یادداشت
گفتگو و گزارش

در ادامه چینش غیراصولی مدیران؛


انتصاب عجیب در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

استان کهگیلویه و بویراحمد را به صنایع دستی  می شناسند این هنر میتواند نقش صنعت را برای استان ایفا کند، البته این موضوع دارای ریشه تاریخی و هویتی است اما معمولا در اینجا بر مبنای ظرفیت ها و بستر ها تصمیم سازی نمی شود و مدام شاهد روزومه سازی های کاذب هستیم.

انتصاب عجیب در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز _ استان کهگیلویه و بویراحمد را به صنایع دستی  می شناسند و این هنر میتواند نقش صنعت را برای استان ایفا کند. البته این موضوع دارای ریشه تاریخی و هویتی است اما  در اینجا معمولا بر مبنای ظرفیت ها و بستر ها تصمیم سازی نمی شود و مدام شاهد روزومه سازی های کاذب هستیم، بدیهی است که معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگي و گردشگری را باید به فرد متخصص و مسلط به این حوزه سپرد. یکی از مخاطبان اَفتونیوز یادداشتی در خصوص انتصاب یک فرد غیر متخصص در این معاونت ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

در فرمایش رهبر معظم انقلاب تاکید بر این اصل مهم است که اصول پیشرفت و گره گشایی از کار و اقتصاد مردم در کنار تقید، کارشناسی و کاربلدی فرد متصدی مسئولیت است. متاسفانه در روزهای اخیر مشاهده گردیده در تخصصی‌ترین معاونت اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد که لازمه‌ آن تخصص و تجربه چندین ساله در قسمت صنایع دستی می باشد متاسفانه علیرغم وجود کارشناسان خبره و متخصص در این بخش شامل استانی و شهرستانی، فردی در این معاونت به انتصاب رسیده که اصلاً هیچ ارتباط سازمانی با این اداره کل نداشته و  یک ضرب و بدون ‌هیچ تجربه قبلی در اداره مربوطه  این سمت نائل آمده است و به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی استان منصوب  شده اند!
هر چند این مسئله را باید بیش از پیش برای مخاطبین و مدیرکل محترم این اداره کل  روشن نماییم که گفته اند  نامبرده دارای مدرک کارشناس ارشد هنر می باشند اما این رشته تحصیلی( هنرهای تجسمی مانند نقاشی و خوشنویسی و غیره همچنین هنرهای نمایشی مانند تئاتر فیلم و غیره ) هیچ ارتباطی با این اداره کل ندارد و به دلیل حساسیت کار فنی در این معاونت صرفاً جهت پیشبرد اهداف استان در بخش صنایع دستی نیازمند تجربه تخصص در رشته صنایع دستی و تجربه چند ساله در این بخش می باشد.
اینکه افراد بدون هیچ سابقه قبلی و حتی حضور یک ساعت کار کارشناسی در آن اداره یک شبه سکاندار حساس ترین جایگاه کارآفرینی استان شوند جای بحث دارد و این حق مردم است که بدانند و از مسئولین دلایل را مطالبه کنند.
در همین راستا از وزیر محترم اداره مطبوع و استاندار محترم استان جای سوال است :
آیا این انتصابات یک شبه تیر خلاصی بر علیه امنیت اقتصاد مردم در صنایع دستی و ناامیدی کارشناسان خبره این واحد از دولت انقلابی نیست؟ ما به عنوان مردم حق داریم این سوالات را از شما خادمان ملت بپرسیم. و جای سوال است از مدیر کل این اداره کل هرچند جای هیچ توجیهی نیست. لازم به ذکر است تاکید نماییم خدمت مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی که نمی دانم رشته تحصیلی خود ایشان چیست (که مدیریت تخصصی حاصل رنج دیدن سالها تجربه است در راستای همان کار در همان محل کار) آیا این انتصابات فاقد تخصص و یک شبه تیشه به ریشه اقتصاد فلک زده این استان نیست؟ در آخر ما  از همه مسئولان امر تقاضامندیم در خصوص این انتصابات ورود کنند چرا که تنها خسارت‌ دیده اینگونه انتصابات فاقد تخصص حاصل اش فقر بیکاری و معضلات است و همین موارد است که امنیت ملی ما را در درازمدت به دلیل بیکاری جوانان به خطر می‌اندازد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 صوران 1401/11/28 16:54:34

    سکوت مسئولین در مقابل بی قانونی از صدای اغتشاشگران خیابانی آزاردهنده تر است. کمی به انقلاب و خون شهدا برگردید انصاف داشته باشید. مردم در سه ماهه اخیر از آرمانهای انقلاب دفاع کردند اما اکثر مسئولین در حد خدمت به این مردم نیستند.

    پاسخ
  • 2 دنای سرافراز 1401/11/28 3:17:37

    منتظر توضیح مدیر کل میراث فرهنگی استان هستیم چرا سکوت کردید؟ نکند اصلا نظر مردم به کشکی در تفکر شما نمی ارزد؟ با کدام سابقه کاری کسی را معاونت می نمایید؟ کدام نماینده پشت این بی قانونی است؟

    پاسخ
  • 3 یاس 1401/11/28 1:43:6

    آیا استاندار و وزیر صدای مردم را شنیده اند یا گوششان سنگین شده بدتر از این نمیشه .... شاید هم استاندار را نماینده انتخاب کرده نه رئیس جمهور با وزیر کشور ... بسه دیگه جمع کنید استان از امثال شما پوکیده شده ... کار را به کاردان بسپارید

    پاسخ
  • 4 استان دی بلال 1401/11/27 14:29:3

    قوه مقننه قوه مجریه را بلعید وقتی مدیر کلی از سوی نمایندگان انتخاب بشه مطمئنا انتخاب هاش از سوی همون نماینده هاست و این مدیر کل نیروی دولت نیست نیروی جناح های طایفه گرایی و بلند های سیاست زده استان است. این یک فاجعه است که یک نفر یک شبه می شود سکاندار کارآفرینی استان این خلاف اصل ولایت و سخن رهبر انقلاب است

    پاسخ
  • 5 استان دی بلال 1401/11/27 13:48:10

    آخه علوم سیاسی چه ربطی به میراث فرهنگی دارد

    پاسخ
  • 6 گردشگر 1401/11/25 0:33:48

    مدیر کل تحصیلات علوم سیاسی دارد

    پاسخ
  • 7 چویل 1401/11/24 23:20:49

    این چه وضعیه همین کارها رو میکنن که جوانها بیکار میشن

    پاسخ
  • 8 چویل 1401/11/24 23:19:45

    واقعا که متاسفم ...‌..‌

    پاسخ
  • 9 احمد 1401/11/24 22:44:39

    رشته تحصیلی مدیرکل علوم سیاسی است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها