یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند؛


استخدام ۱۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد ابهاماتی که مسولان باید پاسخ دهند

دولت نماینده همه افراد جامعه است و برای جذب در سازمان ها حامی و منتقد دولت نیز باید شانس مساوی داشته باشند و شرایط به گونه ای نباشد که دولت با یک بخشنامه که با اساس سیاست های استخدامی کشور مغایر است دوستان سیاسی خود را وارد مجموعه اداری کند.

استخدام ۱۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد ابهاماتی که مسولان باید پاسخ دهند

اَفتونیوز _ هفته اخیر تصاویری در فضای مجازی استان منتشر شده که گویای استخدام ۱۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
در این تصاویر که با عنوان «مجوز استخدام و بکارگیری جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی و تحول‌خواه» (طرح شهید زین‌العابدین) منتشر شده، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به شرح زیرآمده است:
- بکارگیری ۱۰ نفر به صورت قرارداد کار معین به تشخیص استاندار در جایگاه‌های مدیرکل، معاون مدیرکل، فرماندار و بخشدار؛
- استخدام پیمانی ۱۰ نفر نخبه از میان نخبگان بومی در جایگاه‌های کلیدی دستگاه‌های اجرایی استان؛
- استخدام ۸۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی استانی در جایگاه‌های سازمانی اختصاصی در دستگاه‌های استانی به نسبت حداکثر ۲۰ درصد برای جایگاه‌های سازمانی در استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و ۸۰ درصد برای جایگاه‌های سازمانی در سایر دستگاه‌های اجرایی

گفتنی است به طور کلی قرار است ۱۰۰ نفر در این استان استخدام و به‌کار گرفته شوند.
استاندار نیز در نشست با دانشجویان مهر تاییدی بر این مجوز استخدام زد و اظهار داشت؛ در خصوص مجوز استخدام ۱۰۰ نفر که به استانداری کهگیلویه و بویراحمد و چند استان دیگر داده شده است، گفت: در جلسه‌ای این موضوع را به آیت الله رئیسی رئیس جمهور پیشنهاد دادیم و مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت.
به گفته استاندار، ۸۰ نفر از طریق آزمون سراسری انتخاب می‌شوند به نحوی که از دستگاه‌ها می‌خواهیم پست‌های خالی خود را به ما اعلام نمایند.
استاندار اعلام کرد: پس از اعلام پست های خالی، معاون توسعه منابع انسانی استانداری آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و آگهی‌های لازم منتشر می‌شود لذا استخدام این تعداد افراد تشریفات اداری دارد و هیچکس در این زمینه نفوذ نخواهد کرد.
استاندار ادامه داد: از میان این ۱۰۰ نفر مجوز جذب ۱۰ نفر از نخبگان استان و افرادی که دارای مدرک دکترا در رشته‌های مورد نیاز دستگاه‌ها اهستند داده شده است.
وی تصریح کرد: همچنین با نظر وزیر کشور اختیار جذب ۱۰ نفر برای پست‌های سیاسی فرمانداری و بخشداری ها داده شده است.
مجوز استخدام ۱۰۰ نفر اخذ شده است
 احمدزاده عنوان کرد: استخدام این ۱۰۰ نفر حتما قانونمند انجام می‌شود و سپاه، اداره اطلاعات، بازرسی و دیوان محاسبات بر جذب ۱۰۰ نفر نظارت خواهند داشت و براساس قانون باید سهمیه ایثارگران و فرزندان شهدا جذب شود.

تحربه این مدل استخدام ها در کهگیلویه و بویراحمد نشان داده که هر اندازه اختیارات جذب از مرکز و تهران به سمت ادارات استانی تفویض اختیار شود بیش از پیش شاهد تبعیض و بی عدالتی خواهیم بود.
در شرایط کنونی کهگیلویه و بویراحمد که جمعیت عظیمی از افراد با تحصیلات دانشگاهی موفق به پیدا کردن شغل متناسب با رشته تحصیلی و درآمد کافی نشده اند بی شک بیش از پیش چشم به این استخدام ها  دوخت خواهد شد اما اگر بنا باشد برای جذب افراد در این استخدام آزمونی برگزار نشود و یا آزمون جنبه تشریفاتی پیدا کند و از اساس جذب نیرو ها صرفا برای ورود رفقای سیاسی و همفکران دولت باشد نتیجه این امر در نهایت منجر به احساس تبعیض در جامعه خواهد شد.

یکی از ابهامات و پرسش های اساسی این است که مجوز این استخدام از سازمان مدیریت و امور استخدامی کسب شده یا خیر؛ در نهایت آیا بنا است دولت صرفا با حامی پروری طیف خاص فکری از اقارب خود را جذب کند یا نیت بر این است عمومیت جوانان جویای کار فرصت برابر برای استخدام داشته باشند ؟ 
بنظر میرسد مسولین وظیفه دارند در رابطه با ابهامات استخدام ۱۰۰ نفری در استان شفاف سازی کامل را به عمل آورند چراکه تجربه این جنس استخدام ها موفق نبوده و نه تنها منجر کاهش بیکاری و بهبهود شایسته سالاری نشده بلکه احساس تبعیض و نابرابری را نیز در جامعه تشدید کرده است.
دولت نماینده همه افراد جامعه است و برای جذب در سازمان ها حامی و منتقد دولت،  با نفوذ و بی نفوذ،  خودی و غیر خودی نیز شانس مساوی داشته باشند و شرایط به گونه ای نباشد که دولت با یک بخشنامه که با اساس سیاست های استخدامی کشور مغایر است دوستان سیاسی خود را وارد مجموعه اداری کند.

یک فرد جویای کار ممکن است در حالت عادی با  شرایط بیکاری کنار آید اما هر گاه احساس کند افراد دیگر به راحتی می‌توانند در نبود شرایط رقابتی استخدام شوند آنگاه این وضعیت غیر قابل تحمل خواهد بود‌.

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها