-
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر -
خوابِ پروانه در اقلیم سیاستزدگی، آستانهی سقوط در سکوتِ نسیمها
سید یونس آصف جاه
- گفتگو و گزارش
- 0
- سه شنبه , 18 بهمن 1401 -AM -02:52
گزارش/
نبود سرویس مدارس عاملی برای ترافیک شهر یاسوج
نداشتن سرویس مدرسه موجب شکلگیری ترافیک سنگین در خیابانهای منتهی به مدارس در ساعات آغاز بهکار و تعطیلی مدارس شد و این مسئله گرههای ترافیکی سنگین را در شهر یاسوج ایجاد کرده است. یکی از دلایل عمده ایجاد ترافیک صبحگاهی و ظهرگاهی، نداشتن سرویس مدارس و حمل و نقل دانشآموزان با خودروهای شخصی والدین است.

به گزارش اَفتونیوز ایسنا نوشت؛ در هنگام شروع و تعطیلی مدارس، شاهد گرههای ترافیک شدیدی در اکثر خیابانهای اصلی و فرعی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که مردم و شهروندان را سردرگم و کلافه کرده است.
نداشتن سرویس مدرسه موجب شکلگیری ترافیک سنگین در خیابانهای منتهی به مدارس در ساعات آغاز بهکار و تعطیلی مدارس شد و این مسئله گرههای ترافیکی سنگین را در شهر یاسوج ایجاد کرده است. یکی از دلایل عمده ایجاد ترافیک صبحگاهی و ظهرگاهی، نداشتن سرویس مدارس و حمل و نقل دانشآموزان با خودروهای شخصی والدین است.
شهروندان شهر یاسوج هر روزه برای رفتن به محل کار باید ساعت های زیادی را در گره کور ترافیکی بگذرانند و چنین معضلی علاوه بر از دست دادن زمان، موجب افزایش آلودگی هوا هم می شود. ناگفته نماند که برخی مسئولان شهری شعار استفاده از حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی و کاهش ترافیک میدهند اما کافی است در گوشه و کنار شهر قدم بزنید، متوجه خواهید شد که خبری از ناوگان حمل و نقل عمومی نیست و همین مساله گلایه مندی مردم و شهروندان را در پی داشت.
محمدی کارمند یکی از ادارات شهر یاسوج به خبرنگار ایسنا گفت: ترافیک ناشی از شروع به کار مدارس بدلیل نداشتن سرویس مدارس در اول صبح که شروع کار ادارات است باعث شده کارکنان به موقع به محل کار خود نرسند.
وی افزود: انتظار داریم استاندار، فرماندار، شهردار و مسئولان متولی در این زمینه چاره اندیشی کنند.
یک شهروند یاسوجی در این رابطه اظهارکرد: شورای ترافیک کجاست که چنین بینظمیای و مشکلی در شهر یاسوج به وجود آمده است؟ آیا موضوع مهمتر از این در دستور کار دارد؟ چرا مدارس سرویس ندارند؟
وی تصریح کرد: اول صبح که کلاس درس مدارس شروع می شود و سر ظهر که مدارس تعطیل می شوند، تقریباً تمام خیابانهای اصلی شهر یاسوج قفل می شود. اگر کسی بیماری داشته باشد با این ترافیک سنگین چه برسر بیمارش می آیند و اگر بیمارش به موقع به بیمارستانها نرسد چه کسی پاسخگو خواهد بود.
مادر یک دانش آموز یاسوجی که در حال رساندن فرزند دانش آموز خود با خودروی شخصی است به خبرنگار ما گفت: دقیقا هنگام ترافیک، هیچ خبری از حمل و نقل عمومی در خیابانهای یاسوج نیست و حتی یک دستگاه مینیبوس و اتوبوس ویژه سرویس مدارس در شهر یاسوج دیده نمیشد و همه ایاب و ذهاب توسط خودروهای شخصی انجام میگیرد و همین بر شدت ترافیک افزوده است.
وی ادامه داد: متأسفانه شهر یاسوج، بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ناوگان عمومی مناسب و با کیفیت برخوردار نیست و معلوم نیست تا کی باید این وضع ادامه داشته باشد. شهرداری یاسوج و شوریا شهر باید فکری به حال این وضع کنند.
عیسی شهامت، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای ترافیک استان گفت: عوامل ترافیکزا در شهر یاسوج از سوی شهرداری و پلیس راهور تعریف شود تا در مورد آن در شورای ترافیک استان تصمیمگیری و برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه وضعیت ترافیکی فعلی شهر یاسوج زیبنده نیست، افزود: در گذشته باید کارهایی انجام میشد تا به این وضعیت نمیرسیدیم اما کار آنچنانی صورت نگرفت و اکنون شاهد وضعیت ترافیکی در یاسوج مرکز استان هستیم و باید چارهاندیشی شود.
شهامت اظهارکرد: طرح تنظیم یک پارچه شبکه معابر شهری از سوی شهرداری و با همکاری پلیس راهور مصوبه استانی گرفته است، هر چند این طرح یک طرح موقت بوده و اساس زیربنایی ندارد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح اساسی جهت رفع مشکل ترافیک آن است که تمرکززدایی از مرکز شهر انجام شده و بار ترافیکی به معابر پیرامون انتقال داده شود.
شهامت بیان کرد: براساس طرح تنظیم یکپارچه شبکه معابر شهری حدود ۶۰ درصد انجام شده و ۴۰ درصد دیگر باید ایجاد شود. هدف اصلی از اجرای این طرح کمک به روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور در شهر یاسوج است.
وی با اشاره به معایب و محاسن این طرح بیان کرد: پس از اجرای کامل این طرح که در آینده خواهد بود محاسن و معایب آن برطرف میشود.
همچنین کیوان آشنا، رئیس شورای شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص ترافیک صبحگاهی و ظهرگاهی شهر یاسوج بدلیل سرویس ایاب و ذهاب نداشتن مدارس گفت: شهرداری امکاناتش محدود است و حدود ۳۵ دستگاه اتوبوس در حال فعالیت در برخی از مناطق شهر و حومه هستند و بخشی نیز ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه یاسوج را پوشش می دهند.
وی افزود: برای پوشش دادن سرویس مدارس اتوبوس و مینی بوس نداریم البته برنامه ای برای خرید ون و مینی بوس در دستور کار قرار دارد.
آشنا اظهارکرد: وظیفه مدارس است که سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان خود را تهیه و تامین کند و در صورت درخواست و کمک از شهرداری و شورای شهر بصورت ویژه پیگیری می کنیم.
کورش دلشاد، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص ترافیک ایجاد شده در سطح شهر یاسوج بدلیل نداشتن سرویس مدارس این شهر گفت: آموزش و پرورش هیچ نقشی در سرویس مدارس ندارد و تنها یک هماهنگ کننده است، در سطح شهرستان بویراحمد ۱۷ دستگاه مینی بوس داریم، که نداشتن سرویس ناوگان عمومی از جمله مشکلات این شهر است.
وی افزود: باید انجمن اولیا و مربیان با رانندگانی که صلاحیت دارند، قرارداد ببندند و سرویس بریا مدارس تهیه و تامین کنند. تنها محدوده شهر یاسوج حدود ۳۰ هزار دانش آموز دارد، که ۶۶ مدرسه این شهر دو شیفته هستند.
سرهنگ جابر پیوست، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: دستگاههای متولی ازجمله آموزش و پرورش بویراحمد و شهرداری یاسوج وظایف و تعهدات خود را در زمینه تامین سرویس مدارس انجام نداند و هم اکنون با این معضل و مشکل مواجه شده ایم.
وی افزود: آموزش و پرورش جلسات ماده ۱۷ را برگزار نکرد و پای کار نیامده است که برای سرویس مدارس چاره اندیشی شود.
پیوست اظهارکرد: شهرداری یاسوج چند سال است که عملیات عمرانی در سطح شهر اجرا نکرده است؟، چرا چراغ های راهنمایی را به روزرسانی نکرده؟، ساماندهی میادین مقاومت، جهاد، آریوبرزن، بلوار بنسنجان، جاده آبشاررا چرا انجام نمی دهد؟ آیا روگذر یا زیرگذری در شهر یاسوج تعریف شده است؟ پایش تصویری شهر یاسوج چی شد؟ چرا برای اجرا به بخش خصوصی واگذار نمی شود؟ چرا ساماندهی ایستگاههای سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار نمی گیرد؟ در سطح شهر یاسوج چه تعداد پارکینگ عمومی داریم؟
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰۰ درصد توان عملیاتی ما در شهر یاسوج را ترافیک ناشی از نبود سرویس مدارس گرفته است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!