یادداشت
گفتگو و گزارش

مورد عجیب در روستای برج علیشیر / پُتک افراد ناشناس خانه مادر شهید را ویران کرد/ مسولان کجایید ؟ (+ تصاویر)

مورد عجیب در روستای برج علیشیر  / پُتک افراد ناشناس خانه مادر شهید را ویران کرد/ مسولان کجایید ؟ (+ تصاویر)

اَفتونیوز - در روزهای حمله نظامی روسیه به اوکراین افکار عمومی را درگیر خود کرده است و ترس از جهانی مملو از خشونت همه جا فراگرفته است اما نیاز نیست به جای دوری برویم، در استان کهگیلویه و بویراحمد و روستای برج علیشیر روزانه اخبار عجیب و غریبی منتشر می شود و خشونت به عریان ترین شکل آن در حال وقوع است.

در طی روزها و هفته های اخیر اَفتونیوز اخبار و گزارش هایی در این رابطه منتشر کرد اما بعد از انتشار اخبار مربوطه این رسانه به اَشکال مختلف و به صورت رسمی و غیر رسمی زیر فشار مسولان قرار گرفت.

اخبار و مطالبی که در عینی و واقعی بودن آن ها هیچ تردیدی نبود اما از آنجایی که همچنان بسیاری مصلحت را بر حقیقت ارجح می‌دانند یا روزومه کاری فلان مدیر یا مسول کدر و تیره می شود سعی در سرپوش گذاشتن بر واقعیتی و پایمان کردن حق و حقوق مردمی دارند که طبق قانون دارای حقوق شهروندی اند و می بایست در مقابل متجاوز مورد حمایت قانونی قرار گیرند.

در سکانس اول این زنجیره ماجراها،   بعد از اجرای حکم اعدام شخصی در زندان مرکزی یاسوج که سال‌های قبل یک نفر را در شهرستان کهگیلویه به قتل رسانده بود، پس از مراسم خاکسپاری فرد اعدام شده، درگیری هایی به وجود آمد و متاسفانه باعث قتل یک نفر دیگر شد که کلیپ آن نیز در فضای مجازی منتشر شد.

اَفتونیوز هفته گذشته تصاویر تخریب و مورد سرقت گرفتن خانه های ۲۵ خانوار ساکن روستای برج علیشیر را که بنا به دلایل امنیتی و به دستور مقامات و شورای تامین کهگیلویه بعد از تشیع جنازه ای که در این روستا صورت گرفت و متعاقب آن نیز درگیری دیگری رخ داد، به ناچار به ترک خانه و دیار خود شده بودند را منتشر کرد تصاویری که نشان می‌داد افراد ناشناس حتی گورستان را مورد تخریب قرار داده بودند اما در جدیدترین حادثه در تاریخ (پنجشنبه 5 اسفند) افراد ناشناس به خانه یک مادر شهید هجوم برده و ضمن به سرقت بردن وسایل خانه برخی اموال که قابل سرقت نبوده را نیز مورد تخریب قرار داده اند برای مثال یخچال فریزر را منهدم کرده اند.

اَفتونیوز روایت یکی از افراد مالباخته و آواره شده این روستا به شرح زیر آورده است:

۲۵ خانواده هستیم که فردای روز تشیع جنازه به دستور مقامات شهرستان ناچار به ترک روستا شدیم و با وجود همه مشکلات برای تمکین به قانون و کمک به برگشتن امنیت به منطقه صورت گرفت. از ابتدا به ما قول داده شد از خانه، کاشانه و اموال ما محافظت خواهد شد اما از فردای روزی که روستا را ترک کردیم تاکنون هر شب خانه های ما مورد دستبرد و تخریب قرار می گیرد. ما کشاورز هستیم باغ، لوله ، تجهیزات کشاورزی ما از همان روزهای ابتدایی مورد تخریب و سرقت قرار گرفت و میلیون‌ها خسارات جبران نشدنی بر ما وارد شد و هر شب یک خانه مورد هجوم قرار می گیرد.

اما اقدام بسیار بد در پنجشنبه شب هفته گذشته رخ داد خانه مادر شهیدی که تنها دلخوش قاب عکس فرزند‌ش بود را مورد حمله قرار داده اند! تکلیف سارقین و متخلفین مشخص است و کار آنها مورد تایید هیچ دین، آیین و مسلکی نیست و بوی از انسانیت و مسلمانی نبرده اند اما سر صحبت من با مسولینی است که با وجود این همه خسارات حتی یک دقیقه درد ما را گوش نمی‌دهند و حتی ۵ عصر و ۹ شب هم تماس بگیریم در جلسات حضور دارند اکنون تکلیف ما چیست؟ ما زیر آوار این همه خسارات چگونه بلند شویم؟ وعده محافظت قانون و مسولان در روز ابتدایی که خانه و کاشانه مان را ترک کردیم چه شد؟

وی در ادامه می افزاید: روز گذشته راننده آژانسی را به خانه ام در روستا می فرستم تا به خانه ام رفته و برخی مدارک شخصی در خانه را به دست برساند وی در صحنه فجیع مشاهده می کند که حیوان زبان بسته (سگ پاسبان خانه) را نیز مورد اصابت گلوله قرار داده اند! و این راننده با بغض و چشمان اشک بار بر می‌گردد و در حالی که شوکه شده بود قادر به حرف زدن نبود بدون دریافت کرایه از من خداحافظی می کند! واقعه در حال وقوع تلخ است و نیازمند رسیدگی است.

قانون پناهگاه همه ماست و ابتدا و انتهای صحبت ما قانون است اکنون از مسولان انتظار پاسخگویی داریم و مطالبه جمعی و عمومی داریم و اگر پاسخی دریافت نکنیم قصد داریم صدای اعتراض خود را در مرکز و در تهران به گوش مسولان برسانیم.

{اَفتونیوز آماده دریافت و انتشار پاسخ نهاد های زیربط و مسول می باشد.}

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1400/12/8 13:52:50

    بی عدالتی دستگاههای مربوط باعث شده چنین اتفاقاتی رخ دهد و افراد دست به هر کاری بزنن.کاش روزی برسد که در جامعه ما بی عدالتی نباشد

    پاسخ
  • 2 رادمیار 1400/12/7 23:30:14

    واقعا مسئولین مگه خوابن😐 یا واقعا بی صحاب ای منطقه آدم میمونه چی بگه جای تاسفه بخدا حالم بدشد خاک تو سرشون😔

    پاسخ
  • 3 Mohammad 1400/12/7 23:15:13

    فقر فرهنگی تبعیض ضعف و فساد قانون .. اینها همه نشان دهنده یک دوره زوال تاریخی است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها