یادداشت
گفتگو و گزارش

چند نکته پیرامون آمار و ارقام عجیب اداره روابط عمومی و امور بین اللمل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

همگان تجربه آمار سازی های کاذب دوره احمدی نژاد را به خاطر دارند که با وارونه کردن واقعیت ها اعتماد مردم را نسبت به دستگاه های اداری و دولتی کاهش داد. انتشار این اینفوگرافی بصورت رسمی توسط روابط عمومی استانداری علاوه بر اینکه ضربه می‌تواند ضربه حیثیتی داشته باشد سبب سلب اعتماد عمومی خواهد شد

چند نکته پیرامون آمار و ارقام  عجیب اداره روابط عمومی و امور بین اللمل  استانداری کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز _ در روز های اخیر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اینفوگرافی پروژه های عمرانی و اقتصادی دهه فجر در استان را منتشر کرد که از جهات مختلف محل بحث و پرسش بود که در این مجال به چند مورد از آن اشاره می کنیم

_ مجموع پروژه ها زده شده ۷۳۶ پروژه در حالی که جمع که می‌شوند میشه ۱۲۶۳ پروژه

_ به جای شهرستان گچساران اسم دوگنبدان آورده شده است

_ موارد متعددی ایرادات املایی و نگارشی دیده می شود.

_ مجموع تمام اشتغالزایی را که جمع می‌کنیم به عدد ۱۵۷۲ نفر می‌رسیم اما در اینفوگرافیک عدد ۲۰۳۰ آورده شده است.

_ در اینفوگرافی مجموع اعتبار پروژه ها عدد ۳۶۸۲۶ است در حالی وقتی حاصل جمع آن عدد ۳۳,۸۲۶ می باشد .

_ _ نکته عجیب تر، اعتبارات شهرستان چرام تقریبا هفت درصد اعتبارات شهرستان بویراحمد است اما تعداد پروژه های شهرستان چرام حدودا چهار برابر بویراحمد است شهرستان چرام دارای کمترین اعتبارات و اما بیشترین پروژه می باشد‌ و جالب تر اینکه آمار اشتغال‌زایی هر دو برابر می باشد.

نکته پایانی، هر گاه با این آمار و ارقام عجیب و غریب و غیرمنطقی روبه رو می شویم بی تردید شائبه های آمار سازی نیز پررنگ تر می شود. همگان تجربه آمار سازی های کاذب دوره احمدی نژاد را به خاطر دارند که با وارونه کردن واقعیت ها اعتماد مردم را نسبت به دستگاه های اداری و دولتی کاهش داد.
انتشار این اینفوگرافی بصورت رسمی توسط روابط عمومی استانداری علاوه بر اینکه ضربه می‌تواند ضربه حیثیتی داشته باشد سبب سلب اعتماد نسبت به نهاد های دولتی خواهد شد. امید است مسولان زیربط با بررسی اینفوگرافی منتشر شده راستی آزمایی بعمل آورده و صحت و سقم آمار ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها