یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش‌ها به موضوع کاهش بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد

واکنش‌ها به موضوع کاهش بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد

این روزها در فضای مجازی و رسانه ای حرف و حدیث هایی در خصوص کاهش چشمگیر بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد درحال انتشار است که متولیان امر در این استان پیرامون آن واکنش هایی را نشان داده اند.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایرنا، در روزهای پایانی فروردین ماه امسال، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرده بود که رقم بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه و رعایت مفاد آئین نامه داخلی مجلس تغییر کرده است.

تاکید بر برگرداندن بودجه به رقم واقعی

روشنفکر خواستار برگرداندن بودجه استان به عدد واقعی خود شده و تاکید کرده بود که چنانچه این مهم تحقق پیدا نکند به تمام مراجع قانونی کشور شکایت می‌کنم و این را خیانت در امانت می‌دانم زیرا که کهگیلویه و بویراحمد استانی است که به لحاظ تورم و بیکاری در صدر سایر استان‌ها قرار گرفته است.

این در حالی است که پیشتر طبق اعلام مرکز آمار ایران بیشترین نرخ تورم ۱۲ماهه کشور در کهگیلویه و بویراحمد به میزان ٤٨.٢ درصد به ثبت رسیده و همچنین معضل بیکاری یکی از چالش های مهم استان بوده و کاهش آن نیز جزو دغدغه های اصلی مسئولان ملی و استانی است.

قضاوت زودهنگام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد قضاوت پیرامون کاهش بودجه استان را زودهنگام دانسته و می گوید : هنوز به طور رسمی هیچ عددی به سازمان اعلام نشده است.

علی شهابی نسب افزود: گرچه در جدولی در ابتدای ۱۴۰۰ بودجه استان حدود یک هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بود و بر اساس جدولی غیررسمی در سایت ها، این عدد در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهابی نسب اضافه کرد: ممکن است تغییراتی در درون و یا ریز بودجه رخ دهد اما بودجه استان کاهش پیدا نخواهد کرد و این را محکم می گویم و جای نگرانی نیست.

ظرفیت های جذب چند برابری

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از نگاه دیگری به این موضوع پرداخته و می گوید: ظرفیت هایی که در سال گذشته تا الان در حال جذب است نسبت به بودجه استان چند برابر بوده است.

کیامرث حاجی زاده عنوان کرد: کمک ها ، ظرفیت ها و ردیف ها با پیگیری هایی که استاندار انجام می دهد هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استان ۷۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

حاجی زاده تاکید کرد:: این اعداد گواه آن بوده که استان شاهد رشد حدود ۳۰۰ درصدی اعتبارات بوده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با سفر رییس جمهور و پیگیری های استاندار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقدینگی برای اعتبارات سفر اجرایی شده و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در آستانه تخصیص است.

حاجی زاده ابراز داشت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد به اضافه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که جمعا سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می شود و این اعداد نشان می دهد اعتبارات و بودجع استان از ابتدای ۱۴۰۰ تا اوایل ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکثر پروژه هادر حوزه زیرساخت ها آب، راه، بهداشت و درمان و غیره در سال های گذشته راکد بود اما امروز به طور قاطع اعلام می کنم هیچ پروژه مهمی در استان راکد نیست.

آنچه پیداست دولت مردمی سیزدهم از ابتدای حضور خود رویکردی جدی در زمینه محرومیت زدایی در استان های مختلف کشور بخصوص مناطق غیر برخوردار داشته که در این میان کهگیلویه و بویراحمد از این امر مستثنی نبوده است.

با توجه به رویکردی جدی این دولت در زمینه محرومیت زدایی و تکمیل طرح های نیمه تمام در استان ها، امید است این مهم به خوبی در افزایش اعتبار بودجه ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد دیده شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها