یادداشت
گفتگو و گزارش

لزوم پاسخگویی نیروی انتظامی استان به مردم/ تخلفات نیروی انتظامی مارگون در آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی به کجا رسید؟ / جزییات

لزوم پاسخگویی نیروی انتظامی استان به مردم/ تخلفات نیروی انتظامی مارگون در آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی به کجا رسید؟ / جزییات

آزمون فراگیر مرحله هشتم دستگاههای اجرایی سال ۹۹ در استان در حالی برگزار و نتایج آن اعلام شد که حرف و حدیث‌های زیادی را در استان به دنبال داشت.

به گزارش افتونیوز، اتفاقات مربوط به تخلفات گسترده مربوط به این آزمون در شهرستان مارگون، آنهم فقط در استخدامی مجموعه وزارت کشور باعث شد تا به امروز، داوطلبین و مردم به شدت نسبت به شفافیت، مبارزه با فساد، عدالت‌خواهی و شایسته‌سالاری برخی دستگاهها و نهادها بدبین شوند.

در آزمون فراگیر مرحله هشتم دستگاههای اجرایی در حالی سهمیه ۴۰درصدی برای افراد بومی شهرستان‌های غیر مرکز مانند شهرستان مارگون، شهرستان باشت، شهرستان دنا و... اعمال شد که تقریبا ۷۵٪ پذیرفته‌شدگان مجموعه وزارت کشور در شهرستان مارگون، بدون اینکه بومی آن شهرستان باشند با تخلف ماموران نیروی انتظامی شهرستان مارگون و استشهاد دروغین مبنی بر بومی بودن این افراد، از این سهمیه [نجومی و اثرگذار در نتیجه نهایی] استفاده کرده‌اند و از رتبه‌های بسیار پایین خود را به جایگاه اول رسانده‌اند.

اگرچه در مرحله بررسی مدارک سهل‌انگاری مجموعه استانداری که احتمالا غیرعمد و به دلیل عدم آشنایی با قانون و دقت نظر بوده، آشکار است و صرفا با استناد به نامه نیروی انتظامی و بدون استشهاد از شورا و اداره ثبت، متخلفان را به مصاحبه فرستاده‌اند و همین افراد نیز در مرحله مصاحبه به دلیل استفاده از این ضریب نجومی بومی، به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی از طریق سایت سازمان سجنش معرفی شده‌اند اما با اعتراض داوطلبین در مرحله گزینش فعلا خود مجموعه استانداری مانده‌اند چگونه این سهل‌انگاری و اشتباه خود را جمع کنند. و پس از اعتراض شدید داوطلبین آزمون، که حقشان ضایع شده است، مجدد استعلام این افراد را گرفته و نیروی انتظامی در استعلام جدید آن‌ها را غیربومی معرفی کرده است!

آخرین بهانه‌ای که داوطلبین متخلف برای توجیه تخلفات خود ذکر می‌کنند عدم وجود نام مارگون به عنوان یک شهرستان در دفترچه آزمون است در حالی چنین توجیهی در ۳۰ سال گذشته مضحکانه‌ترین بوده است زیرا در تمام سال‌های گذشته، ممکن بود نام شهرستان‌های تازه تاسیس در دفترچه‌ها ذکر نشود بنابراین سازمان سنجش و سازمان اداری و استخدامی در تمام این سال‌ها و حتی در بخشنامه مربوط به ویرایش بومی بودن که در روز ثبت بومی بودن بر روی سایت سنجش قرار دارد و ضمیمه دفترچه می باشد، اعلام کرده که ملاک بومی بودن فقط تقسیمات کشوری در روز ثبت‌نام می باشد و لاغیر!!! و اصلا مهم نیست اسم شهرستانی در دفترچه باشد یا نباشد!

اما سه موضوع مهم خطاب به فرمانده محترم نیروی انتظامی استان که امیدواریم جلوی این تخلف را گرفته و برای افکار عمومی نیز شفاف سازی کنند:

۱- در مرحله بررسی مدارک برای حضور در مصاحبه، گواهی اشتباه و تخلف سنگین نیروی انتظامی مارگون برای ۷۵ درصد از پذیرفته‌شدگان نهایی در چهار ردیف شغلی مجموعه وزارت کشور در شهرستان مارگون، باعث شده نفرات چهارم و پنجمی که حق با آن‌ها بود و باید به مصاحبه در ردیف‌های مربوطه دعوت می‌شدند متاسفانه با این خیانت و تخلف نابخشودنی و حق الناس، دعوت نشده‌اند و به جای آن‌ها، داوطلبین متخلف دعوت به مصاحبه شده‌اند.

۲- چرا نیروی انتظامی استان، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، بازرسی نیروی انتظامی در چند ماه گذشته با وجود حجم بالای مطالبات و اعتراضات مردم از طرق مختلف، به صورت قاطع با متخلفین نیروی انتظامی مارگون به دلیل امضا و مهر گواهی دروغین داوطلبین غیر‌بومی برخورد نکرده و اگر برخوردی صورت گرفته چرا آن را از طریق رسانه‌ها، به اطلاع مردم نرسانده است تا مردم خدای ناکرده نسبت به نیروی انتظامی و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی بدبین نشوند و از اینکه مسئولان دلسوزی هستند که ضایع شدن حق الناس خط قرمز آنهاست مطلع نشوند؟

۳- آیا این نوع انفعال نیروی انتظامی در مقابل متخلفین درون سازمانی و نادیده گرفتن حقوق و مطالبه مردم مستضعف و محروم به ویژه محرومین شهرستان مارگون، خود عامل مهمی در دلسردی مردم نسبت به آینده و بالا رفتن آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیست؟ بنابر این و با توجه به توضیحات فوق، از فرمانده محترم نیروی انتظامی استان تقاضا می شود نسبت به این موضوع بسیار مهم، حساسیت نشان داده و ضمن برخورد قاطع با عوامل متخلف، نتیجه بررسی و برخورد نهادهای نظارتی زیرمجموعه با آن‌ها را، از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم استان و به ویژه داوطلبین آزمون استخدامی و مردم شهرستان مارگون برسانند. تا علاوه بر کسب اعتماد مردم، حداقل در آزمون فراگیر مرحله ۹ که ثبت نام آن به پایان رسیده شاهد این خیانت‌ها و تخلفات سنگین نباشیم‌.

این سایت خبری آماده انتشار توضیحات دفتر فرماندهی انتظامی استان و یا روابط عمومی و زیرمجموعه مرتبط با این موضوع می باشد

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 گل آقا 1400/12/15 22:37:39

    بابا کاری ندارد یه سری دادسرای نظام ،،بلوار بویراحمد جنب سالن پوریای ولی دادخواست صدور گواهی خلاف واقع ،،دادستان راسا ورود میکند ،،خیلی هم کارش درسته

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1400/12/14 17:0:25

    سراسر کشور اینجوری شده، خودم دیدم طرف ساکن استان ک.ب، خونه دایی اش تهران، اومد استشهاد گرفت قبول شد رفت سرکار

    پاسخ
  • 3 مارگون 1400/12/14 9:53:26

    اگر من کاره ای بودن اول اون داوطلبین متخلف رو یه درسی بهشون میدادم که دیگه یادشون نره اخه ادمی با تخلف به این بزرگی میخواد بیاد سر کار ....چطور میخواد در اینده برا مردم کار کنه

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1400/12/14 9:47:20

    حتی اون زمانی سهمیه ۱۰ درصد بومی بود چند سال پیش، شرط یادمه فقط تقسیمات کشوری روز ثبت نام بود تازه شهرستان دنا جدا شده بود فکر نکنم کسی به دفترچه توجه کند

    پاسخ
  • 5 محمدرضا 1400/12/14 9:44:55

    از ۴ نفر سهمیه مارگون واقعا ۳ نفر از پذیرفته شدگان تخلف به این بزرگی کردند؟ قطعا باید به این نوع تخلفات پاسخی قاطع داده شود.

    پاسخ
  • 6 عدالت 1400/12/14 9:42:3

    انشالله رسانه‌ای میشه چون شنیدم باهاشون برخورد کردن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها