یادداشت
گفتگو و گزارش

سقوط تاسف‌بار استان در جدول بودجه کشور زیر سایه ضعف نمایندگان

از اعلام این گزارش نمایندگان استان هر کدام سعی داشتند این افزایش بودجه را به نام خود ضمیمه کنند و برخی از حامیان دولت ادعا کردند که این افزایش بودجه نتیجه سیاست دولت در حوزه محرومیت زدایی بوده است. با نگاهی به جداول بودجه استان ها و سقوط تاسف بار استان از رده بیستم به ته جدول، باید از نمایندگان استان و حامیان شان پرسید آیا همچنان بر سر حرف خود هستند که «بودجه خودش میاد؟!

سقوط تاسف‌بار استان در جدول بودجه کشور زیر سایه ضعف نمایندگان

‌اَفتونیوز _ سال گذشته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گزارشی اعلام کرد  بودجه استان در  ۱۳۹۹  از ۹۳۲ میلیارد تومان به ۱۴۵۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است. طبق این گزارش ادعا شد که بودجه کهگیلویه و بویراحمد ۵۶ درصد رشد داشته است.
بعد از اعلام این گزارش نمایندگان استان هر کدام سعی داشتند این افزایش بودجه را به نام خود ضمیمه کنند و برخی از حامیان دولت ادعا کردند که این افزایش بودجه نتیجه سیاست دولت در حوزه محرومیت زدایی بوده است. با نگاهی به جداول بودجه استان ها و سقوط تاسف بار استان از رده بیستم به ته جدول، باید از نمایندگان استان و حامیان شان پرسید آیا همچنان بر سر حرف خود هستند که «بودجه خودش میاد؟!» سند جدید منتشر شده نشان میدهد وعده های دولت و نمایندگان در خصوص افزایش بی سابقه بودجه های کهگیلویه و بویراحمد چندان دقیق نبود و یا در حد عدد و رقم کاغذبازی باقی ماند و به مرحله تخصیص نرسید.
این مساله به ما یادآوری کرد که نباید خیلی گول اعداد و ارقامی که از زبان مسولان جاری می شود را خورد و افزایش بودجه با تورم موجود از رقم تخصیصی سال ۱۴۰۱ از نظر ارزش کمتر است. استان کهگیلویه کهگیلویه بویراحمد که در عمق محرومیت به سر می‌برد و بواسطه نداشتن نمایندگان مجرب و کارکشته و مدیران کاردان روز به روز از نظر شاخص های توسعه با سایر استان ها فاصله می گیرد و این امر منجر به سرخوردگی بیش از پیش مردم استان می شود که در دراز مدت عزت نفس جمعی را نیز جریحه دار خواهد کرد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها