یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند؛


تحلیلی بر تغییرات مدیریتی در استان/استاندار به اصول گرایان افراطی باج میدهد؟

استاندار صلاح دید حداقل تا قبل از سفر ریاست جمهوری به استان در راستای کاهش تنش های درون جریانی فعلا همه گروه ها را راضی نگه دارد تا از حواشی سفر آینده پیشگیری شود.

تحلیلی بر تغییرات مدیریتی در استان/استاندار به اصول گرایان افراطی باج میدهد؟

اَفتونیوز _ گروه سیاسی : در هفته های اخير تغییر و تحولات مدیران در استان با جهت بندی خاصی از طرف استاندار پیگیری شد.
بعد از حواشی پیش آمده  بارش سنگین برف در مناطق سردسیری به یکباره استاندار فرصت را مغتنم دانست و با دو نفر از مدیران میانه رو یعنی جمال معتمدی مدیرعامل شرکت برق استان و اسفندیار برخه مدیرعامل آبفای استان خداحافظی کرد.
تغییرات مدیران به اینجا ختم نشد و پس کش و قوس های فراوان بالاخره کیامرث حاجی زاده نیز از معاونت عمرانی استانداری خداحافظی کرد اما در جدید ترین انتصاب مراد علی پیوند از حلقه یاران ستار هدایت خواه و از جمله اصولگرایان افراطی نیز به سمت معاونت پشتیبانی استانداری منصوب شد. این در حالی است در هفته های اخير زمزمه های زیادی مبنی بر خداحافظی غلام نژاد با دانشگاه علوم پزشکی شنیده می شود و به نظر می‌رسد تغییرات در این نقطه نیز متوقف نخواهد شد و بعید نیست با شیب تند تری نیز دنبال شود اما آنچه مبرهن است همه تغییر تحولات یک ماه اخیر را باید در نسبت با سفر ریاست جمهوری تحلیل کرد.
از ابتدای شروع به کار احمد زاده در استانداری کهگیلویه و بویراحمد اصول گرایانی که سال‌ها چشم انتظار دولت مطلوب برای گرفتن مسولیت ها بودند به یکباره شاهد همکاری مجموعه مدیریتی استان با نمایندگان در واگذاری مسولیت ها بودند و این امر سبب شد  انتقادات گسترده به سمت استانداری روانه شود.
اما انتقادات گسترده اصول گرایان به انتصابات قومیتی و متصل به نمایندگان در طی ماه‌های اخیر شدت گرفته بود و بعد از جلسه احزاب و تشکل ها با استاندار و حمله تند برخی شخصیت های این جریان سیاسی به ویژه محمد رحیم دهراب‌پور سبب احساس فشار بیشتر به مجموعه استانداری شد.
 انتصاب پیوند به سمت معاونت پشتیبانی استانداری نیز از ترکش های جلسه مذکور باشد و استاندار صلاح دید حداقل تا قبل از سفر ریاست جمهوری به استان در راستای کاهش تنش های درون جریانی فعلا همه گروه ها را راضی نگه دارد تا از حواشی سفر آینده پیشگیری شود.

به نظر می‌رسد استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل همراهی با نماینده ها همواره زیر تیغ انتقادات اصولگرایانی بود که خواهان جایگاه ها و مسولیت ها بودند اکنون در یک چرخش معنادار به سمت جریان های اصولگرا برگشته و این می‌تواند زنگ خطری برای نمایندگان استان باشد که همچنان افراد زیادی خواهان جایگاه و مسولیت در اطراف و اکناف خود می بینند

جریان اصولگرایی در استان به جز سید ناصر حسینی دو نماینده دیگر استان را با وجود داشتن پیشینه فعالیتی، به رسمیت نمی شناسند و آنها را برون داد وضعیت ها و بستر قومیتی استان می‌دانند.

شواهد نشان میدهد  این نزاع تا پایان دولت سید ابراهیم رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها