یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی کرد؛


دست خالی روشنفکر در انتصاب معاونین استاندار

طبق رویه مرسوم و عرف سیاست در کهگیلویه و بویراحمد انتصاب استاندار و معاونین یکی نمونه های بارز رقابت و حتی گاها کشمکش میان نمایندگان است

دست خالی روشنفکر در انتصاب معاونین استاندار

اَفتونیوز _ طبق رویه مرسوم و عرف سیاست در کهگیلویه و بویراحمد انتصاب استاندار و معاونین یکی نمونه های بارز رقابت و حتی گاها کشمکش میان نمایندگان است.
دولت سید ابراهیم رئیسی نیز از این امر مبرا نبوده و از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون اثر انگشت نمایندگان را در اغلب انتصابات می‌توان دید.
هیچ کدام از نمایندگان استان نمی‌تواند مدعی شود در زمینه انتصاب استاندار دست بالاتر را داشته است اما هر اندازه که استاندار مستقل به استان آمد اما وی نتوانست خود را از زیر سایه نمایندگان خارج کند.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی از دیرباز در ذیل چتر جریان نماینده کهگیلویه قرار داشت و طبیعی است که علیرغم انکار شخص استاندار باید او را از عناصر اصلی سید محمد موحد دانست، احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار به وضوح وابسته به جریان هدایت خواه است و حتی در انتخابات از طرف جریان وابسته به هدایت خواه نامزد شد.
محمد علی پیوند که اخیرا به سمت معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری منصوب شده نیز همواره از مریدان هدایت خواه قلمداد می‌شده و علاوه بر این، نام وی در لیست بورسیه های بحث برانگیز دانشگاه یاسوج که گفته می شد با حمایت هدایت خواه انجام گرفته، حضور داشت.

البته برای نزدیکی پیوند به هدایت خواه خیلی نباید دنبال استدلال و اما و اگر بود چرا که پیام تبریک معنادار نادر منتظریان نیز صحه ای بر قرابت وی با نماینده اسبق بویراحمد است. استاندار نیز در جلسه روزهای اخیر خود با دانشجویان به صراحت گفته بود روشنفکر هیچ نقشی در انتصاب معاون پیشتیبانی تازه منصوب شده نداشته است.
اکنون و بعد از رفتن حاجی زاده از معاونت عمرانی شاید این معاونت تنها شانس نماینده بویراحمد باشد اما اگر به تقسیم بندی جغرافیای معاونت ها توجه کنیم شهرستان بویراحمد با داشتن دو معاون در استانداری کار را برای روشنفکر سخت و سخت تر می کند و احتمالا طبق عرف سیاست انتظار می‌رود این معاونت متعلق به مدیری از حوزه گچساران و باشت و یا نهایت غیر بومی باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 ناشناس 1402/2/18 11:45:22

    بنظرم آقای روشنفکر تشریف ببرند دهدشت تا از برکات ارزنده ایشان همشهریانش هم‌استفاده ببرند بویراحمد بدبخت و ذلیل از قدیم‌الایام‌سکوی پرتاب بقیه بوده است من‌ کاری به جناح فکری بهرامی و منتظریان ندارم‌ فقط اینو میدونم که هر دو بویراحمدی هستند بویراحمد متولد شده اند بویراحمد درس خوانده اند بویراحمد کار می کنند سو استفاده از احساسات مردم در جهت منافع شخصی و خانوادگی عواقب و عقوبت دارد انشاالله وای به حال کسی که به مردم‌بد کند و از پشت خنجر بزند چوب خدا صداا ندارد

    پاسخ
  • 2 دلی رچ 1401/12/9 12:21:26

    آقای روشنفکر و مغز متفکرش ( ن) فکر می کنند عاقل هستند و زرنگ. این هم نتیجه خود زنی هاتون کو گوش شنوا کو گوش شنوا وقتی عمدا نیروهای خودی را حذف می کنید این می شودنتیجه اش که مضحکه عالم و آدم شویم والا آبروریزی کردید رو نداریم سرمون را بالا کنیم جلو مردم چند تا بچه تازه به دوران رسیده با هزار مشکل و حاشیه را اوردی و کردی تصمیم ساز حالا بیا جمعش کن

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1401/12/9 12:17:55

    برادر ن بیا جمعش کن. زدی ندای وحدت را نابود کردی

    پاسخ
  • 4 حسن پور 1401/11/16 20:49:58

    خل من‌سر ایما و نماینده مون. دروغگویی کار دستش داد. خدا به هدایت خواه کمک کند مرد میدان

    پاسخ
    • 4 - 1 ناشناس پاسخ به : حسن پور 1401/12/9 12:21:52

      ... من سر خوش ما کارمون خوب بود ایشان ...... کرد

  • 5 زیلایی 1401/11/16 7:33:25

    این متنو مینویسم احتمالا فقط تعداد کمی درکش کنن روشنفکر با دادن بعضی امتیازها و حتی ضعیف نشون داد شدن خودش تو بحث معاونت ها به نوعی برنده ی قطعی انتخابات بعد هست و گرنه چرا باید مشاور عالی استاندار که به نوعی سهم خودش بوده رو بده به دانشی یا با پیوند موافقت کنه و مخالفتی انجام نده روشنفکر شاخه ها رو یکی یکی شکوند حالا ای چند ماه نزدیک انتخابات متوجه منظورم میشین

    پاسخ
    • 5 - 1 ناشناس پاسخ به : زیلایی 1401/11/16 22:47:15

      تمام توانش را بکار گرفت تا پیوند نشود

  • 6 دنا 1401/11/16 0:46:55

    همین ک بخشدارلوداب و فرماندار بویراحمد مثل گذشته نزاشت از گچساران بیان توبویراحمد حکومت کنند کافی ست. همین که بیشترین مدیران کل استانی سهمیه شهرستانهای بویراحمد،دنا ومارگون هست کافی ست.

    پاسخ
  • 7 مرتضی ادرون 1401/11/16 0:17:25

    په ککام ایگی عرف سیاست معاون عمرانی باید بچی گچساران بو !! مه استاندار بچی پاکستانه؟ استاندار مث زیست کنکور تجربی ضریبش ۴ اما معاونت ضریبش ۱.۵ یعنی تقریبا دو معاون و ۷۰ درصد یه معاون دیگه خود استاتداره.....مثلا عسکری پیوند و ۷۰ درصد معاونت عمرانی......پس باید معاونت عمرانی پاهاش و یکی از دستاش گچسارانی باشه و یک دستش و بقیه بدنش یاسوجی... اخه مگه حساب کتاب ریاضیه استاندار گچسارانیه...سر زور داخل دسشه بسه...اگرچه همشون هم بدن بهشون حقشونه...چون پول نفت گچساران نباشه و گسنی بربیق ایزنیم هممو.

    پاسخ
    • 7 - 1 دنا پاسخ به : مرتضی ادرون 1401/11/16 7:3:50

      اگه اطلاع داشتی حرف الکی نمیزدی مطمعن باشید دکترپیوند ک قبلا حامی اقای هدایتخواه بود، طبق جلساتی ک یکماه پیش گرفته شد خداراشکر به ندای وحدت پیوستند و ایشون نیروی حاج روشنفکر است و درضمن اکثر مدیران کل استانی از نیروهای دکترروشنفکرهستن

سایر اخبار
برگزدیدها