یادداشت
گفتگو و گزارش

حال ناخوش طبیعت دیشموک در شروع فصل بهار/ درخواست مردم از مسئولان شهرستانی و استانی

حال ناخوش طبیعت دیشموک در شروع فصل بهار/ درخواست مردم از مسئولان شهرستانی و استانی

به گزارش اَفتونیوز_ بخش دیشموک دارای طبیعت زیبای و گیاهان نایاب داروی ارجمله کرفس، بیلهر، زالزالک و ... است که از نظر وسعت مرتعی جنگلی یکی از باوسعت ترین طبیعت استان و کشور بشمار می آید. از بهترین و زیبای پوشش جنگلی گیاهی برخوردار است. .۹۴هزار هکتار اراضی منابع طببعی بخش دیشموک از دیرباز در بحث محافظت همواره مورد بی مهری قرار گرفته است. با وجود محرومیت های زیاد ولی مردم با همت خود این سالها به خوبی از تخریب‌ها محافظت کرده که با شروع پیشرفت سطح زندگی و اتصال به شهرستان و شهر های همجوار با زندگی ماشینی این طبیعت در معرض دید قرار گرفت که بیشتر باید به جنبه منفی آن بپردازیم. بازگشایی محور خوزستان دیشموک سطح تخریب جنگل را افزایش داد. و با بی‌مهری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بحث پوشش نیرو انسانی و حتی گذاشتن چند نیرو بنام دیشموک در سطح استان همچنان این بخش ۹۴هزار هکتاری با یک نیرو اداره می‌شود که باید گفت فقط نام منابع طبیعی در دیشموک و در بین ادارات می‌باشد و در بحث فعالیت نمره منفی از حیث عملکرد زیاد می‌باشد.

طی ۲ الی ۳سال اداره کل منابع طبیعی با بکارگیری نیروهای گشت مراقبتی و دیدبان در استان و چندنفر از جوانان طببعت دوست عملکرد گشت‌زنی و ایست بازرسی‌ها شبانه‌روزی در دیشموک فعال و بحث خرید فروش، قطع درخت و تهیه ذغال جلوگیری شده و کمک شایانی شده که حال این نیروها بخاطر مشکلات معوقات و عدم حقوق، غیرفعال شده و این موضوع باعث شروع فعالیت قاچاق شبانه و قطع و تخریب‌های بسیاری شده است.

اکنون با شروع فصل بهار قطعا شاهد تخریب های مرتعی زیاد ازقبیل ریشه کن کردن گیاهان داروری وقطع درختان می باشیم. با هجوم مردم استان همجوار به طبیعت بکر کوه سیاه مواجه هستیم و هیچ کسی نیست که از این کار جلوگیری کند. این موضوع هرساله از حساسیت زیادی بین جوانان و مردم بومی بخش دیشموک برخودار است و احتمال بروز هر مشکل وخسارات جبران ناپذیری دور از انتظار نیست...واین مشکل در۲ الی ۳سال اخیر با فعالیت دیدبانهای منابع طبیعی در بخش دیشموک برسی ومرتفع شده بود اما حال با نبود نیروی انسانی کافی احتمال بروز هر مشکلی وجود دارد.

لذا جوانان و مردم این بخش از مسئولان تقاضا دارند بافعال کردن نیروی انسانی باتجربه از بروز هرگونه مشکل برای این بخش جلوگیری کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها