئیسی، دیشموک و روستاهای تابعه که یک فاز آن توسط شرکت "شیوا مشعل صداقت" اشاره کرد که قرار بود تمام روستاها گازدار شوند اما چندین سال به اتمام نرسید و مابقی پروژه در طی فاز ۴ و ۵ به پیمانکاران واگذار شد که فاز ۱ و ۴ آن نیز در یک برهه تعطیل شد تا هزینه سنگینی به کارفرما و بیت المال تحمیل شود.

یا می توان از پروژه ساختمان اداری شرکت گاز دهدشت نام برد، که بیش از یک سال از مدت انتهای پیمان می گذرد اما هنوز تکمیل نشده و این تاخیرها، هزینه زیادی در این شرایط بحرانیِ اقتصادی به کارفرما و بیت المال تحمیل کرده است.

یا فاز سوم گازرسانی به لوداب از سوی شرکت "زیباسازان چویل" با سهل‌انگاری و ضعف کارفرما یعنی خادم و اطرافیانش در حل معارضات و عدم مدیریت فنی و اصولی، پروژه تعطیل و با مبلغی بسیار بیشتر از مبلغ قبلی به پیمانکار واگذار شد که اگر قانون حکمفرما باشد باید این هزینه‌های تحمیلی به نظام و مردم، در این شرایط بحرانی اقتصادی از مقصران و مسببین پس گرفته شود. و با این افرادی که به راحتی به منابع این کشور و اعتماد مردم چوب حراج می‌زنند قاطعانه برخورد شود.

یا در فاز ۲ گازرسانی به لوداب با سرنوشتی مشابه، به پیمانکار ثانویه واگذار شد و هزینه زیادی ناشی از تاخیرها به کارفرما و بیت المال تحمیل شد.

و یا در بحث دعاوی، در فاز ۱ پروژه قلعه رئیسی به دیشموک شرکت "چنگیز بویر" و همچنین گازرسانی به لوداب از شترخوان و چنار برم، شرکت "جهان نمای دشت دنا"، متاسفانه شرکت گاز به دلیل سهل انگاری صورت گرفته، به پرداخت بیش از "یک میلیارد تومان" خسارت در مراجع قضایی محکوم شد.

یا در پروژه گازرسانی به منطقه تنگ سرخ و گنجگون به دلیل ناتوانی کارفرما، یعنی خادم پر ادعا و اطرافیانش در حل نکردن معارضات و سوء‌مدیریت، پروژه فسخ پیمان شد تا با هزینه بسیار بیشتری نسبت به گذشته مجدد انجام شود.

در پایان می توان اینگونه نتیجه گرفت اگر در اجرای پروژه گازرسانی زیلایی خلاقیت و احساس مسئولیت و فهم مدیریتی در شرکت گاز استان و یک نظارت عالی دستگاههای نظارتی به ویژه نماینده مرکز استان، فارغ از مسائل قوم و خویشی وجود داشت می‌توانستیم با حداکثر ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیاردتومان و البته قبل‌تر از آن با ۹۰ میلیارد این پروژه را به اتمام رسانید. اگرچه مسئولان کشوری صرفا به دلیل محرومیت زیلایی سریعا و در کمترین زمان ممکن با افزایش اعتبار گازرسانی به این بخش موافقت کردند در حالی از اصل ماجرا و سوءمدیریت‌ها در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بی خبر بودند. حکایتی که همچنان ادامه دارد....

( نسبت به تمامی موارد بالا شرکت گاز استان این حق را دارد شفاف سازی نماید و این سایت خبری آماده انتشار جوابیه است)
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 35 نظر

  • 1 پاتاوه 1400/12/3 13:56:21

    بای بای روشنفکر حیف رای که ب تو دادم

    پاسخ
  • 2 یاسوج 1400/12/3 13:25:37

    خدا ...... کنه مدیر .... همه نوچه های اطرافتو

    پاسخ
  • 3 در جواب بویراحمد بالا 1400/12/2 14:40:7

    در جواب بویراحمد بالا. پلشت خودتی که دین و دیانت نداری. .... یه نامرد کثیف و رشوه خواری هست که فقط به منافع خودش فک میکنه.

    پاسخ
  • 4 ضرغام 1400/12/2 7:50:53

    من اولین مخالف خادم بودم بودم حدود دوسال تمام توانم را بر علیه ایشان به کار بستم و ایشان نان زن و بچه مرا اجر کرد ،و من دیدم فایده ای ندارد اومدم باهاش بیعت کردم مثل گروه خوارج و با شرطی که گذاشت که در اخر بهتون میگم ،قبول کردم خدا را شکر از اون روز به بعد شایستگی خیلی خوب اضافه کارم خیلی خوب و پست رئیس روابط عمومی را بهم داده و در بین مخالفین میشینم همش مخبری میکنم و یکی یکی دم عیدی ادم میفروشم و هیچ کس به من شک نکرد و خودم و خادم شیخ هستم .به هر حال خر خودتی و ماه پشت ابر نمیماند

    پاسخ
  • 5 جواب ناشناس 1400/12/2 7:41:2

    تو مثل سگی هستی که تکه استخوانی را جلوت انداخته حالا داری دمت را تکان میدی

    پاسخ
  • 6 بویراحمد بالا 1400/12/2 6:5:1

    نویسنده ی این متن یه آدم پولکی ، پلشت و بدرد نخور و معلوم الحال می باشد که پول گرفته تا توهین و تخریب کند مردم خودشون شعور دارند و خدمات و کار و تلاش شبانه روزی خادمین خود را می بینند نیازی به قلم تویه پلشت بدرد نخور نیست

    پاسخ
  • 7 سیدمصطفی جهانی 1400/12/2 0:46:20

    من بارها به همراه مهندس هادی اصل و مهندس سیده حلیمه قاسمی افرادی که به دنبال رانت و دزدی و پارتی و خرابکاری کردن نهی کردیم و به کاری خوب و امر به معروف کردیم ولی گوششان بدهکار نبود این ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که شرکت گاز را سرپا نگه داشته بدا به احوالتان اگر از مسیر درست خارج شویید و به فکر گرفتن رشوه باشید

    پاسخ
  • 8 سیده حلیمه قاسمی 1400/12/2 0:39:41

    فقط اقای مندس عابدی منش است که می تواند این پروژه ها به سرانجام برساند باسوادترین مقدس ترین با ایمان ترین مخلص ترین فرد شرکت گاز هستند آقای مهندس خادم به خاطر اعتقاد زیادی که بخدا دارد و خداترس است ایشان را برای سمت مهندسی انتخاب کرد که دخل و تصرفی در سرمایه های انقلاب نشود خدایا تا انقلاب مهدی خادمو برا ما نگهدار امین یا رب العالمین

    پاسخ
  • 9 ابوتراب 1400/12/2 0:32:14

    متاسفم برای همه نمایندگان و دستگاههای نظارتی متوهم استان متاسفم برای. روشنفکر از همه بیشتر که اینقد به این ادم به درد نخور مجال داده تا همه خرابکاریاشو تو ای مدت زمان ماست مالی کرده وقتی اومد آه در بساط نداشت و حال مالک شرق و غرب ایرانه حاشا به غیرتتان حاشا

    پاسخ
  • 10 ملوان زبل 1400/12/2 0:26:31

    بسپارید بر روی سنگ قبرمان تاریخ نزنند تا ایندگان ندانند بی عرضگان این برهه از تاریخ ما بوده ایم

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1400/12/2 0:15:56

    با سلام. خیلی جالبه متنی که نوشته شد قشنگ مشخصه هدفش عقده گشایی نویسنده هست. کامنت ها هم که همشون تخریب میکنن که در نوع خودش جای بحث داره. اما در مورد جماب مهندس خادم همین بس که الان که دارم این کامنتو مینویسم و امیدوارم انتشار داده بشه در یکی از سردترین نقاط استان یعنی دیشموک کنار بخاری گازی هستم که مدیون تلاش های شبانه روزی مهندس خادم و حلقه اطرافشون برای گازدار شدن ای مناطق بعد از سالها بودیم. اما جناب سردبیر برای من به عنوان یک مخاطب متوجه نشدن علت خصومت شخصی شما با اقای خادم است ایا به قول خودت شما هم دنبال اون رانت ها بودی که گیرت نیومده و شروع به تخریب بی اساس کردی. ای کاش قبل از خبر زدن در مورد مهندس خادم و حلقه اطرافش سری به دورترین نقطه منطقه دیشموک میزدی تا ببینی مناطقی که چندین ماه از سال زیر برف هستن چطور الان گاز دار شدن منظورم لیراب و مورخانی هست

    پاسخ
  • 12 بمب خبری در راه است 1400/12/1 23:25:43

    یک اتفاق و ضبط صدایی دارم مال دو سال پیشه منتظر زلزله باشید در چند روز اینده ،هیهات من نذله

    پاسخ
  • 13 زیلایی 1400/12/1 22:8:15

    ما مردم زیلایی دیگه اعتمادی به روشنفکر نداریم یه معلم پرورشی در حد نمایندگی نیست هزینه انتخابات رو از حالا جور کردن با تبانی با پیمانکار

    پاسخ
  • 14 مهندس محاسب 1400/12/1 18:33:28

    دوستان همین امروز هزینه گازرسانی به زیلایی این اندازه نیست و پشت صحنه اتفاقا عجیبی رخ داده همان پیمانکار قبلی بدون اینکه ضمانتش مصادر شود کار زیلایی رو بهش دادن ..

    پاسخ
  • 15 حرفحساب 1400/12/1 17:22:5

    ۱- افزایش نرخ ارز چند سال اخیر خصوصا ۹۷ به بعد باعث شده همه چیز حدودا ۳۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرده این یعنی اینکه ۳۰ تومان الان معادل یک تومان آن زمان هست.پس تحلیل شما بدون در نظر گرفتن این موضوع کارشناسی نیست. ۲-طی بررسی وپیگیریهای انجام شده از دیگر شرکتهای گاز استانی امار تعداد پیمانهای که در این مدت به عدم تکافوی تعدیل فسخ یا خاتمه شده است خیلی بیشتر از شرکت گاز این استان می باشد. ۳- پیمانکاری مدعیه مبلغی از پیمان در سال ۹۵ بوده که بهش داده نشده رفته شکایت کرده سال ۹۹ کارشناسان دادگستری وقاضی رای دادن براساس تعدیل ۳برابر داده شود درصورتیکه اگر حقش بوده می بایست ۳۰ برابر می کردن پس جریمه محسوب نمی شود. هرچند شرکت شکایت کارشناسان را انجام داده است. ۴- این چند پیمان فقط به دلیل ورسکستگی به خاطرافزایش نرخ ارز خاتمه یا فسخ گردید طبق شرایط عمومی پیمان

    پاسخ
  • 16 پیمانکار 1400/12/1 16:20:53

    افتوخبر آدرس محل کارت رو بده بیایم برای آنالیز و پیشنهاد قیمت

    پاسخ
  • 17 سرنوشت تو مثل خلخالیست 1400/12/1 16:9:35

    خادم به زودی باید به جای پیام تبریک سال نو باید پیام خداحافظی و طلب حلالیت بطلبد ،البته من حلالش نمیکنم انشاا...نفرین من بدرقه راهش

    پاسخ
  • 18 سوختمان بی صداقتی 1400/12/1 12:52:2

    جناب خادم به احتمال زیاد به خاطر مسائل فامیل گرایی قرار شد هفت تا هشت ماهی حمایت شود تا به منتقدانش در شرکت گاز بگوید بنده همه کاره‌ام همانگونه که برای ترساندن منتقدان عده‌ای به عمد یا سهوا شایعه میکردند جناب خادم ادم‌های امنتی گردن کلفت پشت سرش هست تا باعث ایجاد ترس و کنترل شرکت گاز گردد و از همان ابتدا به دلیل فامیل بودن با جناب روشنفکر، تمام جریان اقای روشنفکر و حتی تمام منتقدان دلسوز فدای این رابطه فامیلی شد و عده ای نیز از بالا از ایشان یک نیمچه حمایت داشتند و همزمان در تلاش بود تا روشنفکر در تهران برای ایشان پیگیر باشد تا بعد از کنار گذاشتن از استان به تهران رفته و مثلا به رقبا و منتقدان بگوید قدرت من را داشته باشید این یک نظر شخصی‌ست و قابل رد کردن می باشد. قیمت افرادی که در تلاشند با جایگاه قیمت پیدا کنند برای همه مشخص است یکی دوماه دیگه برداشته میشه ولی ان کسی همه چیز را باخت روشنفکر بود زیرا کل بویراحمد و حامیانش و منتقدان را برای یک رابطه فامیلی و شب نشینی و فشار خانواده در...فدا کرد. عدالتخواه فقط روشنفکر بقیه عدالتخواهان در طول تاریخ ادای روشنفکر دراوردن

    پاسخ
  • 19 شام اخر 1400/12/1 11:24:45

    بعضی ادمل با یه شومی خوشونه ایفروشنن خیلی مواظب شوملی بیت که ایخریت همینطوری گفتم کسی به خودش نگیره

    پاسخ
  • 20 ارجاسب هنگامدار 1400/12/1 11:22:30

    اخ سی ... به پایین و قوم خویشی

    پاسخ
  • 21 رزماهنگ رخشان 1400/12/1 11:21:6

    ماه پشت ابر نخواهد ماند پاسخ این خیانت‌ها به مردم بدبخت زیلایی داده خواهد شد یک انسان چقد میتواند خالی باشد

    پاسخ
  • 22 مناقصه 1400/12/1 11:18:34

    کاش پنج درصد شما دستگاههای نظارتی سواد و تعهد داشتند خادم همه را دور زده مث یه اقایی که همه طرفداراش رو دور زده

    پاسخ
  • 23 صالح نیا 1400/12/1 11:16:58

    خادم نه به دلیل قوم خویشی با خانواده روشنفکر؛ بلکه به دلیل علاقه شدید روشنفکر به محرومان حمایت میشود. خادم یکی از محرومترین انسان‌هاست😀 محروم از همه چیز!!!!!!!

    پاسخ
  • 24 بخر و بره 1400/12/1 9:49:30

    رییس حراست قبلی (رمضانی) متوجه حرکتهای غلط در واگذاری این مناقصه سنگین شدو مخالفت کرد باهاشون، بنده خدا رو اون قدر اذیت کردن تا مجبور شد انتقال بگیره بره. رییس حراست جدید هم (قاسمی) انسان پاکدستیه خودشون به زور کشوندنش اوردن الان هم اونقدر اذیت شده درخواست انتقالی داده. کل استان چشم پوشیدن روی فساد و نابودی یک شرکت به دست این مدیر و چند نفر دور برش. خااک تو سر همشون با اون همه ادعای مبارزه با فساد. در ضمن این پروژه رو اونقدر بالا پایین کردن تا بتونن با شرایط چرب جیلی خودشون واگذار بشه و لقمه خوبی ازش بگیرن. برید اسناد ابطال رو ببینید و اینکه چطور شرکت ی که باید ضمانتنامه ش ضبط می شد نشد. ........ اسنان در جریان بود ولی به هر دلیل این چند ماه کامل سکوت کرده و رها شده بدتر از قبل. مشکوک هستند به شدت، یکی باید خودشون رو .... کنه

    پاسخ
  • 25 غلومشاه 1400/12/1 9:23:5

    خادم جرایی که ۹۰ درصد کارمنداش لحظه شماری می کنند ....... شه چرا .. نمی شی پس نمیخوانت بفهم خودت جول و پلاستو جمع کن حالا که دستگاه های نظارتی خوااااب تشریف دارن

    پاسخ
  • 26 رشوه گیر سکه ای 1400/12/1 8:45:39

    گازرسانی به روستاها یک طرح ملیست وبه خاطر اینکه روستاییان عزیز به شهر مهاجرت نکنند این طرح تصویب شد و کلیه روستاهای کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ بایستی گاز دار شود ، اقای روشنفکر که معلم نهضت بودی و رحمن خادم که یک کارمند خوردگی بودی از سادگی و صداقت مردم خواهشا دیگه سو استفاده نکنید ،و اگر مترسک جای شما بودند بسا گازرسانی به این مناطق زودتر انجام میگرفت

    پاسخ
  • 27 زیلایی 1400/12/1 8:43:59

    شما نه کار به زیلایی داری نه هد رفتن پول خواستی نماینده رو بکوبی ولی اینو بدون ما مردم زیلایی تا ابد ابن خدمت روشنفکر رو فراموش نمیکنیم تو این قحطی پول که برا یه ميليارد باید ده وزارت خونه رو بری جمع کردن ای مقدار پول هنر بود با ای حال که طرفدار نماینده نبودم ولی وقتی صحبت پیمانکار و اطرافیان رو شنیدم متوجه شدم چقد روشنفکر برا این پروژه زحمت کشید در دوره ی آقای زارع چه خدمتی به زیلایی شد اگه واقعا رسالت خبری دارین بیاین یه مورد پوشش بدین فقط سید باقر بعدش یه کمی هدایتخواه تو چن سال اولش ولی سال های بعدش کلا زیلایی رو فراموش کرد چون از سبد رای زیلایی مطمئن بود ولی روشنفکر سنگ تموم گذاشت خیلی پشیمونم چرا بهش رای ندادم

    پاسخ
  • 28 ل 1400/12/1 8:39:49

    خدا لعنت شون کنه ، روشنفکر ای ............ نیله بره .

    پاسخ
  • 29 حق 1400/12/1 8:36:51

    چقدرروشنپکروداردستش دم دله ایزنن ک زیلایی راگل وبلبل کردیم ولی باورکنیدایهاالناس ک مردم زیلایی ازنماینده فعلی ازنظراگاهی جلوترند وخوب میدانندچه شده وچه گذشته وواقعیتهارابلدند ومیدونن ک زیرساخت ای گازرسانی بزیللیی اماده بوده اینهاب نام خودشون زدند ولی کدرخواندند

    پاسخ
  • 30 ركت خصوصي و فاميلي گاز 1400/12/1 0:52:8

    خادم اي همه دست و پا زد و با التماس از نماينده ها و اآويزون شدن به كس و ناكس يكي از اهدافش پروژه زيلايي بود و علت تاخير اين پروژه بخاطر اين بوده كه هر چه مبلغ پروژه بالاتر ميرفت سهم ...... هم بيشتر ميشد تنها دليلش همين و بس ضمن اينكه شركت برنده از رفقا و باند خادم هست و قبلا با هماهنگي خودشون انصراف داد و ضمانت نامه اش ضبط نشد و با وقاحت تمام البته چون دستگاههاي نظارتي ول معطل هستن اين بار باز هم پيمان به همون پيمانكار واگذار گرديد

    پاسخ
  • 31 غضنفر 1400/12/1 0:1:23

    این گرگا که توی لباس میشن تو کنج خلوت همه قوم و خویشن

    پاسخ
  • 32 ذولفقار رستانه 1400/11/30 23:25:52

    ای داد بیداد سی زیلایی

    پاسخ
  • 33 اکبر 1400/11/30 23:20:22

    ۷۰ میلیارد احتمالا عددی نیست

    پاسخ
  • 34 رمضان نوری 1400/11/30 23:19:26

    تحلیل بسیار علمی و عقلی

    پاسخ
  • 35 ادریس 1400/11/30 23:17:20

    مگه اینم فامیله

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها