یادداشت
گفتگو و گزارش

گاف استاندار یا آمارسازی برای دولت سیزدهم؟!/ احمدزاده از کدام دولت صحبت می‌کند؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با رسانه‌ها از کلنگ‌زنی و افتتاح 686 پروژه در دهه فجر 1401 خبر داده است.

گاف استاندار یا آمارسازی برای دولت سیزدهم؟!/ احمدزاده از کدام دولت صحبت می‌کند؟


به گزارش افتونیوز، سیدعلی احمدزاده در توضیح این پروژه ها از چند پروژه نام برده است که عمدتا مربوط به دولت گذشته هستند اما وی آنها را به نام این دولت سند زده است.
وی مشخصا در خبری که در خروجی خبرگزاری دولت در تاریخ 14 بهمن منتشر شده، گفته است:
«عمده پروژه هایی که دهه فجر امسال افتتاح می شوند جزو طرح های سفر نخست رئیس جمهور به استان هستند، همچنین پروژه های بسیاری در دست اجرا هستند و تعداد زیادی هم هفته دولت به بهره برداری رسیدند.» (عکس زیر – های‌لایت آبی رنگ)
اینک به راستی آزمایی سخنان استاندار می پردازیم.
استاندار در این گفتگو از چهار طرح مشخص نام برده که تقریبا همه مربوط به دولت قبلی است. در واقع استاندار در حالی گاف داده است و عمده پروژه های افتتاحی را مربوط به سفر رئیس جمهور(رئیسی) به استان عنوان می کند در حالی که هر چهار پروژه ای که مشخصا از آنها نام می برد همه مربوط به دولت قبل هستند. البته استاندار اگر واژه سابق را بعد از رئیس جمهور عنوان می کرد این سخن وی درست بود ولی به سبک مدیران دولت اسبق، احتمالا دوست دارد برای دولت سیزدهم آمارسازی کند.
پروژه نخست که استاندار از افتتاح آن در دهه فجر نام می برد تصفیه خانه آب شهر یاسوج است که بر اساس خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، این طرح در 13 اردیبهشت 96 کلنگ‌زنی شده است و در اواخر دولت سابق نیز تقریبا بخش عمده کار انجام شده بود.

پروژه بعدی که احمدزاده آن را مربوط به این دولت می داند آبرسانی به غرب دهدشت می باشد که با جستجو در رسانه ها نیز زمان کلنگ زنی این پروژه در سال 92 هست که عملا در دولت روحانی این طرح با دریافت اعتبار کافی بخش زیادی از عملیات اجرایی آن به سرانجام رسید.

پروژه پارک آبی یاسوج که مربوط به بخش خصوصی هست نیز عمده وامها و اعتبارات و حتی پیشرفت خود را مدیون دولت روحانی است و حتی در اواخر دولت پیشین نیز قرار بود که افتتاح شود.
کلنگ احداث بیمارستان لیکک نیز توسط موسی خادمی استاندار اسبق استان در دولت روحانی بر زمین زده شد و بخش زیادی از اعتبار آن نیز در همان دولت تخصیص داده شد و عملیات اجرایی آن در دولت گذشته تا مراحل پایانی نیز جلو رفته بود.
حال نگاهی بندازیم به سفر رئیس جمهور به استان:
رئیسی در سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد از تصویب 217 طرح زیربنایی سخن گفته است. حال سوال از استاندار این است: اگر واقعا به دنبال آمارسازی و سندزدن پروژه های دولت سابق به نام دولت سیزدهم نیست ریز پروژه هایی افتتاحی که ادعا می کند مربوط به سفر رئیس جمهور به استان است را منتشر کند یا حداقل چندتا از این 217 طرح زیربنایی رئیس جمهور که قرار است در دهه فجر افتتاح شود را نام ببرد.
ولی ناگفته پیداست که دست احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد اینقدر خالی بوده که حتی طرح افتتاحی مهمی که مربوط به این دولت باشد را حتی نتوانسته نام ببرد و در واقع طرح مهمی وجود نداشته که از آن یاد کند.
این سایت خبری آماده انتشار توضیحات روابط عمومی استانداری می باشد.

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 اکبر حکمتیان فرهنگی بازنشسته و فعال اجتماعی سیاسی 1401/11/23 12:55:12

    خوب این طرح ها که فرمودین،دراین دولت تکمیل شدند.مثل خیلی از طرح های دولت نهم و دهم که در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل اعتبار شدند و افتتاح شدند.ازطرفی هرچند که نیازهای جامعه باید به روز شوند و متناسب با رشد جمعیت،زیرساختها هم باید رشد پیدا کنند،اما اگر همین طرح های نیمه تمام مانده از قبل،تکمیل و در احتیار جامعه قرار بگیرد بهتر از این است که طرح جدیدی اضافه شود و درکنار قبلی ها ناتمام بماند.البته با آینده نگری و آگاهی کامل از تامین بودجه لازم میشه در کنار طرح های نیمه تمام که اعتبار آنها تکمیل گردد،طرح جدید و مورد نیاز نیز دیده شود و روند اجرای آن آغاز گردد .درست است که تحریم های ظالمانه،اقتاد مارا تحت تاثیر قرار داده است اما اگر مدیریت درست و جامعی صورت بگیرد و جلوی رانت و فساد گرفته شود،قطعا بسیاری از مشکلات و معضلات قابل حل خواهند بود.دربسیاری از موارد،سوءمدیریت وگماشتن افراد غیرمتخصص به خاطر سیاسی کاری و رابطه و باندبازی،جامعه و مردم را به آسیب های زیادی مبتلا نمود.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها